Články oštítkované jako ‘2007’

Vzpomínka na města, Kamenice pod Lipou a Stříbro, která jsem mohl zhlédnout při ještě firemních akcích.

Dnes kdy to sepisuji je čas o kterém se dá říci čas „zimního spánku“, a tak si hraji s databázemi nafocených vzpomínek a prohlížím fotky z doby minulé. A zjistil jsem, že bych mohl upozornit na to, že jsou tu malá málo známá místa, která ale také mají co nabídnout.
První vzpomínka se vrací do listopadu roku 2007, kdy jsem měli pracovní školení v Kamenici pod Lipou. Do té doby to bylo pro mě neznámé místo a proto jsem musel hledat na mapě jak se tam mohu autem vůbec dostat. No dnes se to dá najít lehce a tak zjistíte, že je to po sjezdu z dálnice D1 směrem na Pelhřimov a odtud už jen kousek k jihozápadu. Mají tu krásně opravený zámek a park s rybníkem a mohou se tu pochlubit tím, že tu tvořil hudební skladatel Vítězslav Novák. No a podle webových informací tu je i krásné okolí.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA zámek v Kamenici pod Lipou SAMSUNG DIGITAL CAMERA na náměstí v Kamenici pod Lipou

A když pak jsme měli nějaký ten čas pro sebe, tak jsem si to tu prošel a zjistil, že to tu je pěkné a asi bych si tu i byl ochoten něco tvořit.
Bude-li mít někdo zájem, tak na webu www.kamenicenl.cz/turista/ds-6722/p1=5786 zjistí, že tady toho mají co nabídnout.

Druhá vzpomínka pak je na město Stříbro. I tady se našel čas na prohlídku města, ale měli jsme i exkurzi do stříbrných dolů pod městem. Pamatuji si, že jsem si tehdy dovezl domů petlahve naplněné pivem s místního malého pivovaru, takže vzpomínání na toto místo i na exkurzi do malého pivovaru bylo o to příjemnější, protože to pivečko bylo výborné.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA radnice ve Stříbře SAMSUNG DIGITAL CAMERA noční pohled na náměstí ve Stříbře

SAMSUNG DIGITAL CAMERA jsme na exkursi v dolech na stříbrnou rudu SAMSUNG DIGITAL CAMERA jsme na exkursi v dolech na stříbrnou rudu

Detaily pro naplánování výletu do tohoto města a okolí si můžete dohledat na webu www.stribro.cz/gread.php?id=111 .
Já osobně mohu doporučit tu exkurzi do stříbrného dolu, bylo to tam hodně zajímavé a poučné.

Fotodokumentace města Kamenice pod Lipou

Fotodokumentace města Stříbra

Vzpomínka na velikonoce v Bešeňové v roce 2007.

Je čas, kdy nelze někam vyjet a tak abych nezakrněl, vzpomínal jsem na setkání s přáteli z Kanady a tím pádem hledal databáze fotografií z těchto setkání a zjistil jsem, že mám fotky z velikonočních svátků trávených na Slovensku v Bešeňové z roku 2007. A nález mě hodně pobavil, protože jsem se hned pustil do srovnávání toho, co jsme v této lokalitě viděli a zažili v roce 2013. Můžete porovnat se vzpomínkou z roku 2013 na tomto odkazu :
www.cestotipy.cz/2013/co-lze-zhlednout-pri-navsteve-prehrady-liptovska-mara/

V roce 2007 tady bylo málo, tedy určitě méně, návštěvníků jako v roce 2013, ještě to nebylo tak rozsáhlé koupaliště a tehdy jsem se dostal i do prostor, které byly v roce 2013 přístupné jen za zvýšený poplatek.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA na termálním koupališti v Bešeňové SAMSUNG DIGITAL CAMERA na termálním koupališti v Bešeňové

Stejně tak dopadlo srovnání s lázněmi v obci Lúčky.
Tehdy jsem bydleli v soukromí a platilo se ještě slovenskou korunou, bydlení bylo prosté ale postačující, v roce 2013 jsem se tam jeli taky podívat a bylo znát, že pronajímání v této obci se bohatě vyplatí.
Ale tehdy to bylo na velikonoční svátky a tak jsme se dokázali o pobratřit, protože manželka už ví co to je „polévačka“ a naši pronajímatelé zase ví co to je „šmigurst“ a co se při tom říká za českou koledu. Samozřejmě, že k pobratření pomohla místní borovička. Čti více…

06_CD – Šesté setkání s přáteli z Kanady v roce 2007.

Šesté setkání s přáteli z Kanady v roce 2007.

