Články oštítkované jako ‘2013’

Zase jeden z vydařených výletů na Praděd – 2013.

Bydlet na Moravě a ještě k tomu v Olomouci, pak to je velká příležitost vyrazit na výlet jen tak bez přípravy tam, kde se dá očekávat krásný zážitek. V pátek 13.12.2013 byl hodně škaredý pátek, okolí bylo ponořeno do šera po celý den, dokonce v podvečer i mrholilo a bylo lepší jen tak den prožít a nemít z toho vůbec nic. Ale večerní zprávy byly o tom, že na vrcholech Jeseníků již ověřují možnost pádu laviny a když ukázaly jak se to měří a nad místem dolování sondy do hloubky 2 m byla jasná obloha, pak nastal okamžik zvratu a plán na sobotu 14.12.2013 byl hotov. Hned ráno se jelo na Praděd, protože mělo být zase tak krásně.
Tentokrát jsem to vzal vlakem do Bruntálu a odtud autobusem na Ovčárnu. Ještě v Bruntále v 9.10 hodin, kdy jsem nastoupil do autobusu směr Malá Morávka, se dalo pochybovat o správnosti mého rozhodnutí. Ale ve Starém Městě už se zjevila první modrá skvrna mezi mlhou nad námi. A ta mlha postupně vymizela a po ní zůstávaly ojíněné stromy a nádhera co bývá v krajině po nočních mrazech. Jen jsem litoval, že se nedá zastavit a fotit tu krásu „pocukrované“ krajiny.

dsc_0147_22658 Malá Morávka na Ovčárně dsc_0150_22667 pohled na Petrovi kameny Čti více…

16_CD – Procházka Prahou v dušičkovém vzpomínání srpen a říjen 2013.

Procházka Prahou v dušičkovém vzpomínání srpen a říjen 2013.

Dnes, 4.11.2013 je pod mrakem, sluníčko nikde. Koncem srpna jsem ale byl nucen zajet do Prahy, abych si podal žádost na dotace k zateplení rodinného domku. A tak se stalo, že jsem využil této jízdy i k tomu, že jsme jaksi v předstihu navštívil hřbitov na Vyšehradě a prošel si Prahu místy, kde jsem dosud nebyl a to ani tehdy když jsme v ní sloužil nejedno léto. A protože nyní nastal čas dušičkový, kdy je pošmourno, jak na dušičky bývá, dovoluji si zavzpomínat na to, kdy ještě byla modrá obloha a byla to procházka, kterou mohu jen doporučit.
Když by jste toto vzpomínání chtěli prožít, či lépe projít také, pak vězte, že to je velmi jednoduché. Prostě jste v Praze a vystoupíte na zastávce metra trasy „C“ která je pod kongresovým palácem u Nuselského mostu. Poslední její název je „Vyšehrad“. Pak se jen držíte směrovky Vyšehrad a je to. Objevíte Prahu, jak ji ještě asi neznáte. Když to budete realizovat po ránu, to je kolem 9.00 hodiny, kdy turisté ještě snídají, pak vězte, že budete obdivovat místa plná poklidu a venkovské pohody.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA klid a pohoda v zahradách na Vyšehradě SAMSUNG DIGITAL CAMERA toto je také z areálu na Vyšehradě, ale věže kostela je již vidět

SAMSUNG DIGITAL CAMERA zastavení u hrobů významných osobností SAMSUNG DIGITAL CAMERA ještě se rozhlédneme po sadech na Vyšehradě Čti více…

04_Podzimní čas – nečas trávený v Krkonoších v roce 2013 – krkonošské vodopády.

Podzimní čas – nečas trávený v Krkonoších v roce 2013 – krkonošské vodopády.

