Cestovatelské tipy a rady na cesty

Tipy pro cestovatele, užitečné odkazy, zážitky z cest a cestovatelské fotografie.

Díky za navštěvu našeho cestovatelského webu použijte náš RSS feed
a budete informováni o posledních cestovatelsých tipech.

Články oštítkované jako ‘Francie’

05 – Den pátý – museum sýra Camembert a Ruenn.

Den pátý – museum sýra Camembert a Ruenn.

V Le Mans, na jeho předměstí jsme jen spali, ale do města na prohlídku památek se nešlo. Jelo se hned po dálnici směrem na Ruenn.
Do kraje vyhlášeného sýra Camembert se pak odbočilo a jelo po místních silničkách, kde se dva autobusy složitě vyhnou. Ale krajina kolem malebná, plná luk a listnatých lesů a rybníků. Taková šťavnatá krajina.
A pak přišla vesnička Camembert, kde jedna selka v roce 1981 přišla na to jak vyrobit sýr, který je od té doby vyhlášenou francouzkou pochoutkou a zdrojem obživy za I.světové války a za druhé světové války. To vše se totiž dozvíte v museu tohoto sýra. Povídání a filmy vám ukáží jak se měnila výroba. nejdříve jen na plotně a pak průmyslově. Ukáží vám jak za války si chudáci vojáci mohli pochutnat na tomto sýru, který měl pro ty účely i svou nálepku.

DSC_1998_67349 budova s museem DSC_2013_67357 jsme v museu - výroba dříve

My po projití musea taky dostali ochutnat a už taky víme, že se sýr zpracovává při třech různých teplotách. je to 70 st.C, 50 st.C a nakonec 30.st.C. Ten zpracovaný při 70 st.C má být ten nejlepší. Ale nám chutnali všechny tři druhy, zejména proto, že byly podávány na křupavé bagetě. Pohoda, všichni nakoupili, měli tu i vína z jablek, likéry z jablek a plno památečních zbytečností. My už nakoupeno měli a zjistili jsme že za ceny jen mírně nižší než měli tady.

DSC_2039_67375 ano byli jsme tady DSC_2046_67380 a jedeme krajinou Camembert Čti více…

04 – Den čtvrtý – navštívíme oblast Carnacu a poloostrov Quiberon.

Den čtvrtý – navštívíme oblast Carnacu.

Jako vždy odjezd v 8.30 hodin směr Carnac. Bude to dvouhodinový přesun směrem na jih Bretaně. Ale zhlédneme megality staré i 3000 let. Někdo by řekl že šutry nemusí, jeden jako druhý. Ale pozor tady měli na informačním centru povídání i v češtině a to už něco asi znamená. Dočetli jsme se mnohé. Místo abychom platili vstupné 5 eur, šli jsme kolem plotu jako velká většina návštěvníků. A na dvou místech je co obdivovat a zapojit se v myšlenkách do řad badatelů, kteří přemýšlí a bádají proč to vzniklo a jak to vzniklo.

DSC_1862_67268 pole s kameny v Carnacu DSC_1860_67267 pole s kameny v Carnacu

Kameny jsou totiž osázeny pěkně v řadách a jsou tak těžké, že první co vás napadne jak je sem vlastně dostali a proč to dělali. Nás napadlo, že to vzniklo odlivem moře a jeho sedimentů a těžké kameny zůstaly. Ale pozor každý z nich je z jiného složení, takže tato myšlenka je mimo a necháme to dalšímu bádání. V druhé části kam nás popovezl autobus už byly kameny větší tak kolem 4 metrů.

DSC_1880_67279 a jde se na prohlídku dalších dolmenů DSC_1902_67292 a zase ty kameny Čti více…

03 – Den třetí – Caen, Saint Michel, Saint Malo, známá to místa v Bretani.

03 – Den třetí – Caen a pak už jen známá místa v Bretani.

Ráno focení v okolí hotelu, když je tady vše kolem bez aut. Je to tady jako někde v USA, samé levné pohoštění a to všeho druhu, až na to, že nabízená meníčka jsou od 14 eur a výše. No ale uklizeno hned po ránu. Slunce vyšlo v plné kráse a my v 8.30 vyrážíme do centra města pod hrad, který má být jako jeden z největších ve Francii.

