Články oštítkované jako ‘Český dialog’

08_CD – Osmé setkání s přáteli z Kanady v roce 2009.

Osmé setkání s přáteli z Kanady v roce 2009.

Při sepisování vzpomínek na tento rok 2009 jsem zjistil, že podzimní setkání v Roudnici nad Labem jsem již zpracoval, ale opět to bylo bez odkazů na krásné webové stránky našich Českých měst. A tak i zde zařadím jen výčet navštívených míst a odkaz na webové stránky, kde lze dohledat detailní informace o městě či o navštíveném místě.

Na jaře tohoto roku 2009 jsme se setkali v Olomouci a pak autem jeli do Beskyd. Kdo je už navštívil, určitě mi dá za pravdu, že když vyjde počasí, tak to jsou krásná místa naší vlasti, kam se vyplatí vracet a užívat si to tu.
První naše zastavení bylo prosté, bylo to ve městě Hranice na Moravě. Bylo to proto, abych hostům z Kanady ukázal, jak umí upravit zámek na městský úřad.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA radnice - zámek v Hranicích na Moravě SAMSUNG DIGITAL CAMERA nádvoří radnice - zámku má prosklenou střechu

No a potom už jsme jeli a jeli, až jsem zaparkovali na Pustevnách. Dnes když vzpomínám, tak se probírám fotkami, které jsou už hodně vzácné, protože jedna z nejkrásnějších staveb od architekta Jurkoviče, dům Libušín nám vyhořel a bude dlouho trvat, než se dostane no původní podoby.
Krásy této lokality si ale můžete také dohledat v mých vzpomínkách na webu www.cestotipy.cz/2011/listopadove-putovani-za-inverzi-na-pustevny-a-solan/ , kdy jsem tady byl v zimě. Ale i na oficiálních stránkách www.pustevny.cz/o-pustevnach/pustevny/

SAMSUNG DIGITAL CAMERA je jich tu víc které postavil arch.Jurkovič SAMSUNG DIGITAL CAMERA a to je chata Libušín, která nedávno vyhořela Čti více…

07_CD – V pořadí sedmé setkání s přáteli z Kanady v roce 2008.

V pořadí sedmé setkání s přáteli z Kanady v roce 2008.

Vzpomínku na jaro roku 2008 už jsem jaksi zpracoval, ale vývoj mých vzpomínek je právě tady znát. Prostě jsem se naučil vyhledávat zajímavé odkazy na tehdy navštívená místa, které jsem ještě nedávno neuměl vytvářet. Takže vzpomínky na jaro roku 2008 mohu nyní doplnit. Kterými místy v Česku jsme tehdy projížděli je již tedy zaznamenáno v tomto vzpomínkovém článku..
www.cestotipy.cz/2014/vzpominka-na-jarni-putovani-jiznejsi-moravou-v-roce-2008/

Ale nyní dávám odkaz na město a okolí Moravského Krumlova.
www.mkrumlov.cz/pamatky-mesta.html

SAMSUNG DIGITAL CAMERA zámek v Moravském Krumlově v roce 2008 SAMSUNG DIGITAL CAMERA to tu ještě byli k vidění obrazy Alfonse Muchy

Detaily k České stepi si můžete dohledat na tomto webu :
www.ceskehory.cz/turistika/mohelno-udoli-oslavy.html

SAMSUNG DIGITAL CAMERA na stepi Mohelno u Třebíče SAMSUNG DIGITAL CAMERA na stepi Mohelno u Třebíče Čti více…

06_CD – Šesté setkání s přáteli z Kanady v roce 2007.

Šesté setkání s přáteli z Kanady v roce 2007.

Když jsem na jaře tohoto roku 2007 vyjížděli z Olomouce s našimi přáteli na jih Moravy, bylo krásné jarní počasí a dalo se očekávat, že se nám výlet určitě vydaří a tak se i stalo. Jeli jsme tam, kam míří snad nejvíc turistů a cyklistů v Česku, a to do Lednicko Valtického areálu.
Naše první zastavení bylo u Lednického zámku a vstup s ohledem na čas byl nemožný, protože tady se musí vyčkávat na termín prohlídky. Ale dnešní internet nabízí i to podívat se dovnitř, takže zas tak velká škoda to nebyla a my se vydali na procházku parkem.
tady je ten web : www.zamek-lednice.com/obrazova-galerie/
Když ale přátelé uviděli nabídku vyhlídkové plavby muselo se jet. Byl to krásný zážitek který končil u minaretu. K Janovu hradu se jim už ale nechtělo a tak jsme si toho parku užili na zpáteční cestě k autu. Něco o něm ale najdete v mých vzpomínkách na webu
www.cestotipy.cz/2014/ze-zavodu-skladacich-kol-znacky-brompton-27-9-2014/

