Články oštítkované jako ‘Tenerife’

Cesta do pohádky – k hotelu Abama – listopad 2015

Cesta do pohádky – k hotelu Abama.

Když jsme tu byli naposledy, byl to zážitek ošizený o pohledy na golfové hřiště a o pobyt na pláži pod tímto hotelem. Takže tento den po těžkých zkouškách v soutěsce Masca jsme zajeli k hotelu Abama. Je to na hlavní trase mezi Puerto Santiago a Adeje, na linkách 473 a 474, co snad pořád jezdí tam i zpět. Hotel vyčnívá z typické krajiny hned za městem Puerto San Juan a to je asi 17 km od hotelu, kde letos bydlíme. Jakmile se projede kolem malebné pláže v San Juan vyjede se z městečka a objeví se po obou stranách silnice ploty a plachty co ukrývají banánové plantáže. A pak najednou v dálce uvidíte narůžovělou až okrovou barvu čehosi, co připomíná shluk afrických staveb z hlíny. No a když se nad silnicí objeví v té nedefinovatelné barvě, snad i připomínající barvu cihel i přejezd se čtyřmi věžemi, autobus zastaví v zářezu mezi květy a palmami, které pak jsou v celém okolí hotelu.
Ano jsme po půl hodince v cíli a jde se objevovat ta nádherná architektura zdejšího resortu, která patří společnosti RETZ.
Cestou ke golfovému hřišti je strážnice a v ní sedí hlídač. Nebáli jsme se, měli jsme připravenu řeč spojenou s mazáním medu kolem huby, jak se říká, ale nakonec to nebylo třeba. On tam neseděl hlídač, ale jen zavěšená košile hlídače, a z dálky to krásně maskovalo nepřítomnost osobní stráže. Takže na golfové trávníky jsme vstoupili zcela v poklidu a ještě k tomu tam, kde se to nesmí, ale kde to prostě šlo.

dsc_7829_46078 zajímavá mostní stavba s věžičkami - přes ni hurá na golf dsc_7846_46089 a tohle už je nepovolený vstup na hřiště

Protože od silnice to je vše odděleno palmami mezi balvany a květinami a oficiální přistup by byl až někde hodně vysoko na svahu. Tak daleko a nadarmo jsme šlapat nechtěli. To ponecháváme vždy jen místním darmošlapům, jak golfisty velmi výstižně a vtipně pojmenoval náš známý.
Ale úpravy terénu, travička nádherně střižená a kolem palmy a jezírka a v pozadí nejvyšší hora Španělska – Teide, to za focení stojí, to u nás doma určitě nemáme.
Po této obhlídce a hlavně zjištění, že asi i na druhé vrátnici před hotelem samotným nikdo hlídat nebude jsme se začali obezřetně přibližovat ke vstupu do hotelu.

dsc_7853_46092 a jsem před recepční vstupní halou dsc_7858_46096 už se věnujeme prohlídce a focení Čti více…

Výlet do soutěsky Masca na ostrově Tenerife – listopad 2015.

Hodně článků jsem pročetl, ale ani jeden z nich nebyl o tom reálném dění, které mě na tomto výletě soutěskou Masca čeká. Hned úvodem raději sdělím, že jsme ročník 47 a 48 aby bylo jasné, že mládí takové problémy jako u nás asi nebudou očekávat. Ale jsem rád, že jsem vyzkoušel co naše těla ještě snesou, když není až tak moc trénované. Boty botasky byly postačující dobré, v žádném případě by neměli klouzat, voda pro tuto cestu byla v dostatečném množství, baterie nabité, telefon funkční. Lístek na zpáteční cestu lodí byl na dohodnutou dobu a den v peněžence. A pozor bez holí se tam při vyšším ročníku ani nepouštějte. Ano to vše je potřebné překontrolovat. Naplánovali jsem to ne ten nejkrásnější a nejslunnější den a vyšlo to. Příprava spočívala v nalezení autobusového spoje přes webové stránky ww.titsa.com. Naprosto skvělé, když umíte španělsky a když máte strpení a pochopíte a dohledáte vše potřebné a ono to i je funkční. Na hotelu v Puerte Santiago jsme večer objednali balíček na svačinu, na cestě k přístavu koupili lodní lístek jen ve směru z mola na konci soutěsky Masca na ten nejposlednější možný spoj abychom se cestou nenervovaly a vzali si sebou něco na ležení a plavky a boty do vody. Lodě jezdí po hodině, vše najdete na webu www.mascaexpress.com . Koupíte si lístek na daný čas za 10 eur na osobu a daný čas. My jej tedy dali naštěstí na poslední jízdu toho dme v 17.30 hodin.

dsc_7399_45835 kostelík na náměstí v Santiago Teide - tady je přestup na autobusy či Taxi nutný dsc_7413_45843 na farmě v hotelové úpravě v Santiago Teide

