Články oštítkované jako ‘parky’

Velké Losiny – termální lázně opět v provozu

Velké Losiny – termální lázně

Do Velkých Losin jezdíme často, protože tady jsou nám nejbližší termální, a skutečně léčivé vody na naše bolístky , které se stářím přicházejí. Než dojdete od vlaku do lázní, musíte projít parkem plným vysokých keřů rododendronů. Teprve letos se nám poštěstilo, že všechny byly v plném květu.

20200528_154230_95255 Velké Losiny - lázeňský park v plném květu 20200528_155210_95270 Velké Losiny - lázeňský park v plném květu

Navíc tentokrát to bylo v době, kdy se po dlouhé pauze otevřely termální lázně s omezeným provozem a nebylo tu hodně lidí, protože se objevili jen ti odvážnější. Takže v bazénech, kdy už běží také provoz venkovních bazénů je volno a dobře si můžete zaplavat.

20200528_154930_95262 kolem domu Eliška v lázeňském parku 20200528_153741_95249 vstup do termálního areálu Velké Losiny

Všechny vodní trysky jsou v provozu, jen vnímáte to, že lehátka u vnitřních bazénů jsou rozmístěna dál od sebe a je jich méně a totéž bylo zřejmé i okolo venkovního bazénu. Ve vodě už není nic neobvyklého, lidé nemají roušky a odstupy 2 m ani nelze u masážních trysek či bublinek dodržet. Takže jsme si to pořádně užili. Vzpomínali jsme na dobu, kdy se to tu stavělo a kdy se tu poprvé i dalo pobýt. Nikdy jsme si ale neužili tak nádherné barevnosti rozkvetlých rododendronů.
Máte-li někdo zájem podívat se na minulost spojenou s našimi výlety po okolí, pak v dnešní době najdete určitě vhodné místo po nádhernou dovolenou v tomto regionu kolem Velkých Losin.

20200528_153810_95251 před vstupem do termálního areálu Velké Losiny 20200528_164827_95286 u vily Aurelie ve Velkých Losinách

Od května roku 2015 tady běžel zkušební provoz a my ve vodách nového areálu tady byli poprvé.

Ale nikdy se nám nepodařilo najít čas na dobu, kdy je park kolem lázní v plném květu.
Takže protože si čtete vzpomínky doplněné radami a typy na výlety, zapamatujte si poslední týden v květnu, to tady určitě kvete, ale pozor, je třeba mít i štěstí, protože ne vždy, s ohledem na průběh počasí, tomu tak bývá vždy a pravidelně.
Ale když máme tu dobu koronavirovou, je to tady krásná lokalita a vždy se najde místo k cílenému výletu či aktivní relaxaci.

Fotky z procházky lázeňským parkem ve Velkých Losinách :

Sady a parky ve městě Olomouci.

Město Olomouc se dostává do podvědomí turistů nejen Českých, ale stále více tady přibývá těch ze světa. Město Olomouc má krásné webové stránky, kde se o těchto sadech dovíte mnohem více a také se dočtete o jejich historii. Proto nemohu kopírovat texty o historii, jen uvádím tento odkaz : tourism.olomouc.eu/leisure-time/olomouc-parks/bezrucovy-sady/cs
Protože v tomto městě žiji, občas si je projdu či projedu po cyklostezkách a pak fotím vždy to co se mi líbí, protože náhodou bylo krásné světlo, či sady si oddechují od náporu návštěvníků po květinové výstavě, které se tu každoročně konají. A protože sady či parkové úpravy jsou skutečně krásné, rozhodl jsem se vytvořit takovou malou kolekci a nabídnout je jako lahůdku pro ty, co do města hodlají někdy zavítat. Sady historicky vznikly za hradbami města. Málo významné jsou Čechovy sady, přes lávku pro pěší přejdete na tramvajovou dopravou do Smetanových sadů, kde stojí výstavní pavilon a konají se zde výstavy květin FLORA Olomouc.

dsc_0441_42906 hudební altán a restaurace Flora ve Smetanových sadech dsc_0169_42856 květinové záhony ve Smetanových sadech

Pak přejdete kolem staré tržnice do Bezručových sadů, které skutečně leží pod bývalými hradbami a jsou to ty nejkrásnější místa v Olomouci.

dsc_0447_42909 pod hradbami v Bezručových sadech dsc_0458_42920 pod hradbami v Bezručových sadech Čti více…

Výprava na hrad Buchlov a zámek Buchlovice – červen 2014.