SAMSUNG DIGITAL CAMERA lednický zámek a jarní parkové úpravy SAMSUNG DIGITAL CAMERA minaret v lednickém parku

Pak jsme popojeli do Valtic abychom si prohlédli okolí zámku. podařilo se nahlédnout do vinného sklepa, posedět na náměstí na teplém slunci.
www.zamek-valtice.cz/historie-1/zamek-valtice/

SAMSUNG DIGITAL CAMERA na náměstí před kostelem ve Valticích SAMSUNG DIGITAL CAMERA zámek Valtice Čti více…

05_CD – Páté setkání s přáteli z Kanady v roce 2006.

Páté setkání s přáteli z Kanady v roce 2006.

V tomto roce jsem se setkávali vždy na území Čech. Setkali jsme se v Roudnici nad Labem a u našich přátel po dobré večeři a dlouhém povídání o novinkách v Česku a Kanadě přespali. Ráno jsme vyrazili do Mělníka abychom se pokochali pohledem na soutok Labe s Vltavou.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA na zámku v Mělníku s výhledem na soutok Labe a Vltavy OLYMPUS DIGITAL CAMERA náměstí v Mělníku

Potom nás vedl zájem o hrad Kokořín a byly jsem tu tehdy upozorněni na to, že jsme naposledy na prohlídce státního objektu a ten bude od roku 2006 přecházet do soukromého vlastnictví.( www.hrad-kokorin.cz/foto.html )

OLYMPUS DIGITAL CAMERA na hradě Kokořín OLYMPUS DIGITAL CAMERA na hradě Kokořín

Z Kokořína jsme se vypravili k Máchovu jezeru, kde se přihodila velká náhoda, když naše známá z Kanady prahla projít se loděnicí u tohoto jezera.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA jsme na Máchově jezeře OLYMPUS DIGITAL CAMERA jsme na Máchově jezeře a tady jsme se potkali on žil v NSR a já v Kanadě Čti více…

04_CD – Vzpomínám na náš čtvrtý rok setkávání, na rok 2005.

Vzpomínám na náš čtvrtý rok setkávání, na rok 2005.

Zase tu je jaro a e-mail, že v Kanadě už mají zakoupené letenky a březnu se objeví v Roudnici nad Labem. V roce 2005 jsme se dohodli na setkání s plánem poznávat něco na jižní Moravě.
Plán byl posouzen a odsouhlasen a tak jsme se těšili na putování po vinných sklepích. Na tomto webu najdete tyto detaily : www.zamek-buchlovice.cz/ . Z Olomouce jsme se vypravili do obce Buchlovice, kde jsme si prohlédli zámeckou zahradu při zámku v Buchlovicích, nakoukli do místního vinného sklepa,

OLYMPUS DIGITAL CAMERA v zámeckém parku Buchlovice OLYMPUS DIGITAL CAMERA ve vinném sklepě v zámku Buchlovice

a potom jeli směrem do obce Pavlov nad vodní nádrží Nové Mlýny, kde jsem se dohodli na tom, že se k nám připojí ještě jedna Česká rodina.
Cestou do Pavlova jsme si to z Buchlovic namířili do Petrova, kde se za obcí nachází vinařské sklepy Plže, které byly založeny už v 15.století a které jsou vyhlášeny od roku 1983 národní kulturní památkou. Měli jsem krásné počasí a tak se nám tam podařilo udělat pěkné snímky na památku této výpravy.( www.obec-petrov.cz/index.php?nid=10674&lid=cs&oid=2469463)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA v památce s vinnými sklepy Petrov nedaleko Strážnice OLYMPUS DIGITAL CAMERA v památce s vinnými sklepy Petrov nedaleko Strážnice Čti více…

03_CD – Již třetí vzpomínka na naše setkání v roce 2004.

Již třetí vzpomínka na naše setkání v roce 2004.

Na jaře roku 2004 jsme si naplánovali setkání zase v Olomouci, protože pro naše přátele nebylo problémem sednout na vlak a dojet z Roudnice až do Olomouce bez přestupování a v relativní pohodě. A zase bylo povídání co vše stihli v Kanadské zimě navštívit a pak se ráno vyrazilo směr Praděd, nejvyšší hora na Moravě. První naše zastavení bylo v Uničově a pak se jelo až do Malé Morávky na Hvězdu a odtud místním autobusem na Ovčárnu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA radnice v Uničově OLYMPUS DIGITAL CAMERA pohled na Praděd, výška 1492 m n.m.

