Články oštítkované jako ‘Corfu’

Čtvrtý den 28.září – výlet do hlavního města Kerkiry.

Tento výlet jsme si naplánovali na sobotu a autobusovou linkou „green bus“, která jezdí jen ve všední dny 4 x za den a 2x v sobotu. V neděli nejezdí nic. Navíc cesta autobusem nás stála na osobu 3,60 eur a bylo to tak výhodnější než denní taxa za půjčení auta. Jelo se až v 10.15 a na autobusovém centrálním nádraží jsme byli za 1hod a15 minut. Nazpět to vyjíždělo do Agios Georgios v 16 hodin a 15 minut, takže na prohlídku města to bohatě stačilo. Centrální stanice je pod novou pevnost a kousek od přístavního mola, takže cestu zpět najdete lehce. Vydali jsme se do města, prohlíželi a fotili úzké uličky, krásná podloubí starých domů, nahlíželi do krámků. Nakoupili drobné pozornosti pro ty doma.

dsc_0816_21574 dsc_0925_21672

dsc_0841_21599 dsc_0946_21686 Čti více…

Třetí den s autem 27.září – výlet směrem na jih ostrova.

Podle mapy jsme to vzali serpentinami, ale známou trasou přes obec Pagi na Lakones s tím, že po ránu se na úzké silničce ještě mineme s autobusy turistů. A užijeme si ranního osvícení v zátokách Paleokastritse. Ale byli tu tací, kteří už v 9.00 jeli do vrchu a autobusy do Lakones, takže v obci kde nefungovaly semafory jsem se potkali a užili si řádného adrenalinu s couváním, odstavováním v místě, kde to ani téměř nešlo, prostě nakonec to vždy vyšlo, ale couvat a najet ke zdi až na doraz se sklopeným zrcátkem a otevřeným oknem už určitě umím a ani jsme neškrábl jak se říká. Výhled samozřejmě úchvatný a stálo to vše za to.

dsc_0596_21324 dsc_0599_21327 Čti více…

Druhý den s autem 26.září – výlet na horu Pantokrátor.

Měli jsme již v ruce mapku a tak se dal naplánovat výlet na Pantokrátor, což je nejvyšší místo na ostrově s výškou 906 m n.m. Plán byl určen podle odhadované vzdálenosti, abychom tam byli co nejdříve, ale… vše bylo jinak a o hodně zajímavější a napínavější. Minuli jsme cestou jednu směrovku k cíli a dojeli až do obce Skripero, kde jsme to již jaksi znali. A věděli jsme, že když pojedeme do Ano Korakiana, tak to bude ta správná trasa. A byla. Z ničeho nic stoupání, jedna serpentina za druhou s výškovým rozdílem takových 500 m. naštěstí nic nejelo a my předjeli jen dva odvážné upocené a udýchané rekreační cyklisty.

dsc_0378_21153 dsc_0387_21162 Čti více…

Na ostrově Corfu – 25.září 2013 s půjčeným vozem fiat punto.

