Články oštítkované jako ‘kempování’

Poznáváme krajinu v údolí říčky Desné a jejího okolí.

Nemůžeme v letošním roce vyjet do světa na více dní, tak proto se soustředím na místa, kam stihneme dojet během dne, protože jen tak posedávat doma, to je hrozná nuda. A vzhledem k tomu, že jsem režista a jízda vlakem je téměř zdarma, našel jsem si lokalitu, která má krásné vlakové spojení mezi Olomoucí a Šumperkem. A když k tomu přidáte úžasné cyklostezky kolem říčky Desné a poklidnou silniční dopravu směrem k Červenohorskému sedlu, kde je v letošním roce zastaven provoz pro veškerou silniční dopravu, je to ideální lokalita pro poznání této krásné krajiny v podhůří Hrubého Jeseníku.
Rádi se sem vracíme a zjišťujeme jak rychlé proměny tato lokalita zaznamenává.
Poprvé jsme si tuto skutečnost uvědomili v okamžiku, kdy jsme navštívili park v okolí zámku v Loučné nad Desnou.

dsc_0407_27095 zámecký park v Loučné nad Desnou dsc_4869_43284 hromada uklizena v červnu 2015

Na tomto webu jsem našel jeho historii www.loucna-nad-desnou.cz/o/zamek-loucna-nad-desnou a v této vzpomínce z roku 2014 jsem zaznamenal první naše setkání s tímto místem. ( www.cestotipy.cz/2014/relaxacni-pobyt-v-obci-branna-v-kvetnu-2014/ ) . Dokonce jsem se o tento vývoj začal zajímat i trochu jinak a mám dobrý pocit, že jsem snad i napomohl odstranit skládku stavebního odpadu před zámkem.
Objevili jsme úžasné místo pro zážitkovou večeři a hned ji taky zdokonalili, že jsme si našli krásný den, kdy jsme tady byli na oběd a hned i na večeři. A dali si vždy něco z pochoutek místní rybářské kuchyně a to přímo pochoutkového pstruha, pokaždé s jinou úpravou a chutí. Ale vždy v krásném prostředí a s milou a rychlou obsluhou.

dsc_5178_43270 v rybářské baště nad Sobotínem - pstruh s nivou a žampiony dsc_5170_43263 pozor na peněženku, drahé a dobré a dá se platit i kartou Čti více…

Termální vody v Buk Furdo na podzim 2012

Termální vody v Buk Furdo i v listopadu 2012 udělají dobře opotřebovanému tělu.

Předpovědi počasí od 8.11. do 11.11. pro české území nic moc, tak proč to nezkusit trochu jižněji v Maďarských termálech v Buk Furdo. Už jsme tam byli vícekrát a víme, že v termál-campu to bude za jednu cenu. To je za ubytování i volný vstup do bazénů. Stálo to v přepočtu na osobu 383 Kč. Jen samotný vstup vyjde na 220 Kč. Takže proč ne právě tam a cestou se dá zase někde zastavit a podívat se na to jak o své památky pečují Rakušané či Maďaři. ( Pobyt v lázních i s fotkami jsou v již publikovaném článku z 6.3.2012 – Březnové srovnání pobytových zážitků v termálních lázních Buk Furdo.)
A tak tedy plán cesty byl tentokrát směrován na Břeclav, kde mohu doporučit zastavení u zámku či v moderním kostele a pak určitě v Poštorné u kostela neboť jde o velmi zajímavou kostelní stavbu, školu a faru.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA zámek v Břeclavi DSC_1702_14740 kostel v Poštorné

Odtud jsme měli zamířeno do Rakouska směr na Marchegg a k mostu přes Dunaj u města Hamburg, kde to stojí projít jak zajímavém městečku pod hradem, tak v lázeňském středisku Bad Deutch-Altenburgu. Dunaj přejíždíte po zavěšeném mostě a hned za ním vás upoutá kostel umístěný uprostřed překrásného hřbitova.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA kostel na hřbitově nad Bad-Deutch Altenburgem SAMSUNG DIGITAL CAMERA ve městě Hainburgu Čti více…

Rakousko a Německo pod Alpami v pozdním létě – den šestý a sedmý – závěr putování Rakouskem

den šestý a sedmý – putování přes Bad Reichenhall zpět domů

Po noci strávené v campu v Innsbrucku jedem jakýsi ten kus po dálnici a sjíždíme z dálnice na Salzburg u Kirbichlu, abychom mohli navštívit lázeňské město Bad Haring. Cestou se opět udělalo krásné slunečné počasí, a tak když si v lázních dáváme capuccino, máme pocit krásný, nepřekonatelný. Tak takové lázně a budeme tu strašit jako důchodci ještě hodně dlouho. A bylo jich tu plno, právě měli čas oběda.