No a tady už jen pohodová procházka z chaty Ovčárna na chatu Barborka a co bylo pro ně příjemné, byl tu ještě sníh a tak se s ním v českých podmínkách setkali po hodně letech, protože od roku 1968 si na něj v Česku nesáhli. Nasyceni čerstvým kyslíkem jsem si pak poseděli nad kávičkou v lázních Karlova Studánka a pak se vydali na zpáteční cestu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA lázně Karlova Studánka OLYMPUS DIGITAL CAMERA lázně Karlova Studánka Čti více…

02_CD – Vzpomínky na druhé setkání s kanadskými přáteli v roce 2003

Toto je příběh druhý se vzpomínkami na setkání v roce 2003.

Dovolím si navázat na vzpomínky kterými jsem popsal rok 2002. V roce 2003 jsem se zase setkali v Olomouci v dubnu. Výlet do blízkého okolí Olomouce byl stanoven a naplánován tak, že jsem jeli do Zlína, kde jsem navštívili hrob rodiny Baťů na lesním hřbitově a projeli si město Zlín. Pak se zastavili ve Vizovicích a na večer jsem se ubytovali v Luhačovicích. S přáteli jsme navštívili velmi malebnou hospůdku Piano bar, kde tehdy výborně vařili a obsluhovali nás mistři. Syn majitele se tehdy honosil medailí za mistrovství v míchání koktejlů na evropské soutěži. Potkali jsme se tam s lidmi co přijeli z USA a tak se diskutovalo o tom jaký je ten Václav Klaus a diskuse to byla vášnivá, ale ukončená přátelskými přípitky.
Ráno byly lázně pod sněhem i když bylo 5.dubna. Ale to nás nezaskočilo a tak jsme si pořádně prohlédli překrásný architektonický Jurkovičův dům, který je i dnes skvostem architektury. Chcete-li o lázních vědět více detailů, tak najdete jednak mé povídání a vzpomínky na časté návštěvy tohoto místa,www.cestotipy.cz/2012/luhacovicke-kvetnove-otevirani-pramenu-%E2%80%93-13-kveten-2012/ ale také se můžete podívat na oficiální webové stránky lázní www.luhacovicelazne.eu/cs/lazenske-domy/jurkovicuv-dum .

OLYMPUS DIGITAL CAMERA krytá promenáda lázní Luhačovice a Jurkovičův dům OLYMPUS DIGITAL CAMERA druhý den v dubnu našeho pobytu bylo vše pod sněhem Čti více…

01_CD _ První setkání s přáteli z Kanady v roce 2002

Došlo k rozhodnutí a tak se o ně podělím .

Večer 4.ledna roku 2015 jsem se zaposlouchal do pořadu večerního Mikrofora na radiostanici ČR2 a poprvé uslyšel o tom, že tady existuje ČESKÝ DIALOG. A tak se stalo, že jsem pořád dělal poznámky, abych se mohl kontaktovat a podělit se zakladateli tohoto českého dialogu a pak i s krajany po celém světě. Pořad Nočního Mikrofora je archivován dne 4.1.2015 na tomto webu www.rozhlas.cz/iradio/zive/. Pro hledání zadej ve fultextovém vyhledávání stanici CRo2, pořad Noční Mikroforum a text Střižovská.
Ten večer jsem byl na stejné notě, stejně naladěn, protože i já jsem se jaksi náhodou setkal s Českými krajany, co opustili republiku v roce 1968 a od té doby žijí v Kanadě, a kteří zde mají pevné kořeny a každý rok na jaře a na podzim se do Česka podívají aby se postarali o něco, co získali v restitucích po roce 1993, ale aby se také hlavně setkali s přáteli či spolužáky, či sokolkami v Roudnici a spolužáky v Českých Budějovicích a hlavně také s rodinnými příslušníky, ale také s námi. No nejsme jako rodina nic moc, tedy já a má manželka, ale v roce 2001 na dovolené v Portugalském Algarve jsme našli společnou řeč a měli jaksi i shodné názory a myšlení, a tak se od té doby setkáváme a společně poznáváme krásy Česka.

algarva-1 pohlednice z Algarve koupená v roce 2001 8 foto z Algarve tehdy ještě pořízené obyčejným fotoaparátem

Od té doby nás to baví a čas nám tak rychle utíká, že duševně mládneme, ale fyzicky při tom nenápadně stárneme. V roce 2014 už jsme toho tak moc nenaběhali a na podzim už jsme si museli pro nemoc jen telefonovat.
A tak si myslím, že tento příběh, který bude mít 13 dílů, protože to je už 13 let od roku 2002 do roku 2014. Nicméně od roku 2010 už některé zážitky a navštívená místa lze dohledat na mých webových stránkách www.cestotipy.cz pod vyhledávacím heslem – tagem – „Český dialog“. www.cesky-dialog.net

Toto je příběh první o setkání na jaře a na podzim roku 2002.

Bylo jaro roku 2002 a splnili jsme si slib, že jak „naši Kanaďani“ přijedou do Česka tak se ozvou a přijedou do Olomouce. No a tak se i stalo. Bylo o čem povídat a byl tu i první jednoduchý výlet a tehdy hlavně procházky po krásném městě Olomouci, kde nikdy do té doby nebyli protože jsou z Čech a do roku 1968 na to dojet až na Moravu nebyl pro samou práci ani čas. Dnes se na webu www.olomouc.eu máme i čím pochlubit.
Takže první výlet byl na hrad Bouzov a bylo tehdy pěkné počasí a tak jsme si jej prohlédli a pak jsme se na oběd zastavili v malebné horské chatě Jeskyňka nad jeskyněmi v Javoříčku.
Dnes když začínám vzpomínat už mohu nabídnout odkazy na internet a webové stránky a tak doplnit informace o této krásné lokalitě na Olomoucku a Olomouci samotné.
Toto jsou webové stránky k hradu Bouzov
www.hrad-bouzov.cz/doprovodne-akce/vystavy/?archiv=1

A tady jsou fotky z tehdejšího prvního našeho společného výletu :

p1010041 to je vstup do hradu Bouzov p1010056 u chaty jeskyňka na jeskyněmi Javoříčko Čti více…

17_CD – Povídání o lázních Třeboň a okolí – květen 2014

Relaxační pobyt v lázních Třeboň v roce 2014.

Když to letošní jaro má tak vrtkavé počasí, rozhodli jsme si udělat radost na relaxačním pobytu v Třeboni v lázních Berta. Protože odmítám kupovat dálniční známku na jízdu po dálnici D1, našel jsem parádní řešení a vydal se na cestu do Třeboně přes Rakousko. Tady jsou cesty rovné, bez výmolů, bez aut, tedy jen malý provoz a krásná zastavení pod hrady kolem řeky Dyje. Ale tentokrát mě potkalo velké neštěstí, protože když jsem si v Třeboni chtěl pořízené fotky z putování Rakouskem prohlédnout, záhadným způsobem se vymazaly. A tak mi nezbývá než dát typ kudy jet a kde se určitě zastavit. Jen pro ilustraci jsem nakopíroval fotky z webu, které vypovídají o historii navštíveného místa.
Je-li jsme tedy z Olomouce zkratkou přes Slavkov do Židlochovic, Pohořelic až do Znojma. Tady jsme pak měli první zastavení v Retzu. Za krásného počasí a úžasných výhledů jsem zajeli na vrchol nad městem, kde stojí větrný mlýn a je zde krásná kalvárie v barokním provedení.

sm1 ilustrační foto: Retz v Rakousku pořízeno z webu sm2_0 ilustrační foto: větrný mlýn nad městem Retz Čti více…

09_CD – Jarní putování v roce 2010 mezi Olomoucí a Hradcem Královým.

Jarní putování v roce 2010 mezi Olomoucí a Hradcem Královým.

Vždy na jaře či na podzim se setkáme s našimi přáteli v Kanadě a bychom pak společně projeli kus té naší krásné vlasti. Oni zavzpomínali a my poznali něco nového, kam jsme se nemohli či nestačili podívat a nebo abychom ukázali co už známe, ale mohli se pochlubit, jak je to tu v Česku pěkné a zajímavé, co tam v Kanadě určitě nemají.
No a tak jsme si naplánovali putování z Olomouce do Hradce Králové. naše první zastavení bylo v Lanškrouně, jen tak kouknout na náměstí s pěknou radnicí. Pak zajet na Mariánskou Horu, kde stojí poutní kostelík, který je zajímavý tím, že u něj je na pokraji lesa romantická křížová cesta a v kostelíku samotném je vestavěná malá kaplička jako to je například v italském Asisi. U nás znám ještě kostel Minoritův Brně a pak už o podobném řešení ani nevím. Více informací si dohledáte na tomto webu : http://www.lanskroun.eu/cz/mesto/historie/pamatky/kostely-klastery/poutni-misto-marianska-hora.html

SAMSUNG DIGITAL CAMERA kostelík na Mariánské Hoře u Lanškrouna SAMSUNG DIGITAL CAMERA půvabná křížová cesta na Mariánské Hoře

Pak jsme jeli přes Podštejn, koukli na hrad nad silnicí a městem, prošli se kolem krásně opraveného zámku v Podštejně.
No jak jinak více už je toho povídání na webu http://www.hrad-potstejn.cz/
SAMSUNG DIGITAL CAMERA zámek v Podštejně SAMSUNG DIGITAL CAMERA hrad nad Potštejnem Čti více…