Když naváži na možnosti jak se k jezerům dostat co nejrychleji, tak pokud nehodláte jet zážitkovou trasu silnicemi přímo kolem Dunaje, pak se lze na tato krásná místa dostat přes Znojmo, Holabrun a odtud už po dálniční síti přes Linz směrem na Salzburk. Odbočí se na Seewalchen a sjedete přímo do této obce a pak už jen kolem jezera Attersee. Tady totiž začíná lokalita krásných jezer s krásnou hornatou krajinou kolem. Ale co jsme nečekali, to bylo to obrovské množství aut kolem cest a na parkovištích, kde se tak nedalo vůbec zastavit a za námi stále kolona dalších nedočkavců po ochlazení ve vodách jezera. Byla totiž sobota a tak jsme jen náhodou dojeli až na dolní konec jezera Attersee do městečka Unterach.

DSC_0455_3098 při ranním koupání v jezeře při campu                                                         DSC_0431_3074 Na jezeře Atersee u městečka Unterach - pohled z místa, kde je to součástí campu

A zde opět zase ta krásná náhoda. Bylo tu volno v campu, který má své travnaté plochy přímo u jezera. Bylo tu čisto a v ceně pobytu byl i volný přístup k vodě jezera, sociálky, ale s placenou sprchou v teplé vodě za 1 EURo. K dispozici po ránu kiosek s čerstvým pečivem a základními potřeba kempařů jako je mléko, vejce, salám, housky. No a další náhodou bylo, že jsme mohli parkovat přímo o řeky, která propojuje jezero Mondsee s jezerem Attersee. Absolutní výhodou tohoto campu pak byl přísný režim majitele, který elektriku na přípojkách uzamykal a odemkl až po zaplacení, vstup do kempu měl ztažené závory od 22.00 do 7.00 hodin, ve 22.00 byla zhasnuta světla na písčitých komunikacích mezi auty a stany.Takže najednou božský klid, jen šumění vody v řece, která protéká mezi jezera Mondesee a Arttesee. No a poslední výhodou tohoto místa bylo, že odtud se dá přes den dělat mnoho cyklovýletů a výjezdů autem po blízkém okolí, takže se tu dá trávit i celý týden a to jen v našem případě dvou osob a autíčka za 20 EUR na noc. Jak to je konkrétně to lze najít na webu www.inselcamp.at

No a spát v noci u tekoucí vody, to byl přímo božský zážitek. Vchod do auta jsme měli jen od řeky, měli tak absolutní soukromí a tak se nám tu zalíbilo, že jsme vydrželi tři noci na tomto jediném místě.  Tento Camp mohu jen doporučit.

No a ne že by jsme se nudili ? Hned po příjezdu a vyřízení formalit, to je přidělení místa po výběru místa spolu s přísným správcem a napojení za jeho účasti na zdroj elektriky, se šlo hned do vody, takže ochlazení v tom horku 20.8.2011 přišlo vhod. Navečer byla procházka blízkým městečkem Unterach.

DSC_0439_3082 v městečku Unterach DSC_0442_3085 Vzpomínka na to, že zde tvořil malíř Gustav Klimt

Druhý den ráno se nasedlo na kola a jeli jsme na výlet kolem druhého blízkého jezera Mondesee. Cyklostezky všude kolem celého jezera, nějaké to šlapání do kopce a pak zase poklidný sjezd, nádherné okolí. Co bylo ale špatné, že kolem celého jezera jsou jen soukromé pozemky s ploty, takže dostat se do vody bylo jaksi složitější. Po 12 km jsme dojeli v poklidu na asfaltových cyklosteskách do města Mondesee.

DSC_0473_3115 Tak tohle jsou pohledy na jezero Mondsee DSC_0479_3121 Tak tohle jsou pohledy na jezero Mondsee

DSC_0487_3129 katedrála v Mondsee DSC_0491_3132 katedrála v Mondsee

Po jeho prohlídce pojedli a popili v levné restauraci v režii inostranců a pak se vydali hledat místo na koupání. Objevili jsme nádherné místo, kde ve vodách jezera byli i lekníny. Voda čistá, chladivá, prostě božský zážitek, který pak překazil postarší, velmi slušný správce hotelového pozemku na kterém jsme se složili i se skládacími koly a vybral od nás 3 eura za osobu na celý den. Jen pro srovnání, je zde i placené koupaliště s hromadou lidí, pak neplacené koupaliště s placeným parkovním s obrovskou spoustou aut a tedy i lidí. A jinde se k vodě téměř nedostanete, protože to jsou vše soukromé pozemky za nízkými ploty.