DSC_1492_67097 hrad ve městě Caen DSC_1518_67114 na prohlídce města Caen

Podíváme se do dvou nádherných kostelů a pak už přejezd do Sant Michel, což je perla pro turisty, kteří navštíví Francii. Byli jsme tady někdy v 90 letech minulého století a nyní je kolem tohoto místa vše jinak. Daleko před skálou s klášterem je obrovské parkoviště a na něj jen placený vjezd. Za auto i 15 eur na den. Platí si při podle doby stání na odjezdu. No a pak se musí kus popojít a je tu zastávka pro autobus a nové informační centrum ze sociálním zázemím. Když přijede velký a prostorný autobus, je velký jako letištní maxiautobusy a má kabinu pro řidiče na obou stranách. A co je zajímavé on přijede, lidi vystoupí na jednu stranu a druzí nastoupí zase z opačné strany. Mezi tím řidič autobus obejde na zadní stranu, která se stává předkem a pak už jen servisní informátor docpe ještě pár dychtivých návštěvníků do dveří, dá pokyn k odjezdu a jede se. za autobus se neplatí. Pod skálou se najede na nový most. Na něm se vystupuje a opakuje se děj, kdy řidič přejde na konec a jede zpět. Kromě tohoto autobusu se dá jet za 5 eur koňmo s povozem. Na voze se veze najednou asi 15 lidí. No autobus je nacpán, ale jede se zadarmo.

DSC_1586_67140 a už nás autobus dovezl na konečnou na novém mostě DSC_1732_67200 ale jede se autobusem a zadarmo Čti více…

02 – Den druhý – ještě v Normandii – na americkém hřbitově – 7.června 2017.

Den druhý – ještě v Normanidi – 7.června 2017.na předměstí

Po noci v poměrně prostorném pokoji hotelu řetězce Premiere Classse vyjíždíme z předměstí Le Havre přes dva zajímavé mosty do Honfleur, což je staré přímořské městečko, nyní součást velkého Le Havru. Jedeme se mproto abychom si jej prohlédli a obdivovali jeho dlouhou historii. A nejen to, tady se scházela parta impresionistů kolem Bodina, který se tu narodil. Dnes už to je místo hodně vzdálené od oceánu, ale nějaká ta voda pro jachty tu ještě zbyla.

DSC_1057_66851 a jsme v Honfleuru - staré části Le Havru DSC_1065_66858 procházkou po městečku Honfleur

Prošli jsme hodně staré a zajímavé uličky, nahlédli do dřevěného kostelíku a podívali se na zahájení tržního prodeje u tohoto kostelíku. Konstatujeme, že to tady bylo pěkné a zajímavé.

DSC_1077_66865 procházkou po městečku Honfleur DSC_1115_66888 procházkou po městečku Honfleur Čti více…

01 – První den s putováním po Normandii – červen 2017.

První den s putováním po Normandii – červen 2017.

Dojet autobusem poblíž Paříže na první nocleh, to byla dlouhá doba. Jeli jsme od 4.00 hodin přes Německo a Francii do 21.00 hodin, kdy jsme dojeli na první nocleh v Cergy. Najeli jsme ten den kolem 1380 km. Zastávka byla jen jednou v Německu a pak až ve Francii. Rozloučení v Česku bylo v Rozvadově. Vše ohledně postupných nástupů bylo podle časového plánu. U Schwabachu kousek od Norinberka byla zácpa, protože tu probíhá velká rekonstrukce a ze tří pruhů to sjíždělo jen do jednoho pruhu. Pak se to opakovalo, ale nečekaně, kvůli bouračce na velkém okruhu kolem Paříže. Zajímavé bylo to, že jsme jeli v pondělí 6.června a nikde nejely kamiony. pak jsme se dověděli, že byl státní svátek v obou projížděných zemích a tudíž jelo jen něco na výjimku s ovocem či mrazící vozy.
Nocleh to bylo takové malé zklamání, protože pokoj na hotelu řetězce Premier byl jako z popundeklu a otáčení tělem málem na chodbě, ale měl vlastní koupelnu a WC v prostoru tak metr na metr. Téměř jako u hotelového řetězce „F1“. Nocleh podle rozsvíceného poutače při našem příjezdu byl za 47 eur na pokoj, ale ráno už tam svítilo číslo 55 eur. Snídaně byla v ceně zájezdu a to za 5 snídaní 750 Kč. Na místní reklamě to dalo ale informaci 5 eur za snídani.
Ale hned po ránu to šlo stranou a nastal den plný krásných zastavení a poznávání. Odjeli jsme v 8.30 z místa zvaného v Cergy. V Gaverni poblíž města Vernonu jsme byli v 10.00 hodin. Parkoviště pro autobusy už bylo do půli obsazené a tak jsme jen vystoupili a autobus odjel, neměl totiž rezervaci k zaparkování předem. Pak se stála fronta na vchodu pro skupiny, pro jednotlivce to je už jiný vstup z jiné ulice. Prohlédli nám tašky a předali kontrolní lístek a šlo se na prohlídku. Nejdříve podchodem pod silnicí do leknínové zahrady, kde Monet maloval své pověstné lekníny. No bylo to úžasné, zejména to pomyšlení, že cestou v autobuse i vydatně pršelo a pak se honily mraky a měnilo se světlo tak rychle, že šel jeden snímek za druhým a ani jsem nevnímal to, že na svůj záběr tu čekali davy lidí, zejména pak davy důchodců.