Hrad Buchlov a zámek Buchlovice – červen 2014.

Tak nám předpověděli na neděli ta největší vedra a jasnou oblohu. Proto jsem zrealizovali plán a zavítali do končin, kde jsme hodně dlouho nebyli. Naposledy to bylo s kočárkem asi tak před 37 lety. A je samozřejmé, že za tu dobu se toho může hodně změnit.
Cestou z Olomouce jsme odbočili před Starým městem u Uherského Hradiště na Velehrad. A než jsme tam dojeli, tak jsem zastavili v Modré, kde je krásný archeoskanzen a taky expozice Živá voda.

dsc_1194_27834 a možnost složit hlavu u archeoskanzenu i živé vody v Modré dsc_1174_27814 archeoskanzen Modrá kousek od Velehradu

dsc_1192_27832 něco pro rybáře - expozice sladkovodních ryb v Modré dsc_1196_27836 od rybníka v Modré už je vidět Velehrad Čti více…

04_TF – Den třetí spojený s návštěvou ZOO – Loro parku.

Den třetí spojený s návštěvou ZOO – Loro parku.

Je pondělí 3.března a my jsme v Puerto de la Cruz třetí a poslední den a ještě bez půjčeného auta. Proto ještě jednou vyrážíme dolů k oceánu, abychom navštívili největší místní atrakci , Loro park, který je na konci města. Bereme to zase z kopce, ale jinou cestou, takže už máme dojem, že to tu asi i známe. Nebylo to daleko, všichni tam šli a jeli, spousty autobusů, spousty aut. Parkoviště k tomu na míru pořádně velké. Vstupné hodně vysoké, ale pak musíme uznat, že cena odpovídá výkonu, tedy, že tady bylo možné prožít celý den, nenudit se a vidět nevídané.

dsc_0627_24467 pak je tu pavilon Pinguinů dsc_0704_24499 pak se předvede šest cvičených delfínů

dsc_0734_24510 a v dalším pavilonu zažijete show se šesti kosatkami dsc_0785_24526 a pak přijde to co je tu nej, to je velká volná voliéra s papoušky Čti více…

04 – Vzpomínka na den otevřených dveří v Rockliffu (Ottawa)

Jeden den našeho pobytu přišlo takové vnuknutí a my se podívali na leták, že bude den otevřených dveří v sídle generálního guvernéra kanady v části Rokliff Ottawa.
Byl sváteční den, už ani nevíme jestli to byla neděle či sobota. To už je 10 let zpátky a nic to na věci nezmění. Prostě naši hostitelé si dali odpočinek a my vyrazili od paneláku sami místní autobusovou dopravou. Tehdy to bylo za 1.85 dolaru, téměř na místo. Když jsme se přibližovali sídlu guvernéra v Rocliffu, houstla četnost zaparkovaných aut a bylo vidět častěji než jindy místní polici na kolech, jak hlídají okolí. Vstup volný, na stráži pravý kanadský voják v červené uniformě.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA slavnostně nastrojený kanadský voják, nebo je to angličan ? OLYMPUS DIGITAL CAMERA historie jde proti nám

V parku za plotem a před sídlem na místních cestičkách jsme potkávali lidi v dobových kostýmech, pak hudba kanadské posádky a pak jsme vstoupili do domu genrálního guvernéra. Jaké bylo naše překvapení, když na stěnách visely portréty těch předchozích představitelů, ale ten poslední obrázek v řadě byla žena a k tomu asiatka.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA hlavní sál pro hosty OLYMPUS DIGITAL CAMERA a tohle je nově vybavená a přistavěná zimní zahrada s posezením Čti více…

15_CD – Rajská zahrada – pražský hrad na jaře 2013.

Rajská zahrada – pražský hrad.

Byl krásný slunečný pátek 26.4.2013 a zvědavost nás zavedla do míst, která jsou pro návštěvníky téměř nová, protože teprve v loňském roce se otevřela, po hodně dlouhé době veřejnosti. A proto rozhodnutí navštívit Rajskou zahradu bylo hodně dobré rozhodnutí, zejména, když jsme si to ještě spojili s návštěvou Bílkovy vily a tak si udělali překrásnou a ucelenou procházku zahradami kolem pražského hradu. Dostanete se tam tramvají číslo 22 a vystoupíte u letohrádku Belveder na konci Královské zahrady. Jen kousek se vrátíte a nelze Bílkovu vilu nevidět, protože stojí na frekventovaném rohu ulic Chotkova a Mickiewiczova.