No a potomto srovnání to byla taxa v místě zcela obvyklá a klid, ale měli jsme na rozdíl od veřejných ploch, pohodu a klídek, jen s pohledem na zámožné dámy a pány v hodně zralém věku. Měli jsme tak krásné odpoledne a přiměřený odpočinek po dopolení tůře.

DSC_0504_3145 jachty hotelových hostů DSC_0514_3155 pohled z polohy ležmo na zelené trávě u hotelu, za tu krásu poplatek 3 eura

Pak jsme nasedli na kola a vydali se na zpáteční cestu po odvrácené straně jezera. Objevili jsme, že Rakousko se umí postarat o příliv turistů dokonale. V místě kde ještě na mapách není zakreslena cesta, byl zbudován tunel pro cyklisty, hned vedle nového tunelu pro auta. A tak se dalo projet kole celého jezera Mondesee. Cesta zpět byla asi 14 km.

DSC_0532_3173 z cyklostesky, která vede tunelem či jinak, jak je patrné z tohoto snímku DSC_0536_3177 romatické místo ke koupání na jezeře Mondsee

A za den jsme najeli asi takových pohodových 30 km.

Další den ráno jsme se vydali autem do Bad Ischl – lázní, které se zamilovala rakouská velmi oblíbená šlechtična Sisi.

V campu jsme ponechali jen uzamknuté připojení na zásuvku a jídelní skládací stolek a židle, abychom mohl večer zaujmout tak exkluzivní pozici.

Zde v lázních mohu zdůraznit obrovskou výhodu skládacích kol, protože zaparkovat se dalo až na dalekém předměstí u řeky. Jinde jen placená místa a přitom i plná aut.

Prohlédli jsme si zámek Kaiservilla a jeho přilehlý park za úplatu 3 eura na osobu. Po ránu božský klid a velké zelené plochy měli svůj půvab. A proč jsme tam šli ? No proto, že toto místo bylo místem zalíbeným pro rakouskou kněžnu Sisi a France Josefa, kteří zde přebývali, když náhodou nebyly na ostrově Korfa či Madeira či jinde v Evropě.

DSC_0542_3183 v centru Bad Ischl na kolonádě DSC_0546_3187 portál kostela v Bad Ischl

Pak jsme prošli, tedy na kole projeli město a jeho zajímavosti

DSC_0549_3190 tak tohle je místo, které miloval Sisi a Franc Josef DSC_0564_3205 výhled na park od altánku

a odpoledne jsme to vzali autem k jezeru Wolfgansee. Opět bez skládacích kol by to byl velký problém zaparkovat ve městě St.Wolfgang, protože projet se dá jen tunelem a pak jsou placené parkovací domy, jinak všude modrá čára a poplatek, ale místo žádné. To město jsme nejdříve projeli a navštívili až po zchlazení ve vodách jezera. Ve městě umět japonsky, bychom se určitě neztratili. Byl to krásný kulturní zážitek.

DSC_0593_3233 v uličkách St.Wolfgang DSC_0601_3241 interiér kostela

A pak přišla další náhoda, když jsme se vrátili k autu, naložili kola a vydali se mylně na cestu kolem jezera. Byla to totiž slepá cesta, kdesi na konci jezera a městečka končící. A proč se vracet tou samou cestou zpět, takže jsme to vzali jinou, která vedla vrchem, nad obcí. Když jsme pak toto jezero viděli z vrchní cesty, bylo to prostě nepopsatelné a lze jen závidět těm, co tady bydlí a stále koukají na tu nádheru pod sebou.

DSC_0636_3276 pohled na jezero DSC_0644_3283 a jsme na silničkách, které vedou po úbočí nad jezerem

Vrátili jsme se na hlavní silnici, vedoucí do Mondsee a tady odbočili ve směru na Unterach s tím, že tentokrát jsme nemuseli až do města Mondesee, ale odbočili jsme k místům nám již známým a projeli silničním tunelem, který je zbudován vedle cyklotunelu.

Ráno jsme v campu zaplatili, když jsme si dali ke snídani vaječinu z vajec nakoupených přímo v místním kiosku. Tím náš třídenní pobyt a prohlídka tří jezer končí. na fotodokumentaci se svámi podělím o prožité pohledy do krásné přírody. Podrobnosti si najdete na odkazu na této webové stránce.

One Response to “Pobyt u jezer Artesee, Mondsee a Wofgangsee v Horním Rakousku”

1. Mondsee napsal:

thank you for this nice report about your holiday in austria around the mondsee and attersee.