A bohužel konečně to zpravodajcům vyšlo. Ranní probuzení do třetího dne pobytu v Krkonoších bylo za tlukotu dešťových kapek na okenní plechy. A pršelo až do 11 hodin. Pak přestalo a my se šli vyvětrat na horský a čistý a voňavý vzduch. Skokanské můstky v Harrachově nebylo ani vidět jak ještě stála mlha nad vrcholky kolem našeho pensionu. Ale když jsme vyrazili na procházku k Mumlavským vodopádům sluníčko se přeci jen na chvilinku ukázalo.

dsc_0692_22035 Mumlavské vodopády v Harrachově dsc_0713_22043 Mumlavské vodopády v Harrachově

Pokochali jsme se touto krásou po celé její délce a vrátili se zpět. Bylo to jiné než při zimní návštěvě a bylo to i za daného pošmourného počasí pěkné.
Odpoledne po obědě jsme se vydali autem směrem na Sklárskou Porembu do Polska abychom si zašli k ke Kemienskym vodopádům.

dsc_0726_22052 Wodospad Kamiensczyka u Szklarske Poreby dsc_0730_22055 chaty u vodopádu Čti více…

03_Podzimní čas – nečas trávený v Krkonoších v roce 2013 – Špindlerův Mlýn.

Podzimní čas – nečas trávený v Krkonoších v roce 2013 – Špindlerův Mlýn.

A byl tu den, kdy podle předpovědí mělo být zataženo s deštěm. Ale protože byl měsíček ve výduti, tedy přirůstal, bylo to vše úplně jinak, a my se po ránu, kdy venku byly 4 st.C, a modrá obloha nad námi, rozhodli zajet do Špindlerova Mlýna. Cestou to vypadalo na špatné rozhodnutí, protože jak jsme sjížděli do Vrchlabí, byla silná mlha, že se i mlhovky musely rozsvítit. Ale pak, když jsme začali zase stoupat do vyšší polohy, mlha ustoupila a byla nad námi modrá obloha. No a pak už jsme se rozhodli pro jediné a skvělé řešení.
Ve Špindlu jsme zaparkovali na hlídaném parkovišti, přeběhli do taxibusku pro 8 lidí a téměř ihned jsme vyjeli na Špindlerovku. Na osobu nás to stálo 50 Kč. Na autobus by jsme museli čekat 40 minut a jízdenka by byla za 40 Kč. A udělali jsme dobře. Když jsme totiž vystoupili na Špidlerovce, měli jsme nádherné a jasné výhledy do údolí Špindlerova Mlýna, ale i modrou oblohu nad Polskem. Dali jsme na radu taxikáře a vydali se na Petrovy boudu, která před rokem vyhořela.

dsc_0605_21969 vpravo jsou vidět zbytky základů po Petrových boudách dsc_0633_21991 krása mraků nad Polskem

Odtud jsme se pokochali výhledy na hřebeny české strany Krkonoš. Pak sestoupili na Moravskou boudu a sešli kolem nové Davidovy boudy do Špindlu. Na Moravské boudě jsem si to vychutnali se vším, co k tomu patří a dali si krakonošskou kyselici tedy cmundu, to je bramboračku s houbami. No a jako takový svačinkový zážitek, to byla i husí jatýrka s bramborovou plackou. No prostě „mňam“.

dsc_0650_22003 tmavé mraky na Moravskou boudou dsc_0646_21999 v teple pohled od polévky na interiér Moravské boudy Čti více…

02_Podzimní čas – nečas trávený v Krkonoších v roce 2013 – Jizerka.

Podzimní čas – nečas trávený v Krkonoších v roce 2013 – Jizerka.

Den druhý byl po ránu pořádně mrazivý. Na louce kolem pensionu byla jinovatka a okna u auta byla dobře zamrzlá. Po 8 hodině jsme vyjeli přes Kořenov a Polubný na Jizerku. Tady jako první zaparkovali na placeném parkovišti, celodenní poplatek za parkování 50 Kč. Tady může každý i bez povolenek dojet. Pak jen na povolenky pro ubytované v některém z pensionů v této obci. Nad námi modrá obloha, před námi rozlehlé louky a roztroušené chalupy obce Jizerka. Po ránu nikde ani človíčka. Na informační tabuli dohledáte 28 zastavení, to je 28 informačních tabulí s popisem a historií pro dané místo. Z toho bylo 12 na území Česka a zbytek na Polské straně.