No a ráno ve čtvrtek 12.11. jsme začali realizovat náš výlet. Autobus kousek od hotelu ale na kopci odjížděl v 8.20 hodin, a proto jsme oželeli jak snídani tak i balíček na cestu, protože by jsme nestíhali. Vše probíhalo podle jízdního řádu, jelo se linkou číslo 325. Na BONO lístku, který se dá pořídit na poště či někde, kde prodávají noviny a časopisy (musíte se ptát) to stálo do prvního přestupu jen 1.15 eura na osobu do Santiaga Teide, což je asi kolem 20 km. Tam ale byl hodně dlouhý čas na přestup, protože spoj číslo 355 jedoucí přes vesnici Masca odjížděl až v 10.50 a my do městečka dojeli v 9.15 hodin., Ale za to jsem si koupili v krámku pečivo a sýr a pojedli to v parčíku, kde mají i kamenné grily na pickniky. Jak jsem po prohlídce blízkého hotelu ve stylu farmy s historickými stavbami a lisy na víno a s krásným okolím rozbalili prostou to svačinku, už kolem nás poskakoval krkavec, krásný černý i se nechal vyfotit. Dostal to po čem prahl, drobinky z bílého chleba.

dsc_7410_45841 jsou tu plody mandarinek dsc_7434_45849 hladový krkavec Čti více…

Vzpomínky na Puerto Santiago na ostrově Tenerife listopad 2015.

Vzpomínky na Puerto Santiago na ostrově Tenerife.

Ano byli jsme tady už v březnu roku 2O14. To se nám tu moc líbilo a taky jsme se přiklonili k myšlence trochu to tady více poznat. Tentokrát v listopadu roku 2015 nám to vyšlo za cenu velkého morálního ústupku.

dsc_6729_45578 bazény na hotelu Globales Tamaimo Tropical dsc_7061_45690 nahlédneme do hotelu vedle Barcelo Santiago 4*

Zcela náhodou se taky stalo, že jsem objednával hotel s polopenzí, ale stal se z toho hotel Todo Includo, tedy pohoštění po celý den. Pro náš úmysl poznávat a jezdit to moc nevyhovovalo, ale nakonec když jsem objevil, že tady mají perfektní servis pro autobusovou dopravu společnosti TITSA, byl plá hotov a taky v plném rozsahu realizován. Na webu www.titsa.com totiž objevíte jízdní řády, kudy jezdí jednotlivé linky a jak vypadá na fotce ta která zastávka.

dsc_6788_45588 konečná stanice pro autobusy společnosti TITSA dsc_6855_45617 a to jsou výhledy z té nejvýše položené ulice nad Los Gogantos Čti více…

14_TF – poslední výprava autobusem do Santa Cruz

Poslední celý den na ostrově Tenerife ve městě Santa Cruz.

Je tu náš poslední celý den na Tenerife, to je 13.března. Po snídani vyrážíme autobusem do hlavního města Santa Cruz se záměrem zajet si i na pláž v San Andres a vykoupat se také i v oceánu. A protože byl asi ten nejpěknější den, koupání vyšlo a pochůzkou po Santa Cruz jsem se také pěkně utahali. Od autobusového nádraží jsme si to podle mapky dali přímo k tomu nejstaršímu ve městě a to je kostel Iglesia de Nuestra Seňora de la Concepcion. Ale než jsme dali ten správný směr, museli jsme projít kolem moderní stavby knihovny, kam bylo možné i nahlédnout a posoudit kolik lidí na Tenerife raději vstřebává nové poznatky, než by se flákalo po městě, či jinak třeba i pracovalo.

dsc_0320_25637 pěkná stavba obchodního domu u autobusového nádraží dsc_0322_25639 věž u městské tržnice v Santa Cruz

dsc_0329_25645 v amfiteátru městské knihovny a studovny dsc_0331_25646 v amfiteátru městské knihovny a studovny Čti více…

13_TF – Tramvají do města La laguna

Jedeme elektrickou dráhou do města La Laguna.

Máme tady 11.března, úterý a den bez auta. Na hotelu Catalonia de la Playa ale nebudeme. Po snídani jsme zjistili na recepci v 9.00 odjezd a hned v 9.10 to na čas i jelo. Za 2 eura nás to pak během necelé půlhodinky dovezlo až na centrální autobusové nádrží, které je kousek nad novou operou. Kousek i od historického centra, ale také od metra na Tenerife. A to by jsme nebyli mi, abychom to taky hned nevyzkoušeli.

dsc_0081_25509 na stanovišti autobusů v Santa Cruz dsc_0088_25514 při jízdě tramvají do La Laguny