DSC_1534_14060 květinová výzdoba v lázeňském areálu DSC_1523_14052 a jeho venkovní bazén s termální vodou

Pak jsme popojeli do Kufsteinu, města při řece Inn, které má nad sebou krásný hrad a město samotné bylo přímo parádní a zase plné důchodců.

DSC_1551_14074 a tady je naše první setkání z hradem nad Kufsteinem DSC_1566_14084 asi nejmalebnější dům ve městě Čti více…

Rakousko a Německo pod Alpami v pozdním létě – den pátý – přes Imst do Innsbrucku

Rakousko a Německo pod Alpami v pozdním létě –
den pátý – putování přes Imst do Innsbrucku.

Ten den opouštíme pozici u Campu u města Arbon, který byl nedaleko našeho zpřesněného cíle, města Kostnice na hranici Švýcarska a Německa a jedem na Innsbruck. Aby to šlo rychleji jedu po dálnici mnoha tunely z nichž jede měl délku 15 km a na jeho výjezdu byly mýtné brány, kde jsme musel zaplatit 8,50 Eur. Pak přišel sjezd z dálnice do města Imst, kde se propagují historické stavby z 8 století. Našli jsme jen katolický kostel z venkovními nádhernými freskami, ale také jsme si vyšlápli nad město k luteránskému kostelu a pak sešli krásnou křížovou cestou do centra.

DSC_1364_13925 jdeme k nejstarší stavbě ve městě, která tu stojí od 8 století DSC_1370_13929 a kolem zajímavý hřbitov

Tady byl oběd v podobě Kebabu s kokakolou. A pak jízda místní kvalitní a rychlou silnicí až do Innsbrucku.

DSC_1399_13957 a zase jedem dál směr Innsbruck, tentokrát mimo dálnici, aby se dalo zastavit a fotit DSC_1402_13959 a zase jedem dál směr Innsbruck, tentokrát mimo dálnici, aby se dalo zastavit a fotit Čti více…

Rakousko a Německo pod Alpami v pozdním létě – den třetí – přes Garmisch do Fussenu

Rakousko a Německo pod Alpami v pozdním létě –
den třetí – putování přes Garmisch do Fussenu a kousek dál.

První ranní vyhlídka na jezero Kochelsee, kde jsme nocovali. A když už jedeme tím Bavorskem, a to už po druhé, tak se musíme zastavit ve významném turistickém centru v Garmisch – Partenkirchenu. A tak jsme poznali za dvě hodiny jak historicky zajímavější Garmisch s tím, že jsme si tu i vychutnali v době oběda půlku kuřete za 2,70 Eur. Pak jsme se na kolečkách přesunuli do Garmische, který byl snad i novější, ale zase krásný a přehuštěný turisty a zase s převládajícími důchodci.

DSC_1044_13683 procházíme se po Partenkirchenu DSC_1047_13686 procházíme se po Partenkirchenu

DSC_1071_13706 a procházíme se touto částí města Garmische DSC_1067_13703 a procházíme se touto částí města Garmische Čti více…

Rakousko a Německo pod Alpami v pozdním létě – den druhý Bad Tolc – Německo

Rakousko a Německo pod Alpami v pozdním létě –
den druhý – putování do Bad Tolcu a o kousek dál.

Po výborné noci se šuměním říčky vedle našeho autíčka v campu Unterach am see jsme najeli na dálnici, projeli kolem Salzburku a za ním už v Německu odbočili k jezeru Chiemsee. Kochali se jeho krásami stejně jako davy německých důchodců a dorazili jsme až do města Prien, kde se vyjíždí na ostrov se zámkem a kam z města jezdí parní vláček až do místa nazvaného Prien- Stock.

DSC_0903_13571 pohled na jezero z restaurace u Malerwinkelu DSC_0912_13578 krásná mašinka se právě obrací na cestu zpět

DSC_0908_13575 a mají co papat a na co se koukat DSC_0922_13584 bylo na lodi hiodně plno Čti více…

Rakousko a Německo pod Alpami v pozdním létě – den první

Na základě aktuální předpovědi krásného počasí mezi 9. až 15.září jsme se rozhodli vyrazit do Rakouska s nevýrazným cílem, kterým mělo být okolí města Innsbruck a města kolem jezera Bodensee na hranicích tří států.
Než začnu zapisovat vzpomínky, tak navodím atmosféru pořízenými fotkami z krajiny kolem hojných jezer a vod či okolních horských masivů Alp. Dodám náladu z měst navštívených jak v Bavorsku, tak v Tyrolsku. No a pak v jednotlivých denních záznamech zavzpomínám na to kudy a jak jsme jeli, kdy jsme nocovali a jaké postřehy nám uvízli v paměti.

DSC_0865_13540 na podvečerní procházce městečkem Unterach DSC_1079_13712 a když se zastavíme u města Ehrwald můžeme se kochat vrcholem Zugspitze

DSC_1067_13703 a procházíme se touto částí města Garmische DSC_1607_14111 ten nejkrásnější pohled je z mostu nad řekou a železniční tratí Čti více…

V termálních lázních Miskolc Tapolca a nějaký ten čas v Egeru a jeho okolí

Po snídani a nabytí nové energie z přilehlých vinic jsme vyrazili do města Miskolc, které jsme složitě projeli městem, protože to je město převeliké a jako holubi jsme jej prokroužili, až jsme našli směrovku na Miskolc Tapolca s termálními lázněmi. Camp tady nebyl žádný. A tak jsme zaparkovali na hlídaném parkovišti u hotelu a došli si do lázní.
Tak jak to tady bylo kdysi dávno, kdy se sem jelo vlakem to tu tady už nevypadá a v paměti jsme hledali způsob jak jsme se sem vůbec tehdy mohli dostat a pořád jsme pochybovali o tom, jestli to je to místo, kde jsme asi před 20 lety byli.
A pak až jsme se v teplé vodě jeskynních lázní zregenerovali a vzpamatovali s toho šoku, který způsobila přestavba lázní, jsme zjistili, že prodělali po roce 1998 obrovskou přestavbu a ve své podobě se pyšní až od roku 2007.

DSC_0652_8080 a jsme u vnitřnch bazénů pod skalou DSC_0655_7746 takže jen koukáte a koukáte a voda vás léčí

DSC_0678_7769 takže jen koukáte a koukáte a voda vás léčí DSC_0675_7766 takže jen koukáte a koukáte a voda vás léčí Čti více…

Termální lázně Harkány a jeho okolí

Když jsme vyjeli nad kopce na jihu Maďarska a poprvé spatřili jak rozsáhlé je město Pecs a v paměti zjistili že je čtvrtek 12.4.2012 a pak přijde pátek třináctého. Byl plán na dalších pár dnů konsolidován a město Pesc jsme jen projeli, abychom se do něj vrátili až v neděli, kdy budou i kostely otevřené a budeme mít volné parkování a tak podobně. A navíc bylo i pozdní odpoledne a jeli v lázních Camping, pak bude dobré tam pro jistotu dojet do 19 hodin, kdyby náhodou mohli mít zavřenou recepci.
DSC_0348_8191 jsme v campu při termálu v Harkány DSC_0361_8204 tady se pozná jaká voda je v lázních - je tu vůně sirovodíku Čti více…

Březnové srovnání pobytových zážitků v termálních lázních Buk Furdo.

Abych se mohl držet zásady sdělovat jakési typy na cesty a výlety, tak když jsem nyní již po několikáté navštívil termální lázně Buk Furdo, rozhodl jsem se provézt srovnání mezi jarním a podzimním pobytem. A dovoluji si tak učinit i proto, že tyto lázně letos slaví své 50 výročí založení. V roce 1962 se totiž náhodou při hledání zdrojů nafty vykopal vydatný vrt s termální vodou a tak v této rovině, na úpatí Alp, vznikl výnosný a léčivě účinný lázeňský areál.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA konec října 2003                                OLYMPUS DIGITAL CAMERA konec října 2003 bazén s možností úplavání vnitřní číst

OLYMPUS DIGITAL CAMERA konec října 2003 vnitřní bazény s léčivými účinky, teplota vody 34 až 36 st.C                                  DSC_0341_7268 březen 2011 bazény s horkou termální vodou až 38 st.C a chladící bazén Čti více…