dsc_0424_21873 a vyrážíme směr Jizerka dsc_0438_21881 Panský dům v Jizerce

Vydali jsme směrem do nižší polohy mezi ty chalupy kolem Jizerky, z nichž jedna měla zvonici i hodiny a také tří patra a byla to ta nejtypičtější budova obce Jizerky, nesoucí nápis Panský dům. Za ní jsme pak sledovali „smaragdový potok“, který nabízel překrásné záběry tekoucí vody, probarvených tůní, travnatých ploch s jinovatkou, zamrzlých kaluží. Ale hlavně božský klid a pohoda, která nás prostupovala nepoznanou pohodou, společně s nahřátými zadními partiemi těla, tak jak sluníčko vystupovalo nad horizont a vyhřívalo okolní, již prohnědlé louky.

dsc_0498_21909 krásy safírového potoka Jizery dsc_0506_21914 krásy safírového potoka Jizery Čti více…

01_Podzimní čas – nečas, trávený v Krkonoších v roce 2013 – Karpacz – Polsko.

Podzimní čas – nečas trávený v Krkonoších v roce 2013 – Karpacz.

Podle nového zpracování předpovědí o počasí mělo být od 13.10. do 17.10. počasí nestálé, a většinou i deštivé. Ale taková vnitřní intuice spojená s fází „nabývání měsíce“ do úplňku, zatím vždy vycházela, a tak objednání ubytování v Harrachově na tyto dny bylo sázkou do loterie, která vyšla na více jak 50 %.
Na přesun jsme si vybrali cestu přes Dobrušku a Nové Město nad Metují. V Dobrušce jsme kouli na náměstí a k domku F.L.Věka a zjistili i to jak se dělá předvolební kampaň pro lidi bez lidí.

dsc_0226_21767 poslední pohled na náměstí v Dobrušce dsc_0223_21765 zastavení v Dobrušce
dsc_0220_21763 zastavení v Dobrušce u domku F.L.Věka
V Novém Městě nad Metují jsme iž byli vícekrát, ale tentokrát to bylo město v mlze, která se dala krájet a proto to bylo hodně romantické a zajímavé. Náměstí už celé po rekonstrukci, jen to kde se s rekonstrukcemi začínalo už mohou znovu začínat.

dsc_0242_21776 procházíme se městem Nově Město nad Metují dsc_0256_21786 procházíme se městem Nově Město nad Metují Čti více…

Čtvrtý den 28.září – výlet do hlavního města Kerkiry.

Tento výlet jsme si naplánovali na sobotu a autobusovou linkou „green bus“, která jezdí jen ve všední dny 4 x za den a 2x v sobotu. V neděli nejezdí nic. Navíc cesta autobusem nás stála na osobu 3,60 eur a bylo to tak výhodnější než denní taxa za půjčení auta. Jelo se až v 10.15 a na autobusovém centrálním nádraží jsme byli za 1hod a15 minut. Nazpět to vyjíždělo do Agios Georgios v 16 hodin a 15 minut, takže na prohlídku města to bohatě stačilo. Centrální stanice je pod novou pevnost a kousek od přístavního mola, takže cestu zpět najdete lehce. Vydali jsme se do města, prohlíželi a fotili úzké uličky, krásná podloubí starých domů, nahlíželi do krámků. Nakoupili drobné pozornosti pro ty doma.

dsc_0816_21574 dsc_0925_21672

dsc_0841_21599 dsc_0946_21686 Čti více…

Třetí den s autem 27.září – výlet směrem na jih ostrova.

Podle mapy jsme to vzali serpentinami, ale známou trasou přes obec Pagi na Lakones s tím, že po ránu se na úzké silničce ještě mineme s autobusy turistů. A užijeme si ranního osvícení v zátokách Paleokastritse. Ale byli tu tací, kteří už v 9.00 jeli do vrchu a autobusy do Lakones, takže v obci kde nefungovaly semafory jsem se potkali a užili si řádného adrenalinu s couváním, odstavováním v místě, kde to ani téměř nešlo, prostě nakonec to vždy vyšlo, ale couvat a najet ke zdi až na doraz se sklopeným zrcátkem a otevřeným oknem už určitě umím a ani jsme neškrábl jak se říká. Výhled samozřejmě úchvatný a stálo to vše za to.

dsc_0596_21324 dsc_0599_21327 Čti více…

Druhý den s autem 26.září – výlet na horu Pantokrátor.