No je to prostě krásná tramvajová souprava, moderní, tiše jedoucí stále směr do kopce do města La Laguna, které je takovým historickým a kulturním centrem ostrova, má dalekou minulost, je zde univerzita pro Kanárské ostrovy, je zde kněžské centrum a podobně. Při jízdě tramvají za 1.35 eura jsme se jen koukali na dění kolem nás. První naše zjištění bylo, že každý mladý, kdo vstoupil do tramvaje vytáhl mobil, namířil jej ke stropu, nafotil čárový hireoglif a mobil schoval. Pak jsme taky zjistili, že nemít jízdenku, tak je pokuta 400 eur. No a protože na konečné je budinek s informacemi a prodejem jízdenek, problém nebyl žádný.

dsc_0090_25516 výdej jízdenek na konečné v La Laguně dsc_0093_25517 tohle je ta pohodlná tramvaj Čti více…

12_TF – autobusem na pláže v Los Amerikas

Jedeme autobusem do Los Christianos a Los Americas .

Konec dovolené na Tenerife se blíží, je 12.března.
Asi proto, že si stále jen vozíme dobré počasí, dnes s námi jelo polojasno až zataženo, abychom se příliš nespálili na přímém slunci. Teorie, že na jihu ostrova je pěkně pořád byla dnešním dnem vyvrácena. Možná jsme dorazili na Los Amerikos později než je třeba, protože zpočátku to krásně hřálo a hned po dojezdu autobusu jsme si to namířili do hotelu v řadě H10, které mají jakousi vyšší úroveň než jiné hotely se čtyřmi hvězdami. Ale ještě k té přepravě autobusem, fakt to tady dobře funguje a mají to propracované. Do našeho cíle nás vezla linka 111, která jede jen po dálnici, maximálně má zastávky při nájezdech.

dsc_0237_25247 dálniční stavba dálnice TF 1 - s malým přístřeškem autobusové zastávky dsc_0239_25249 pohled na dálnici do Adeje

Na zastávce jsou tlačítka na ohlášení nástupu. To tlačítko pak signalizuje řidiči na dálku do kabiny, že na zastávce někdo je a on s dálnice k zastávce sjede. Když chcete vystoupit, mají uvnitř tlačítko na znamení, že hodláte vystoupit. Platí se jak už jsem jednou informoval, u řidiče. Nás jedna jízda stále 14.50 eur a jeli jsme 1 hodinu a 15 minut. Zpět to bylo jen 13,60 eur, protože jsme se toulali po promenádě a obchodními centry až na velkou centrálu zastávek v Los Christianos ,což je takové 4 km procházkové chůze. Mezi tím jsme si poleželi na pláži, kde jsme pozorovali surfaře ve vlnách oceánu. Měli jsme společnost tichou, ale dokonale přizpůsobenou somráctví, totiž pejska, který hned poznal, že si k obědové svačince něco vybalíme a stále ležel u našich hlav a sledoval pozorně každé naše sousto, až dosáhl svého a nějaké to kolečko pikantního salámku na něj zbylo, i kousek sýra zdlábl a dokonce velmi společensky olízal ubrousek, ve kterém ty pochoutky byly zabaleny.

dsc_0254_25255 hotel řady H10 v Los Americas dsc_0255_25256 procházíme hotelem H 10 Čti více…

11_TF – Vyrážíme na poslední výlet do pohoří Anaga na severu ostrova.

Vyrážíme na poslední výlet do pohoří Anaga na severu ostrova.

Dnes bylo pondělí 10.3. A my měli poslední den zapůjčené auto. Protože jsme plán této cesty odkládali na to až bude hezké, slunečné počasí, nebylo zbytí tento plán dodržet, abychom viděli obrazně řečeno celé Tenerife. Plán byl, jet přes Santa Cruz do San Andres na severní část ostrov, a pak do Taganana a třeba ještě něco navíc, tak bylo pro nás krásným překvapením ranní probuzení, které ukázalo, že nás má asi někdo přeci jen má rád. Nad horami modro, nad mořem slunce jen tu a tam mráček. A to i při pohledu směrem k severu.
Takže odkládání vyšlo a cesta do pohoří Anagu pak byla jen parádou a šlehačkou na dortu. Když jsem projížděli Santa Cruz, zastavili jsme se prozřetelně u nové stavby, která tu slouží od roku 2003 jako koncertní hala a pod ní se rozprostírá koupaliště, které vybudovali podle projektu Cesara Manriqua.

dsc_0842_25772 budova opera - audutorium, otevřená v roce 2003 dsc_0848_25778 Auditorio Tenerife v Santa Cruz

Parkoviště po ránu ještě bylo zvládnutelné a dalo se zaparkovat. Cestou zpět jsme poznali naše dobré rozhodnutí, parkoviště bylo narvané auty. Je totiž kousek i od středu města.
Objeli jsme město podél pobřeží, to znamenalo držet směr na přístav a pak už jen na San Andres.

dsc_0872_25801 toto je ještě kousek z města Santa Cruz dsc_0873_25802 toto je ještě kousek z města Santa Cruz Čti více…

10_TF – Poutní místo Candalerie a vesnice Vilaflor ve výšce 1400 m.