DSC_0030_17692 Bílkova vila na Misckiewiczově ulici č.1 DSC_0032_17694 z interiéru vily Čti více…

02_LZ – Jedem na sever ostrova, do kaktusové zahrady, na vyhlídku a do podzemní jeskyně

Den patnáctý – jedeme na zelený sever ostrova Lanzarote.

V devět hodin ráno, dne 9.2.2013, v super hotelu Teguise, který je jen kousek od toho našeho Galeonu, dostáváme papíry a klíč na auto Opel Corsa. Zjišťujeme jak a co u tohoto autíčka funguje a vyrážíme na sever. To je směrem k městečku Órzola. Naše první zastavení je ve vesnici Guatiza, kde fotíme kapli svaté Margarity z 19 století a vesnickou zahrádku s kukuřicí a papajou při bílém domku, a okolí náměstíčka a to vše na počátku února.

DSC_0367_16763 Lanzarote - vesnice Guatiza - poblíž pak je kaktusový ráj DSC_0370_16766 Lanzarote - vesnice Guatiza - malá předzahrádka v únoru 2013

Následuje zastavení na parkovišti u kaktusové zahrady, kterou navrhl sám Cesár Manrique. Protože už známe jeho tvůrčí styl, jsme opět unešeni, a tak jen vzdycháme a fotíme a fotíme. To je prostě bez komentáře. Jen snad to, že zahrady byly zbudovány v letech 1987 až 1992. Kdo fandí kaktusům, pak v této obrovské jámě, co zůstala po těžbě sopečného popela, kterým se hnojilo na okolních polích, může zahlédnout na 1.000 druhů kaktusů a je tu kolem 10.000 kousků, jeden krásnější než druhý. To vzdychání je proto, že kaktusy ještě nekvetly v plném rozsahu, takže někdo, kdo přijede později, už ani vzdychat nebude moci. A představte si, že za tu nádheru chtěli jen 5,50 Eur.

DSC_0376_16771 Lanzarote - vesnice Guatiza - kaktusová zahrada DSC_0396_16786 Lanzarote - vesnice Guatiza - kaktusová zahrada Čti více…

Na zámečku Lešná a n zřícenině hradu ve Starém Jičíně

Na podzim roku 2011 byla v televizi podána informace, že zámek Lešná na Vsetínsku byl předán k užívání a je zcela rekonstruovaný. A tak na velikonoční pondělí roku 2012 jsme našli tento cíl na automapě a vydali jsme se do obce Lešná, která leží asi 7 km od hlavní silnice Hranice – Nový Jičín a kam se odbočí ve chvíli, kde se před vámi objeví po levé straně kopec se zříceninou hradu nad Starým Jičínem.
Cestou jsme se zastavili v Lipníku nad Bečvou, abychom se pokochali parkem u místního zámku ve kterém sídlí obecní úřad a je zde nádherná parková úprava, ale také zcela nová galerie.

DSC_0118_7657 Lipník nad Bečvou - u zámku DSC_0104_7643 Lipník nad Bečvou - u zámku Čti více…

Irsko – putování po keltských památkách, klášterech a hradech a jiných zajímavostech na jžní části Irska

Putováním po klášterech a typických Irských památkách byly věnovány dva dny. Takže jsme navštívili podle plánu zříceniny kláštera Mellifont Abbey.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA při prohlídce kláštera Melifont abbey                               OLYMPUS DIGITAL CAMERA při prohlídce kláštera Melifont abbey

Viděli na pahorkatině zřiceniny bývalého areálu kláštera Monasterboice, které jsme si důkladně prošmejdili a pokochali se i výhledy z věže kláštera.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA návštěva zřícenin kláštera Monasterboice                                          OLYMPUS DIGITAL CAMERA návštěva zřícenin kláštera Monasterboice

Cestou jsme se šli podívat na jeden z krásných a velmi typických hřbitovů s kulatou věží a nádhernými kříži nad hroby zemřelých.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA zastavení na typickém hřbitovním místě                                         OLYMPUS DIGITAL CAMERA zastavení na typickém hřbitovním místě