DSC_0604_66653 leknínové jezírko co maloval na své zahradě Cloude Monet DSC_0664_66674 zahrada u domu Cloude Moneta

Ale měli jsme na prohlídku celé dvě hodiny a tak to bylo v pohodě a hromadily se jen krásné dojmy a záběry. Stačilo jen posečkat až ti, co to loví do telefonu či tabletu uvidí na displeji, co vlastně fotí.
Pak se přešlo zase tunelem pod silnicí a byli jsme v zahradě zahrad. Nyní tady kvetly vlčí máky v mnoha barevných odstínech, růže a ozdobný česnek, ale i jiné květy plné barevných krás. No prostě úžasné a to jak ty mraky letěli nad hlavou a měnilo se osvětlení, tak to byl pro ty, co chtějí ulovit něco senzačního, fakt bezva zážitek.

DSC_0699_66694 zahrada u domu Cloude Moneta DSC_0737_66716 a opět v zahradě Cloude Moneta Čti více…

Čtrnáctidenní autobusový poznávací zájezd Španělsko – Portugalsko.

14 denní autobusový poznávací zájezd Španělsko – Portugalsko.
Tak přesně tento název zájezdu mě zaujal už v roce 2015, ale kvůli rodinným záležitostem jsme si jej zajistili až na letošní duben roku 2016. Musím citovat náplň zájezdu z katalogu cestovní kanceláře Vsacantour se kterou jsem již několikrát jel. A když se podíváte na webové stránky této cestovky www.vsacantour.cz/kategorie/poznavaci-zajezd-portugalsko–spanelsko.aspx , objevíte tolik kladných recenzí, že se to bude zdát až podezřelé.
Poznávací zájezd nabízí návštěvu opomíjených oblastí severního Španělska – rázovité Asturie, Galicie a Kastilie s množstvím přírodních krás a historických památek. Nabízí, že navštívíte slavná poutní místa Lurdy, Fátimu a Santiago de Compostela, uvidíte skvosty španělské a portugalské architektury, ochutnáte pravé portské a budete stát na nejzápadnějším výběžku Evropy. Pokud se rozhodnete pro tento zájezd navštívíte celkem 12 lokalit, které jsou zapsány v listině světového dědictví lidstva UNESCO. Zájezd bude mít na zastávkách kvalitní ubytování v hotelech s polopenzí a bohatým programem. Krásně to zní a pro důchodce je to i za přijatelnou cenu, ale vydrží to naše zdraví, naše záda, kolena či kýčelní klouby ?
Obavy se totiž objevili hned po té, co jsme dostali potvrzení o zaplacení zálohy v prosinci 2015. Rehabilitační doktorka nalezla jen stářím opotřebené tělo, ale hned nabídla možnost objednat si rehabilitační cvičení na téměř celý květen po návratu ze zájezdu. Krásná jistota a tak jsem začal plánovat a připravovat podklady, co vlastně o těchto zemích víme. Už jsme tam někde byli, ale většina míst z katalogu námi nebyla zhlédnuta. A tak jsem k tištěnému programu přidal následující informace o délce denního přesunů a nyní po zdárném návratu i místa pobytů. No a co navíc, chvála v recenzích není přehnaná a mohu ji potvrdit. Jedno jediné si však vytýkám, že jsem se musel ráno budit po šesté a na snídaně chodit už v sem třicet. Na hotel jsme dojížděli po osmé večerní a k večeři usedali o půl deváté. Ale ještě svítilo slunce a už po tak brzkém ránu vycházelo. Prostě nádherné zážitky, ale velká šichta.
Ze statistiky mám pár informací. Nafotil jsme kolem 4500 fotek, protože pořád bylo co krásného a zajímavého fotit. Samozřejmé je to, že ne všechny si založím do těchto vzpomínek, ale mohu si je prohlédnout, a když někdo z rodiny vydrží, tak je i uvidí. Natočilo se i pár záběrů v pohybu, protože to stálo za to a trochu to vylepší mé amatérské filmečky podbarvené hudbou ze zakoupeného CD. S autobusem jsme ujeli podle záznamů řidičů z „Rohlenky po Rohlenku“ to je motorest na D 1 před Brnem, celkem 7 626 km.
A nyní už jen program doplněný typickými fotkami, a to jen pro úvodní souhrnnou vzpomínku.

