03 – Den třetí – Caen a pak už jen známá místa v Bretani.

Ráno focení v okolí hotelu, když je tady vše kolem bez aut. Je to tady jako někde v USA, samé levné pohoštění a to všeho druhu, až na to, že nabízená meníčka jsou od 14 eur a výše. No ale uklizeno hned po ránu. Slunce vyšlo v plné kráse a my v 8.30 vyrážíme do centra města pod hrad, který má být jako jeden z největších ve Francii.

DSC_1492_67097 hrad ve městě Caen DSC_1518_67114 na prohlídce města Caen

Podíváme se do dvou nádherných kostelů a pak už přejezd do Sant Michel, což je perla pro turisty, kteří navštíví Francii. Byli jsme tady někdy v 90 letech minulého století a nyní je kolem tohoto místa vše jinak. Daleko před skálou s klášterem je obrovské parkoviště a na něj jen placený vjezd. Za auto i 15 eur na den. Platí si při podle doby stání na odjezdu. No a pak se musí kus popojít a je tu zastávka pro autobus a nové informační centrum ze sociálním zázemím. Když přijede velký a prostorný autobus, je velký jako letištní maxiautobusy a má kabinu pro řidiče na obou stranách. A co je zajímavé on přijede, lidi vystoupí na jednu stranu a druzí nastoupí zase z opačné strany. Mezi tím řidič autobus obejde na zadní stranu, která se stává předkem a pak už jen servisní informátor docpe ještě pár dychtivých návštěvníků do dveří, dá pokyn k odjezdu a jede se. za autobus se neplatí. Pod skálou se najede na nový most. Na něm se vystupuje a opakuje se děj, kdy řidič přejde na konec a jede zpět. Kromě tohoto autobusu se dá jet za 5 eur koňmo s povozem. Na voze se veze najednou asi 15 lidí. No autobus je nacpán, ale jede se zadarmo.

DSC_1586_67140 a už nás autobus dovezl na konečnou na novém mostě DSC_1732_67200 ale jede se autobusem a zadarmo

Pak se uvidí co dělá dav, když se má vejít do jediné vstupní brány. Jediné co je zpomalí, je několik policistů, kteří kontrolují zavazadla. No a pak už jen ulička plná lidí. My naštěstí zvolili odbočku na první schody a vylezli po nich na hradby, které jsme pak procházeli kolem celého ostrova, tedy kam až se to dalo. V restauracích nebylo místečka k sednutí, všichni co sem dojeli, tak hned za stůl a něco pojíst. Něco echt místního jako hranolky a flákota masa, například.

DSC_1613_67154 procházíme a fotíme z hradebního chodníku DSC_1637_67165 velké fronty na vstup do kláštera nás odradili od prohlídky

Obešli jsme a viděli jsme a fotili jsme. Moc pěkné záběry, když se jde po těch hradbách. Na druhé kolo jsme se dali až jsme se dopracovali ke kapli, která je postavena z opačné strany ostrova.

DSC_1627_67160 procházíme a fotíme z hradebního chodníku DSC_1662_67173 jdeme ke kapli na opačné straně ostrova, je odliv a tak to jde suchou nohou

To jsme se pak šli podívat do uličky plné obchodů. Ale byl to téměř zoufalý pokus. Prostě narváno. Pak byl čas se vrátit, a tak na autobus co jede zadarmo. Vystupujeme na zastávce, která tu dříve byla. Tehdy to byl začátek naší dlouhé pěší tůry ke hrázi co už tady není. Co je tu ale nové je informační centrum dokonale vybavené informacemi na televizních dotykových obrazovkách.

DSC_1735_67201 tohle tu bylo i kolem roku 1990 DSC_1744_67206 nové informační centrum

K tomu WC s takovou kapacitou, že dvacet mužů si může najednou ulevit. Prostě vše ve velkém stylu. Moderní stavba a moderní vybavení. Pak jen se zaplatí na automatické pokladně a může se opustit parkoviště.
Jeli jsme do San Malo. V 16.30 hodin jsme hned šli na ostrovní hrad takových 500 m od kamenného břehu s kůly. Když jsme se vraceli k nástupu, v 18.00 hodin, tak už byla tato pevnost nepřístupná, všude kolem už bylo zase moře a příliv pokračoval.

DSC_1777_67222 ještě je vidět dno a přístup k pevnosti DSC_1832_67262 pevnost kam jsme se šli hned po příjezdu podívat už je ve vodách za přílivu

Město bylo za války zničené bombardováním. Takže pěkné je jen to, co už stačilo obrůst mechem. Prošli jsme a viděli jsme a zase jak už to pokaždé děláme, fotíme.

DSC_1753_67210 tohle je typická fotka ze Saint Malo DSC_1827_67257 pak vyjdeme před hradby z historického centra

Objevili jsme mnoho prodejních galerií a dalo by se i něco koupit, moc pěkné věci tu měli.

DSC_1797_67237 je zde hodně galerií a mají tu i pěkné díla DSC_1807_67244 a ještě další galerie

No a je tu konec putování a jede se na předměstí Rennes a na večeři, která je objednána v nákupním centru jako bufetové pohoštění. Menu k volnému odběru tu stojí jen 13 eur, ale dá se nabrat z vícero příloh. Něco jsme si tady i nakoupili a udělali si radost dobrou Francouzkou meruňkou a nektarinkou.

DSC_1835_67265 jsme v obchodním centru, kam se chodilo na večeře do řetězce Flunch

No a je tu večer. Stmívání nastává až po 22hodině. Stále je teplo a my jdeme spát opět v hotelu z řetězce Premier Clase. Pokoj je jinak situovaný, malučký ale s výhledem do přírody a okolo klid. Nad námi modrá obloha pomalu tmavne, v dáli je vidět zapadající světlo od sluníčka. Ještě den co budeme putovat po památkách, a bude to na jihu Bretaně v Carnacu a pak nocleh v Le Mans. Má být zase pěkné počasí.

Tady jsou fotky z třetího dne putování už po Bretani: