Kategorie : Slovensko

Začátek května roku 2023 na Zemplínské Šíravě.

Začátek května roku 2023 na Zemplínské Šíravě. Za minulého režimu se tomu říkalo dokonce i Československé moře a bylo to místo kam možná chtěl každý z pracujících na odborářskou rekreaci. Dnes tu najdete památky na tuto dobu, ale vykoukne na Vás i sem tam něco nového. Hledejte až u města Michalovce za Prešovem. Naše ubytování […]

Jeli jsme na Slovensko do Vysokých Tater – srpen 2020.

Jeli jsme na Slovensko do Vysokých Tater – srpen 2020. Měli jsme do Vysokých Tater jet v březnu, ale den před odjezdem Slovensko zavřelo hranice kvůli epidemii koronaviru. Tehdy to měl být pobyt zajištěný přes Boocing.com a stál pro dvě osoby 615 eur. Já tehdy slíbil e-mailem zaslaným na recepci hotelu Sorea Trigan, že se […]

Podzimní putování do Podhájské – 24.října 2019

Podzimní putování do Podhájské – 24.října 2019 Počasí koncem října se vymklo odborníkům na předpovědi počasí a tak je pořád modrá obloha a my se ještě rozhodli provětrat naše „autíčko“ a jen tak narychlo vyjet do Podhájské. Kdo neví kde to je a co je tam zajímavého, tak tady je základní informace. Je to na […]

01-Vysoké Tatry – procházkou na Popradské pleso duben 2018

01-Vysoké Tatry – procházkou na Popradské pleso duben 2018 Ohlášené teplé a slunečné počasí na víkend od soboty 21.dubna do pondělí 23. dubna opět předznamenalo, že jsme vytáhli starší záznam telefonního čísla na levnou ubytovnu abychom si zajistili noclehy a ono to vyšlo, a tak už se jen koupili místenky na noční vlak, co vyjíždí […]

02-Vysoké Tatry – malý výšlap na Zamkovského chatu – duben 2018

02-Vysoké Tatry – malý výšlap na Zamkovského chatu – duben 2018 Už víme, že je neděle a že pojedeme v 7.52 hodin zubačkou na Štrbské pleso a pak až do Starého Smokovce. Tady jsme pak přešli k lanové pozemní dráze na Hrebienok. Stihli jsme v pohodě odjezd v 9.30 a bylo nás jen pár lidí, […]

03-Vysoké Tatry – jen procházka kolem Štrbského plesa – duben 2018

03-Vysoké Tatry – jen procházka kolem Štrbského plesa – duben 2018 Ty dvě noci jsme prospali dokonale, protože jsme šli brzy do postýlek a tak jsme tento den v pondělí 23.4. byli čilí už po 6.00 hodině. Tak se stalo, že jsme zaplatili za nocleh, předali klíče a v 7.02 jsme zubačkou vyjeli na Štrbské […]

Vracíme se z maďarských termálů přes Slovensko – 28. a 29. září 2016

Vracíme se z maďarských termálů přes Slovensko – 28. a 29. září 2016 . Zpět jsme si vybrali jinou trasu a to přes Recsk a Szécsény. V městečku Balassagyarmatu se přejíždí přes řeku Ipel na Slovensko. Město Szécsény má svou krásnou historii a byl zde podepisován Trianonský mír po první světové válce. Vše je nádherně […]

01 – výlet na Slovensko s cílem vidět hlavně dřevěné kostelíky a kraj prarodičů na Poloninách

Až na Poloniny na východě Slovenska do kraje předků – září 2016. Počasí jaké bylo na 5. září a celý následující týden mělo být slunečné a proto plánovaný cíl byl v plném rozsahu naplněn. Statistika z této cesty je už minulostí a stálo za to tentokrát ji udělat. Cestou tam a zpět jsme nejeli jen […]

02 – výlet na Slovensko – cesta do lázní Lúčky

01 – den první – z Olomouce až do lázní Lúčky na Slovensku Bylo to v pondělí 5.září a my se před polednem rozjeli směrem na Slovensko s cílem navštívit kraj Polonin až úplně na východě Slovenska, kde se v obci Pčoliné narodila maminka mé ženy a kde v obci Nižné Jablonky žil její děda […]

03 – výlet na Slovensko – od Kežmaroku až do Bardějovských kúpelí

03 – cesta pod Tatrami přes Kežmarok až do Bardějovských kúpelí Bylo úterý a my se vydali na další putování na Poloniny. Protože jsme byli často v Liptovském Mikuláši, byli jsme zvědavi jak to tam asi dnes vypadá, když už tímto městem musíme projet. Jedeme totiž bez dálniční známky a musíme tedy po staré původní […]