Měli jsme již v ruce mapku a tak se dal naplánovat výlet na Pantokrátor, což je nejvyšší místo na ostrově s výškou 906 m n.m. Plán byl určen podle odhadované vzdálenosti, abychom tam byli co nejdříve, ale… vše bylo jinak a o hodně zajímavější a napínavější. Minuli jsme cestou jednu směrovku k cíli a dojeli až do obce Skripero, kde jsme to již jaksi znali. A věděli jsme, že když pojedeme do Ano Korakiana, tak to bude ta správná trasa. A byla. Z ničeho nic stoupání, jedna serpentina za druhou s výškovým rozdílem takových 500 m. naštěstí nic nejelo a my předjeli jen dva odvážné upocené a udýchané rekreační cyklisty.

dsc_0378_21153 dsc_0387_21162 Čti více…

Na ostrově Corfu – 25.září 2013 s půjčeným vozem fiat punto.

Zcela náhodou jsem si vyzkoušel odkaz na webových stránkách www.korfu-pujcovna.cz. A ono to fungovalo a dokonce mohu potvrdit, že to bylo spolehlivé a za rozumnou cenu v relacích k nabízeným denním výletům po ostrově. Půjčený vůz pak měl tu výhodu, že jsme jezdili ve třech osobách, zastavili a jeli kam nás náhoda nasměrovala a vrátili jsme se vždy na čas potřebný k tomu, abychom získali ještě výbornou večeři na hotelu. Proto tuto službu mohu jen doporučit, zejména, když si vyberete k pobytu tak zapadlé místo, jako byl romantický záliv Agios Georgios, kam normální autobus jezdí jen po určené a zdlouhavé trase a zelená autobusová linka s menším autobusem dojíždí jen 4x za den, či v sobotu jen 2 x a v neděli vůbec nic nejede a dostanete se sní jen do hlavního města Kerkiry.
A tak se stalo, že v 9.30 stálo před hotel auto Fiat Punto a přijel agent, který sepsal smlouvu, vysvětlil ovládání, já zaplatil doplatek 105 Eur, protože po internetu jsem platil na účet 11 eur už v Česku. Objednával jsme dva dny před odjezdem na dovolenou a to ještě v pátek. A vše proběhlo ještě ten samý den. No prostě služba jaká má být. Obdržel jsem také malou mapku ostrova s vyznačenými červenými a žlutými cestami podle níž jsem pak hned vyrazil na první výpravu. Byla dlouhá jen 79 km. Jeli jsme okolo severní části ostrova a navštívili oblast u města Sidari s pískovcovými útesy, podívali se na pláž u města Roda, zajeli do malebného městečka s historií, do městečka Kassiopi. Odtud jeli po pobřeží na jih a z hlavní odbočili do zálivu pod obcí Kocoura a pak ještě do obce Kalami, kde stojí dům kde žil a psal proslavený anglický spisovatel Durell. Pak jsme zavzpomínali u apartmánového komplexu v Barbati, kde jsme byli na dovolené v roce 1995. Pak jsme to vzali zkratkou požlutě značené silnici z neznámými a špatně značenými odbočkami na město Skripero a pak přes obec Pagi do našeho hotelu v zálivu Agios Georgios.
Užili jsme si koupání v jednom ze zálivů na Sidari. Tam je totiž možnost si proplout i jeskyní ve které jsme byli také před těmi 18 lety. Vše se za tu dobu hodně změnilo, jsou tu nové pláže, hotely, mluví se tu tak hodně rusky a lze tedy odvodit, že to tu je asi i pěkné.

dsc_0197_21043 dsc_0189_21037 Čti více…