1.den a pátek večer: Odjezd z Olomouce ve 20.30 hodin. Jelo se přes do Rakousko až do Villachu a pak do Itálie přes Benátky směr na Genove.
2. den: Cesta Itálií a Francií nad Azurovým pobřežím kolem Monte Carla, Nice a Cannes do Marseille na ubytování. Nocleh byl asi 30 km před Marseille v hotelovém řetězci „F 1“. Je to „automat“ na přespání. Dostanete papírek s číselným kódem od pokoje. Na WC a do sprch, které jsou na chodbě se vstoupí, vykonáte vše potřebné a když za sebou zavřete stále bude nad dveřmi svítit červené světlo. Zelené se objeví až ve chvíli, kdy se prostor, který jste právě použili vydesinfikuje. Snídaně ani večeře se nepodávají. Ale co je na tomto ubytování skvělé jsou kvalitní postele, tuhé a dobře se v nich spí. Takže první noc v posteli po 1.572 km bylo hodně dobrá.

3.den: MARSEILLE (prohlídka města s přístavem a katedrálou Notre Dame de la Garde s výhledem na město). Po bravurní jízdě úzkými uličkami jsme vystoupili pod katedrálou nad městem a pak popojeli na prohlídku města kolem přístavu. No a pak se jelo dál Francií a pak přišlo malé odbočení s trasy a první překvapení od naší průvodkyně. Jeli jsem kolem opevněného historického města Carcassonne a tak se tady zaparkovalo a šlo na prohlídku.

dsc_0940_49141 ano to je katedrála Norte Dame de la Garde dsc_0961_49161 no a pak se jen kocháme těmi nádhernými výhledy do okola ostrov d´If a Frioul

dsc_1022_49222 stále vidíme na katedrálu vysoko na kopci dsc_1028_49227 pak tu stojí radnice

Než jsme dojeli do Lurd zastavili jsme se na bonusové zastávce ve starém opevněném městě Carcasone. Už jsem tady jednou byli hned po ránu, kdy tu byl klid a město se teprve probouzelo do běžného života, ale v chladném ránu nás šokovaly temperované záchody volně přístupné a s teplou vodou. takže to se ví, byli jsme zvědaví. A navíc to bylo v době, kdy nebyly ještě digitální foťáky, že.

dsc_1072_49271 velký bonus od cestovky - zastavení v Carcasone dsc_1098_49296 tak to je onen zpoplatněný přístup Čti více…

01 – Putování přes Francii – Marseille, Carcasone a Lurdy

01_Putování Francií

Než jsme se přepravili autobusem cestovní kanceláře do Francie a na nocleh před Marseille, museli jsme ujet s povinným přestávkami asi 1.500 km. Jelo se okolo Vídně na Graz a pak na Villach. Odtud přes Itálii na Benátky a pak směrem na Genovu. tedy Janov. Ve Ventimiglia jsme překročili hranice. Byli zde ke kontrole připraveni vojáci a policie, ale bylo to jen s dotazem odkud a kam jedeme, a to bylo vše. Protože jsme zahájili putování až pozdě večer, z Rakouska až po Udine jsme nic neviděli, protože se spalo. Pak už byla nezáživná rovina přes Itálii a pořád jen po dálniční síti. Teprve u Genovi (Janova), to začalo být zajímavé, protože se jelo horskou dálnicí nad mořem. Navečer jsme se dostali na hotel „F 1“ poblíž Maresille, což jsou ty nejlevnější hotelové kapacity rozeseté po celé Francii. Je to bez jídla, jen přespání až ve třílůžkových pokojích, s minimálním prostorem k pohybu a pro zavazadla, ale s malým umyvadlem na pokoji. Ale postel jako taková je velmi dobrá, dobře se v ní spalo a po tom těžkém přesunu přišla jenom vhod. Ráno se jen kousek popojelo a byli jsme v ulicích města Marseille. Zásluhou skvělých řidičů jsme prokličkovali úzkými uličkami až pod katedrálu, která stojí na nejvyšším bodě Marseille.

dsc_0940_49141 ano to je katedrála Norte Dame de la Garde dsc_0961_49161 no a pak se jen kocháme těmi nádhernými výhledy do okola ostrov d´If a Frioul

dsc_0954_49154 a jsme v interiéru katedrály

Bylo krásné počasí, v noci tady pršelo a tak byl velmi malý, téměř žádný opar. Na focení skvělé. Takže jsme dostali po všeobecném výkladu historie rozchod a prošli si celou katedrálu. Je tu mnoho změn, ta nejlepší byl výtah od parkoviště, nové WC bez poplatků, museum, parkování zdarma. Potom nás autobus dovezl ke starému přístavu a zase byl výklad historie a volné procházení v okolí přístavu.

dsc_1022_49222 stále vidíme na katedrálu vysoko na kopci dsc_1052_49251 v pevnosti je zřízeno museum

Vše je tedy zachyceno na fotkách. Co se týče výkladu o historii tak jsem to snad i všechno zapomněl, a tak raději odkazuji na webové stránky www.wikipedie.cz kde se dozvíte následující : Čti více…

?>