Když jsem na jaře tohoto roku 2007 vyjížděli z Olomouce s našimi přáteli na jih Moravy, bylo krásné jarní počasí a dalo se očekávat, že se nám výlet určitě vydaří a tak se i stalo. Jeli jsme tam, kam míří snad nejvíc turistů a cyklistů v Česku, a to do Lednicko Valtického areálu.
Naše první zastavení bylo u Lednického zámku a vstup s ohledem na čas byl nemožný, protože tady se musí vyčkávat na termín prohlídky. Ale dnešní internet nabízí i to podívat se dovnitř, takže zas tak velká škoda to nebyla a my se vydali na procházku parkem.
tady je ten web : www.zamek-lednice.com/obrazova-galerie/
Když ale přátelé uviděli nabídku vyhlídkové plavby muselo se jet. Byl to krásný zážitek který končil u minaretu. K Janovu hradu se jim už ale nechtělo a tak jsme si toho parku užili na zpáteční cestě k autu. Něco o něm ale najdete v mých vzpomínkách na webu
www.cestotipy.cz/2014/ze-zavodu-skladacich-kol-znacky-brompton-27-9-2014/

SAMSUNG DIGITAL CAMERA lednický zámek a jarní parkové úpravy SAMSUNG DIGITAL CAMERA minaret v lednickém parku

Pak jsme popojeli do Valtic abychom si prohlédli okolí zámku. podařilo se nahlédnout do vinného sklepa, posedět na náměstí na teplém slunci.
www.zamek-valtice.cz/historie-1/zamek-valtice/

SAMSUNG DIGITAL CAMERA na náměstí před kostelem ve Valticích SAMSUNG DIGITAL CAMERA zámek Valtice Čti více…

Sicilie díl 3 – Čtvrtý a pátý den na Sicílii.

Probuzení ve vinici před městem Marsala bylo více než zajímavé. Tak jak to v noci bylo opuštěné místo, tak to o půl šesté ráno bylo místo, kde kousek od nás projížděl traktor s postřikem a udržoval vinici. Takže jsme stačili akorát zabalit spacáky nastartovat a vyrazit na silnici. Až ve městě Marsala na lavičce pod palmami s výhledem na moře v absolutním klidu bez lidí jsme si mohli užít té české snídaně, to je paštiky, suchého salámu, ovoce, čokolády a horké kávy připravené na lihovém vařiči. No a pak se konala prohlídka města.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA na náměstí u kostela v Marsale                               SAMSUNG DIGITAL CAMERA poklidné ráno na nábřeží u Marsaly Čti více…

Sicilie – díl 2 – Třetí den na Sicilii.

Bylo to v úterý 3.července roku 2007, kdy jsme se vydali půjčeným autíčkem směrem na Palermo. Cestou bylo několik zastavení, která se nedala minout, protože jak jsme se blížili Palermu objevovali se tak nádherné pohledy, že v minulosti jim podlehlo mnoho i významných osobností, jak to je psáno v průvodcích.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA cestou na Palermo pořízené záběry                                       SAMSUNG DIGITAL CAMERA místo s nádhernou vyznačenou vyhlídkou při cestě do Palerma

Měli jsme namířeno k místu nad městem s dómem Montreale a do centra města, kde jsou významné památky, kterou každý zájezd železničářů doporučuje a zvládne navštívit, protože to je kousek od centrálního nádraží. Ale my přijeli autem a k nádraží jsme se včas nedokázali nasměrovat a tak z Palerma mě zůstal jen dobrý pocit z toho, že jsme jej projeli bez dopravní nehody. Jen považte, že všechna auta jedou stejně rychle, ve čtyřech proudech bez dělících pruhů, kdo to zná tak mezi vámi kličkuje, někdo i v druhém krajním pruhu z ničeho nic zastaví a vykládá zeleninu do obchodu tak, že v náruči nese tak pět bedýnek třeba rajčat, nevidí před sebe a klidně vstoupí do toho úplně krajního jedoucího pruhu a nic se mu nestane. A vše kolem najedno zpomalí či zastaví, či odbočí a pak se zase rychle rozjede. Na křižovatkách se jede tak dlouho na červenou, až to najednou prostě nejde a kdo se snaží dodržet pravidla, tak na to doplatí. Takže tu hrůzu mám za sebou a určitě vím, že příště zastavím s autem někde u nádraží v předměstí, kde to ještě ujde s tím dopravním ruchem a do centra se vypravím vlakem a pak si prohlédneme vše, co nám na tomto výletě ušlo. Čti více…

Sicilie díl 1 – První dva dny na Sicilii ve městě Cefalu a Enna.