Neděle a my jedeme na poutní místo a do krásné vesnice Vilaflor ve výšce 1400 m.

Máme dnes neděli 9.března a byl to den neustálých proměn.
Ráno bylo pěkně zataženo, hory v mlze, východ slunce nebyl, protože bylo pořádně zataženo. Po snídani jsme se rozhodli jet na jih, kde by mělo být snad i tepleji. Ale protože je neděle, rozhodli jsem se ještě před dlouhou cestou navštívit poutní místo s basilikou ve městečku Candelaria, což je jen kousek od našeho hotelu, asi tak 5 km mezi zástavbou a jeli jsme přímo mezi domy bez nájezdu na dálnici. A protože bude určitě mše svatá, tak se dostaneme určitě i do otevřené basiliky.

dsc_0694_25125 na konci ulice je vidět cíl naší návštěvy - bazilika postavená až v roce 1959 dsc_0695_25126 a to je ona Bazilika Virgen de Candaleria

Když jsme narazili na pěší zónu a směrovku k parkovišti, už jsem parkovali a davy svátečně oblečených nás vedli po pěší zóně k našemu objektu poznání. Ono to je fakt poutní místo, protože před samotnou basilikou, kterou nám jednoznačně ukazovala vysoká hodinová věž, je obrovské dlážděné náměstí, kde se odehrává vše spojené se životem obyvatel ostrova Tenerife.

dsc_0696_25127 devět bronzových soch "menceys" vládců ostrova před příchodem Španělů na ostrov dsc_0712_25142 pohled na sochy Čti více…

09_TF – Jedeme do Mascy k útesům Los Globales na jihu ostrova.

V sobotu jedeme do Mascy k útesům Los Globales na jihu ostrova.

Je sobota 8.března a my jedeme na jih ostrova Tenerife, kde se doporučuje ke zhlédnutí malá horská obec Masca. Od hotelu v Caletillas to je po dálnici až do města Adeje, pak se silnice promění na skoro naši I.třídu, ale jízda je nesrovnatelně pohodovější a bez drncání. Až na ty neustále se opakují zákruty výjezdy a sjezdy. Prostě je to tady kopcovité. Jedeme od Adeje směrem na Santiago de Teide, které jsme navštívili včera, ale pro velkou mlhu nebylo nic v kopečcích vidět.

dsc_0542_25001 jsme ve města Santiago de Teide, dnes je krásné slunečné počasí dsc_0547_25004 jsou vidět i hory za městem

Dnes to bylo bez mráčků a i samotné focení růžově rozkvetlého stromu má nové a neopakovatelné pozadí vysokých kopečků. Silnice je na Mascu pořádně strmá a tak když vyjedeme na místo zvané Cherfe, jsme ve vrcholu silnice a je zde krásná vyhlídka směrem dopředu i zpět.

dsc_0550_25006 tady je vrchol a pak se jen sjíždí do vesnice dsc_0551_25007 vše kolem je překrásné Čti více…

06_TF – Druhý den s autem jedeme na severozápad ostrova.

Druhý den s autem jedeme na severozápad ostrova.

Tak dnes je 5.března a máme druhý den půjčené auto a pojedeme na severozápad ostrova s cílem vidět Punta Hidalgo,coby nejsevernější místo kam sedá dojet i autem. Takže po 8 hodině vyrážíme a nad námi se honí mraky jako každé ráno. Vyjeli jsme hned na dálnici a sjíždíme s ní až na směrovce Tacoronte. Pak už jedeme jen klikatou a krásnou krajinou a máme zastávku na krásné vyhlídce, kde zastaví každý výletník s půjčeným autem. Je to tu nazvané Calle del Vino. Pak už sjíždíme k hladině oceánu. Zastavujeme v Bajamar, kde je hodně zajímavé koupaliště se dvěma bazény s vodou napuštěnou z vedlejšího oceánu.

dsc_0999_24984 a jsme nad plážemi a hodně zajímavými bazény, jen to slunce chybí, no je to sever ostrova dsc_1000_24985 a jsme nad plážemi a hodně zajímavými bazény, jen to slunce chybí, no je to sever ostrova

Voda je v bazénu takových 19 až 20 st.C. Krásné výhledy na okolní hory pohoří Anaga. Pak se přesouváme do Punta del Hidalgo, kde sledujeme jak ve 12-ti poschoďovém paneláku s pavlačemi se přesunují jen důchodci.

dsc_1002_24987 opuštěné lavečky, fouká a je tak akorát jako na jaře dsc_1006_24990 jeden si tady ale i plave, voda v bazénu má 20 st.C Čti více…