12_TF – autobusem na pláže v Los Amerikas

Jedeme autobusem do Los Christianos a Los Americas .

Konec dovolené na Tenerife se blíží, je 12.března.
Asi proto, že si stále jen vozíme dobré počasí, dnes s námi jelo polojasno až zataženo, abychom se příliš nespálili na přímém slunci. Teorie, že na jihu ostrova je pěkně pořád byla dnešním dnem vyvrácena. Možná jsme dorazili na Los Amerikos později než je třeba, protože zpočátku to krásně hřálo a hned po dojezdu autobusu jsme si to namířili do hotelu v řadě H10, které mají jakousi vyšší úroveň než jiné hotely se čtyřmi hvězdami. Ale ještě k té přepravě autobusem, fakt to tady dobře funguje a mají to propracované. Do našeho cíle nás vezla linka 111, která jede jen po dálnici, maximálně má zastávky při nájezdech.

dsc_0237_25247 dálniční stavba dálnice TF 1 - s malým přístřeškem autobusové zastávky dsc_0239_25249 pohled na dálnici do Adeje

Na zastávce jsou tlačítka na ohlášení nástupu. To tlačítko pak signalizuje řidiči na dálku do kabiny, že na zastávce někdo je a on s dálnice k zastávce sjede. Když chcete vystoupit, mají uvnitř tlačítko na znamení, že hodláte vystoupit. Platí se jak už jsem jednou informoval, u řidiče. Nás jedna jízda stále 14.50 eur a jeli jsme 1 hodinu a 15 minut. Zpět to bylo jen 13,60 eur, protože jsme se toulali po promenádě a obchodními centry až na velkou centrálu zastávek v Los Christianos ,což je takové 4 km procházkové chůze. Mezi tím jsme si poleželi na pláži, kde jsme pozorovali surfaře ve vlnách oceánu. Měli jsme společnost tichou, ale dokonale přizpůsobenou somráctví, totiž pejska, který hned poznal, že si k obědové svačince něco vybalíme a stále ležel u našich hlav a sledoval pozorně každé naše sousto, až dosáhl svého a nějaké to kolečko pikantního salámku na něj zbylo, i kousek sýra zdlábl a dokonce velmi společensky olízal ubrousek, ve kterém ty pochoutky byly zabaleny.

dsc_0254_25255 hotel řady H10 v Los Americas dsc_0255_25256 procházíme hotelem H 10

Na rozdíl od této poklidné atmosféry poloprázdné oblázkovité pláže to bylo horší právě s tím poležením u hotelového bazénu na H10, kde jsem měli teploučko závětří, krásný pohled na modrou hladinu bazénu s teplotou vody 21 st. C, ale jako by jsme si jej objednali, nad námi pracoval robrušovačkou náruživý pracant, takže když se zatáhlo, dalo to signál k tomu, že toho pracovního hluku máme dosti a šli jsme na onu poklidnou pláž.

Po krátké dřímotě jsme zjistili, že máme barvičku z jihu za kterou se u nás nebudeme v březnu muset stydět a bude poznat, že na to máme a že ta státní renta je dostatečná, když se trošku uškudlí na jiných potřebách.

Prošli jsme také přes Schoping centrum, což bylo dosti zajímavé místo. Se vstupem od pláže to bylo jako bychom se dostali na bazény s modrým dnem a okolo vše s bílými podlahami a dnem rozsáhlé vodní plochy zplněné lehátky unavených a již značně opálených důchodců.

Pak jsme si mysleli, že se objevíme na recepci hotelu, ale to byl omyl, vstoupili jsme do pasáže plné obchodů a také zakoupili takové úsměvné dárky, které u nás k sehnání nejsou. A pak přišli pohyblivé schody a ty nás vynesly na hlavní třídu. Měli jsme namířeno k centrální autobusové zastávce, protože bylo po 16.30 hodině. Raději jsme se doptali na hotelu, kde poprvé jsme narazili na pozorného hlídače, co nás dál nepustil, ale velmi ochotně nám do dvou map naznačil jak se tam můžeme dostat. A tak jsme podle nich také putovali. Až našli hledané autobusové nádraží v Los Christianos. Na informacích nám zase sdělila z kterého nástupiště a která linka nás domů, tedy na hotel doveze.

Takže jsme nastoupili v 18.10 a do Caletillas jsme dojeli v 19.20. No a co bylo dál, je nasnadě, zase dobrá večeře a spánek. No a tak nějak tu tráví své dny ti co nevandrují, mají all incluziv a jen leží na bazénu, popíjejí až se opijí a pak nemají chuť k jídlu. Začal jsem tím, že si vozíme počasí. Ano tentokrát nám svítilo slunéčku jen nějaké dvě hodiny po troškách, ale i tak opalovalo, pak ale bylo stále pod mrakem, ale protože jsme byli na jihu ostrova, taky bylo stále kolem 23 st.C. Když ale na měřidlo teploty pořádně svítilo, bylo až 30 st.C. Takže to vlastně bylo jen ku prospěchu našich českých kůžiček. Jsem jen zvědavý, jak dopadneme s lenošením zítra, kdy musíme směrem na sever, to je na poslední poznávání hlavního města ostrova Tenerife, to je do Santa Cruz s tím, že bychom si zase poleželi na saharském písku pláže de Las Teresitas u San Andrés.