Zcela náhodou jsem si vyzkoušel odkaz na webových stránkách www.korfu-pujcovna.cz. A ono to fungovalo a dokonce mohu potvrdit, že to bylo spolehlivé a za rozumnou cenu v relacích k nabízeným denním výletům po ostrově. Půjčený vůz pak měl tu výhodu, že jsme jezdili ve třech osobách, zastavili a jeli kam nás náhoda nasměrovala a vrátili jsme se vždy na čas potřebný k tomu, abychom získali ještě výbornou večeři na hotelu. Proto tuto službu mohu jen doporučit, zejména, když si vyberete k pobytu tak zapadlé místo, jako byl romantický záliv Agios Georgios, kam normální autobus jezdí jen po určené a zdlouhavé trase a zelená autobusová linka s menším autobusem dojíždí jen 4x za den, či v sobotu jen 2 x a v neděli vůbec nic nejede a dostanete se sní jen do hlavního města Kerkiry.
A tak se stalo, že v 9.30 stálo před hotel auto Fiat Punto a přijel agent, který sepsal smlouvu, vysvětlil ovládání, já zaplatil doplatek 105 Eur, protože po internetu jsem platil na účet 11 eur už v Česku. Objednával jsme dva dny před odjezdem na dovolenou a to ještě v pátek. A vše proběhlo ještě ten samý den. No prostě služba jaká má být. Obdržel jsem také malou mapku ostrova s vyznačenými červenými a žlutými cestami podle níž jsem pak hned vyrazil na první výpravu. Byla dlouhá jen 79 km. Jeli jsme okolo severní části ostrova a navštívili oblast u města Sidari s pískovcovými útesy, podívali se na pláž u města Roda, zajeli do malebného městečka s historií, do městečka Kassiopi. Odtud jeli po pobřeží na jih a z hlavní odbočili do zálivu pod obcí Kocoura a pak ještě do obce Kalami, kde stojí dům kde žil a psal proslavený anglický spisovatel Durell. Pak jsme zavzpomínali u apartmánového komplexu v Barbati, kde jsme byli na dovolené v roce 1995. Pak jsme to vzali zkratkou požlutě značené silnici z neznámými a špatně značenými odbočkami na město Skripero a pak přes obec Pagi do našeho hotelu v zálivu Agios Georgios.
Užili jsme si koupání v jednom ze zálivů na Sidari. Tam je totiž možnost si proplout i jeskyní ve které jsme byli také před těmi 18 lety. Vše se za tu dobu hodně změnilo, jsou tu nové pláže, hotely, mluví se tu tak hodně rusky a lze tedy odvodit, že to tu je asi i pěkné.

dsc_0197_21043 dsc_0189_21037 Čti více…

Krátká dovolená na řeckém ostrově Korfu koncem září 2013.

V termínu od 23.9. do 30.9. byla nalezena nabídka cestovní kanceláře KM Travel z Hodonína za výhodnou cenu s letadlem na ostrov a autobusem zpět. Kdo by tedy neodolal. Ale mělo to velmi riskantní pozadí v podobě počasí. Při objednávce na poslední chvíli byla k dispozici informace o počasí proměnlivém, dva dny mělo být i zataženo, pak se postupně měnilo a den před odjezdem se už objevila informace, že po celou dobu má být jen slunečno. A také tak bylo, každý dne slunce a dokonce se i oteplovalo, takže i večerní posezení bylo jeden podvečer až při 24 st.C. Hned ráno po snídani se dalo koupat v moři i v bazénu na hotelu a navíc se mi podařilo ověřit perfektní služby na zapůjčení auta pro tři dny výletů po ostrově.
Takže nelze jinak hned na začátku vzpomínání vše pochválit až vychválit.
Odlet z Brna byl o třicet minut dříve, protože se sešlo k odletu všech 24 pasažérů a nebylo potřebné let realizovat v avizovaném čase. Letělo se asi dvě hodiny. Na místě nás uvítala delegátka a přidělila dopravní prostředky.
Náš mikrobus byl za hodinku před hotelem a podařilo se mu projet místy, kde by normální bus nebyl schopen projet sadou ostrých serpentin. Hotel měl k dispozici 9 pokojů a 12 studií. Vyvařovala paní domácí, obsluhovala dcera a pan majitel, tedy taky pan domácí. Jídlo k večeři v množství gradovalo a bylo pestré a stále ve větších porcích. Snídaně ale stále stejné, ale dalo se to ten krátký čas vydržet. Byli jsme ubytování v lokalitě Agios Georgios. Jezdil sem autobus zelené linky mezi Kerkirou a daným místem. Nikam jinam se autobusem jet nedalo. Takže z tohoto pohledu zapadákov. Ale ještě klidný a romantický zapadákov s hodnými, opuštěnými psy a chytrými kočkami a kočičkami.

dsc_0061_20836 dsc_0084_20849 Čti více…