Putování po západním pobřeží Sicílie jsme realizovali v červnu roku 2007. Stalo se tak proto, že jsme na jih Itálie zavítali již tehdy po sedmé, a to do Neapole a odtud a oblíbený ostrov Ischia. A když už jsme tím vlakem jako režisti jeli, tak jsme si tehdy i vyzkoušeli jak bude funkční zajištění místenek a lehátek, zakoupených v českých korunách na pokladně ČD.

A musím konstatovat, že tehdy vše fungovalo bez závad a tak se stalo, že jsme měli předem zajištěny dle časového plánu vše potřebné. Byla to cestou tam místenka na noční vlak Vídeň – Řím, a o týden později pak místenka na noční spoj Neapol – Cefalu a na cestu zpět pak o další týden později lehátko na vlak Cefalu – Řím a místenka na noční vlak Řím – Vídeň. No a tak se stalo, že plán podívat se na západní pobřeží Sicílie se zrealizoval a i dnes je na co vzpomínat.

Sn 1                          Sn 6    Čti více…

Výlet na Matternhorn v roce 2007

Švýcarsko – Zermatt s výletem na Gornergrat

Kdo si přivstane, ten na tom vydělá. To je ten nejdůležitější typ pro ty, kdo by chtěli následovat. Do Zermattu se nedá dojet autem. Musí se auto ponechat na zadatném parkovišti a pak dojet vlakovým spojem. Na konečné se přestupuje na elektrický vláček. Každý je narvaný lidmi a tak kdo přijde brzy má na vrcholové stanici lepší pocit a oce klidu, který se pak mění v pořádný nával a hluk způsobovaný turisty.

Do výšky 3.085 m n.m. stanice Gornergrat nás vyvezli za plného slunce, hned pod deváté hodině ranní. Pak jsme si vyšlápli je o kousek výš na hvězdárnu s prodejnou suvenýrů a cestou jsme se kochali pohledem na údolí s ledovcovým splazem.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA                            SAMSUNG DIGITAL CAMERA

SAMSUNG DIGITAL CAMERA                             SAMSUNG DIGITAL CAMERA Čti více…

Švýcarsko – Arolla s jednodenními výlety do okolí

Švýcarsko – denní výjezdy do okolí Arolly.

Abychom poznali i okolní údolí Švýcarských Alp, která vždy míjí město Sion, byl realizován výjezd do Saas-Fee, kde se plánoval výjezd lanovkou a pak podzemní dráhou pod vrchol Alalinhorn do výšky 3500 m .n.m. Plán toho dne nebylo možné uskutečnit pro špatné počasí a velký vítr. Takže zůstali u procházky po místním středisku, kde byla mimo jiné patrná koncentrace ortodoxních židů s jejich tvrďáky a copy. Městečko čisté a velmi zajímavé.

Sn16          SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Nedalo se nic vytknout a po návratu jsme mohli jen konstatovat, že nám ten den nepršelo, ale ti co zůstali nemohli ani hlavu vystrčit pro velký déšť.

Další den ale slunce zase vyšlo a plán dne se naplnil na 100%. Jelo se přes údolí kolem města Sion do Crans Montany. Je to půvabné středisko pro turistiku, golf, sportovní vyžití a horské tůry. Lanovkou jsme vyjeli na Bellalui do výšky 2.600 m n.m.. Tady se pak při hřebenové lehké tůře kochali pohledy na vrcholky Alp, které se nám přes den ukazovali za polojasného počasí na druhé straně údolí.

Sn13                          SAMSUNG DIGITAL CAMERA Čti více…

Arolla horské tůry ve Švýcarských alpách

Švýcarsko – Arolla na přelomu července a srpna roku 2007.

Je ještě zimní čas, měsíc únor roku 2012, kdy se dá vzpomínat, ale i plánovat, kam v létě vyrazit. Proto je zde typ na nádhernou dovolenou, kterou jsme mohli prožít ve Švýcarsku v údolí Arolla v nadmořské výšce 2000 m, odkud jsme dělali výšlapy do okolí, ale také jsme vyráželi na denní výlety do okolních údolí nad městem Sion.

Přesun do Švýcarska byl přes Rozvadov, Norimberk, Karlsruhe, Štrasburk, Basilej a Bern. Většinou se jelo po dálnici. První zastavení pak bylo u Ženevského jezera v městě Montreux, kde kromě procházky po rozkvetlém nábřeží bylo i koupání v čisté a osvěžující vodě na konci července.

Sn3                      SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Odpoledne jsme měli povinnou zastávku ve vesnici Evoléne, která se chlubila starými dřevěnými stavbami a zastavení zde bylo opodstatněné a bylo dobře že tak bylo učiněno.

Sn4                         SAMSUNG DIGITAL CAMERA Čti více…