Články oštítkované jako ‘Vysoké Tatry’

01-Vysoké Tatry – procházkou na Popradské pleso duben 2018

Ohlášené teplé a slunečné počasí na víkend od soboty 21.dubna do pondělí 23. dubna opět předznamenalo, že jsme vytáhli starší záznam telefonního čísla na levnou ubytovnu abychom si zajistili noclehy a ono to vyšlo, a tak už se jen koupili místenky na noční vlak, co vyjíždí z Olomouce v 0,54 hodin a byli jsme v sobotu v 7.52 ráno v zubačce ze Štrby na Štrbské pleso. Málo vyspalý, ale nadšení tím, jak dobře jsme se rozhodli, protože po vystoupení z vlaku byla nad kopečky Vysokých Tater jen modrá obloha bez mráčků.

DSC_4398_76153 stanice zubačky v žst.Štrba DSC_4405_76160 cestou na Štrbské pleso je vidět sníh na Nízkých Tatrách

Na Štrbském plese jsem rychle přestoupili na električku a z ní na první zastávce Popradské pleso jsme vystoupili.
V potoce pod zastávkou hučela průzračná voda, na zanedbané silnici před zastávkou stála už v tu dobu zaparkovaná auta výletníků, kde jich většina byla z Polska. A my vyrazili po modré značce směr Popradské pleso. Značek ale nebylo třeba, celá ta cesta je téměř novou asfaltkou až na chaty, které stojí při Popradském plese.

DSC_4417_76172 cestou na Popradské pleso- nad potokem Krupá DSC_4421_76176 cestou na Popradské pleso

V druhé zatáčce stálého mírného stoupání už jsme měli v tom horku sundané bundy a svetry a šlo se jen v košili s krátkým rukávem. Kolem pocukrované vrcholky, ale také rozsáhlé polomy po dávné vichřici z roku 2004.

DSC_4436_76189 cestou na Popradské pleso DSC_4446_76198 cestou na Popradské pleso- nad potokem Krupá Čti více…

02-Vysoké Tatry – malý výšlap na Zamkovského chatu – duben 2018

Už víme, že je neděle a že pojedeme v 7.52 hodin zubačkou na Štrbské pleso a pak až do Starého Smokovce. Tady jsme pak přešli k lanové pozemní dráze na Hrebienok. Stihli jsme v pohodě odjezd v 9.30 a bylo nás jen pár lidí, co čekali než se to každou půl hodinu zopakuje.
Cena byla pro seniory za 8 eur na cestu tam i zpět. Zajímavé na tom bylo, že jedna cesta nahoru je za 7 eur. Takže bylo rozhodnuto.

DSC_4551_76298 okolí dolní stanice lanové dráhy ve Starém Smokovci DSC_4548_76295 okolí dolní stanice lanové dráhy ve Starém Smokovci

Na konečné výstup a jdeme se podívat na to, jak se to tady zejména na sjezdovce změnilo. Velká sjezdovka je nyní bez lanovky, je tu jen malý vlek. Hotel Medvědín se opravil, už byl i otevřený, ale v této době hosté asi žádní. Jen na terase provozoval bufet a v poledne restaurace.

DSC_4558_76304 jsme na Hrebienku a je vidět vrchol Lomnického štítu DSC_4564_76309 všude jsou sochy hodných medvídků Čti více…

03-Vysoké Tatry – jen procházka kolem Štrbského plesa – duben 2018

Ty dvě noci jsme prospali dokonale, protože jsme šli brzy do postýlek a tak jsme tento den v pondělí 23.4. byli čilí už po 6.00 hodině. Tak se stalo, že jsme zaplatili za nocleh, předali klíče a v 7.02 jsme zubačkou vyjeli na Štrbské pleso.
Tady byl naprostý klid a na cestě k plesu jen my dva, nikdo jiný tu ještě nebyl, všichni byli ve svých domovech či hotelích.

DSC_4864_76573 hotel Panorama na Štrbském plese DSC_4871_76580 při procházce okolo Štrbského plesa

Než jsme se vydali na procházku kolem jezera, zašli jsme do hotelu Panoráma, že by jsme to zhlédli jako posledně z balkonu v 11 patře. Hotel krásným ale i tady měli na 11 patře utrženou kliku k balkonovým dveřím, a tak s vyhlídky sešlo.
Prošli jsme pak kolem hotelu Kempinsky při jezeře a zjistili jsme, že kvůli návštěvě našeho pana Zemana – presidenta, to tady i pořádně uklidili. Ale krásné to měli i uvnitř hotelové haly.

DSC_4881_76590 při procházce okolo Štrbského plesa DSC_4883_76592 interiér hotelu Kempinsky Čti více…

08 – výlet na Slovensko – procházka kolem Štrbského plesa

08 – Raní procházka kolem Štrbského plesa a cesta domů

Ne vždy se zadaří aby to hned po ránu vyšlo na 100 %. To ráno bylo nedělní a my se probouzeli pod rozestavěným hotelem ve Štrbě. A protože máme režijní průkazy a jedem na slovenských železnicích také zadarmo, jako i každý kdo má 70 let a vyřízený průkaz s fotkou, tak jsme jen autíčko postavili u nádraží a šli na ozubnicovou električku co jede na Štrbské pleso. A to co se zadařilo bylo, že jsme zaparkovali v 6.58 a vláček vyjížděl v 6.59 a na nás posečkal minutku a jel. takže na Štrbském plese jsme byli za 15 minut. Tady pohoda a klídek a nás jako první napadlo to co většinou děláme, vyjet si do horních pater hotelu, odkud je krásný výhled. A tak jsme hned od nádraží zamířili do hotelu Panoráma a tady vyjeli do 11 patra a z balkonu se pokochali výhledem na panoráma Vysokých Tater. Kopce ozářené ranním sluncem a ani mráčku na obloze. No prostě to bylo něco co se dál nedá popisovat, to se musí vidět.

dsc_1203_58472 cestou k hotelu Panorama na Štrbském plese dsc_1210_58479 výhledy z hotelu Panorama na balkoně v 11.patře

Ale ještě jsme nesnídali a tak jsme v domě, co dříve bývala obchodní dům, našli od 7.00 otevřenou prodejnu potravin. Mimochodem zbývající patra obchoďáku jsou předělená na hotel.
Kousek jsme popošli až k domu s turistickou ubytovnou a tady na prázdných stolcích u bufetu posnídali. Kolem prošlo v neděli po ránu jen pár lidí. No a pak jsme se dali na procházku po chodníčku kolem Štrbského plesa. A to co jsme viděli to nebralo na duši jen nás, ale i těch pár dalších co měli ten nápad vyrazit tak brzy po ránu.
Hladina jezera jako zrcadlo, ani vlnka a tak jsme vše viděli dvakrát a vše bylo tak nádherné, že jsme se tentokrát skutečně pořádně kochali tou krásou před námi.

dsc_1230_58499 procházkou kolem jezera Štrbské pleso dsc_1249_58518 procházkou kolem jezera Štrbské pleso Čti více…

Na výletě ve Vysokých Tatrách

Toto je krátká zpráva o tom, jak krásné je být v důchodovém věku a přizpůsobit své dny krásným zprávám o vývoji počasí. Ano, skutečně na pátek až neděli byla předpověď, že od 16. do 18. března bude nádherné slunné a teplé počasí letošního jara roku 2012. A na Slovensku bude ještě lépe a ještě tepleji.

A tak se stalo, že jako režisté (to je ti co jedou vlakem gratis) jsme hned v pátek ráno nasedli do velmi krásného spoje na vlak do Žiliny. Tady jen tak hodinku pobrouzdali hlavní ulicí na Hlinkovou náměstí v Tescu, bývalém Prioru koupili malou svačinku, u nádraží koupili pamlsek, který se z naší vlasti vytratil a s lahodným dojmem z makovolekvarových pirožků nasedli do vlaku na Košice. V poledne jsme už vystupovali v Tatranské Štrbě a s okamžitým přípojem na tatranskou zubačku jsme jen tak na režijní průkaz dojeli na Štrbské Pleso.

DSC_0654_7484 na železniční stanici ve Štrbě                                       DSC_0738_7277 přes most a vzhůru na Štrbské Pleso v pozadí Roháče

DSC_0548_7385 a jedeme zubačkou na Štrbské Pleso                                         DSC_0568_7404 hotel Panoráma na Štrbském Plese