Při zpáteční cestě jsme se pak zastavili na mohutné klášterní pevnosti s hradem, kterou tu v Irsku asi navštíví každý zájezd. Byl to hrad s názvem Rock of Cashel. Krásné slunečné počasí nám tehdy umožnilo rozhlédnout se po okolní krajině, tak typické pro Irsko.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA při prohlídce hradu a kláštera Rock of Cashel                                            OLYMPUS DIGITAL CAMERA při prohlídce hradu a kláštera Rock of Cashel

Druhý den jsem pak měli možnost navštívit v poklidu  dvě velmi krásná místa. Jedním z nich bylo město Killkenny, kde je jak stavba zámku nad řekou, ale i kostel st.Canices, který je považován za nejkrásnější gotickou stavbu v Irsku. Vedle kostela je pak typická kulatá věž, která nemá při zemi dveří a dá se do ní vlézt jen po přistaveném žebříku a pak po kulatých schodech se dostat až na její vrchol a zde se pak rozhlédnout do okolí. Mohu doporučit, stálo to za to, zejména když opět bylo na Irsko zcela netypické krásné letní počasí s oblohou bez mráčků.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA pohled z věže na Kilkenny                              OLYMPUS DIGITAL CAMERA katedrála st.Canices a černá věž v Kilkenny

Určitě pak bylo správně zařazeno do plánů cestovky zastavení v nádherných a typických anglických zahradách v Powescourt garden. V době nadvlády Angličanů nad Irskem se šlechta bála prostého irského lidu, a tak si svá sídla stavěla mimo velká města. Měli k dispozici velké pozemky a peníze, a tak vznikla i tato překrásná zahrada. Byl to nádherný zážitek, zejména i proto, že jsme na tomto místě zastavili po ránu jako první zájezdový autobus, a v zahradách jsme se procházeli jako první hosté toho dne. Když naše prohlídka končila, nedalo se obchůdkem se suvenýry ani projít.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA a jsme v Powerscourt garden                                         OLYMPUS DIGITAL CAMERA a jsme v Powerscourt garden

A pokud vám ty uvedené snímky nepostačili, pak se můžete pokochat dalšími fotkami v následující fotogalerii.

Madiera – procházky zahradami kolem Funchalu

Nad Funchalem jsou dvě nádherné zahrady, které doporučuji v rámci celodenního výletu navštívit. Jedna z nich se nachází na konečné lannovky, která vyjíždí z místa, kam vás na autobusové nádraží doveze každý autobus jedoucí do Funchalu. Jsou to zahrady, kde by jste nějaké to euro měli nechat, stojí to za to a je zde krásný výhled na město pod vámi. Mohu doporučit i půldenní výlet do zahrady Jardim Botanico, nebo tyto dvě zahrady navštívit během jednoho dne. Cestou tam jsem to vzal autobusem, bylo to zajímavější, mačkal jsme se s místními a byl to sám o sobě zážitek, protože se překonává pořádné stoupání a hodně zatáček vám ukáže co to bude za ježdění, až si půjčíte auto. První zahrada je uspořádána tak, že zde najdete zahrady, které měli portugalci ve svých asijských koloniích. Ta druhá je zahradou botanickou, takže každý strom či keř zde má své pojmenování.  Jsou zde ucelené záhony bylinek, okrasných rotlin a tak podobně. Ale jsou zde i exotičtí ptáci, želvy, opice. Určitě zde uvidíte pořádně velké želvy. Do zahrady Jardim Botaniko se dá normálně jen přejít asi 1 km po vrstevnici nad městem. Pak jsme to vzali pěšky do města mezi domky a vilami s nádhernými výhledy na město. Stálo to za to, vychutnáte si atmosféru života v tomto městě, zejména když spočinete na lavičce v parku vedle místních důchodců kteří mastí karty či hrají domino.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Jsme v zahradě Jardim Botanico                                                              OLYMPUS DIGITAL CAMERA Jsme v zahradě Jardim Botanico

Ale co mohu doporučit nejezděte nahoru lanovkou, pokud máte těch eur málo, lanovkou to stálo 15 eur. Tutéž službu vám zajistí za 1,50 Eura městská doprava, která jede dlouho, ale za to si ji fakt pořádně užijete. V té p rvní zahradě je také muzeum kamenných soch a expozzice minerálů nalezených v Mexiku. Budete tím procházet, je to v ceně vstupného a je to hodně zajímavá expozice.