Články oštítkované jako ‘Belgie’

Irsko – vzpomínka na dovolenou v Irsku – zastavení v Brugách

Byl to červen roku 2006, kdy jsem si dovolil vyrazit na dovolenou s cestovkou do Irska. První půldenní zastavení bylo v Belgii ve městě Brugy, které je protkané vodními kanály a nabízí úžasnou procházku po jeho historickém centru. Dostali jsme přidělený čas a tehdy jsem poprvé zjistil, že ta cestovka to má pěkně zažité a ví jak dlouho nám to bude trvat a že nakonec nikdo ani neremcal, že by mu to bylo málo. Zůstali tak krásné vzpomínky, které jsem si nafotil a dodnes na ně v pěkném vzpomínám. Jen lituji, že nebyl prostor na projížďku kanály, což by asi bylo velmi pohodlné a příjemné, obzvláště když bylo tak krásné letní počasí.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Brugy městská radnice              OLYMPUS DIGITAL CAMERA Brugy - jsme u kanálu Čti více…

Belgie – Antverpy a přímořské lázně Knokekeheist

Být v Belgii a nepodívat se na šperky z diamntů ve městě diamantů, by bylo hříchem. A tak jsme jeden den vyrazili vlakem do Antverp. Nádraží bylo velkým zážitkem, protože tady vlaky odjíždí a přijíždí  ze 4 podlaží nad sebou. A když se dostanete na vrchol do vstupního vestibulu, tak si připadáte jako v obchodním domě. A když vyjdete před budovu nádraží, máte pocit, že nádraží v tomto městě ani není. To hlavní obchůdky s diamanty jsme nenašli, protože jak jsme se později dověděli, tyto obchůdky jsou u nádraží, ale na odvrácené straně od hlavní ulice do centra města. Před devátou hodinou nejsou otevřeny žádné informační kanceláře, a tak jsme se vydali hned do centra, kde se nachází katedrála s věží vysokou 123 m, radnice s pozlacenými štíty a vyzdobená vlajkami. Procházení uličkami můžete zakončit na nábřeží, kde je nástupní místo pro vyhlídkové plavby po přístavišti, které je v Antverpách obrovské. Nicméně na závěr jsme se dostali do domu, kde bydlel pan Rubens, a kde je  jeho museum s obrazy.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA a jsou na to hrdí i nyní                  SAMSUNG DIGITAL CAMERA a tohle je věž katedrály 123 m vysoká

SAMSUNG DIGITAL CAMERA před radnicí                 SAMSUNG DIGITAL CAMERA v bočních uličkách Antverp

Belgie – město Liege (Lutych) a lázně Spa

Byli jsme na hotelu u nádraží v Bruselu, a tak nebyl problém si hned po ránu vyrazit do Lutychu – Liege a posléze do Spa. V tomto městě pak náhodou zjistíte, že tu do škol chodil v letech 1045 až 115 nějaký kronikář Kosmas, co napsal naši Kroniku Českou. Je to město z mnoha kostely a histroickými stavbami. Než se od nádraží dostanete do města, projdete rozsáhlým parkem. Hned po vystoupení z vlaku budete určitě obdivodat náražní objekt, který je tvořen prosklenými zakřivenými stěřechami a moderně vybavemými perony. Hned vedle pak je postavena velkokapacitní garáž pro osobní auta, kde neplatí ten, kdo jede z města vlakem. Bylo to velmi zajímavé zjištění. Město má nádhernou atmosvéru, leží na řece Maas s velkým lodním přístavem.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA celkový pohled z přestuní lávky pod vrcholem odbavovací haly                              SAMSUNG DIGITAL CAMERA takhle vypadá odbavovací hala v Liege - Lutychu

SAMSUNG DIGITAL CAMERA na place plné umělců a květin před hlavní katedrálou                                SAMSUNG DIGITAL CAMERA na hlavním náměstí po čerstvé rekonstrukci

Belgie – Dinant a plavba po řece Maas

Vyjet si do Dinnatu stálo za to. Je zde na skalách pevnost s kasematy postavená v letech 1818 až 1821, která byla za první světové války, stejně jako město hodně poničena.

Pod skalou je dominantní kostel, který tu stojí od roku 1227, ale byl mnohokrát poničen, takže po posledních opravách  lze obdivoat věže kostela ze 16.století.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA pohlednicový záběr na Dinant                      SAMSUNG DIGITAL CAMERA město, kde byl vynalezen saxofon

SAMSUNG DIGITAL CAMERA pohled do údolí od kasematů nad městem                      SAMSUNG DIGITAL CAMERA jsme zpět ve městě a vidíme kasematy nad městem z jiného úhlu

SAMSUNG DIGITAL CAMERA kolem řeky Maas                    SAMSUNG DIGITAL CAMERA kolem řeky Maas

Belgie – cesta do Gentu a na pláže v Ostende

Jeden den z pobytu v Bruselu a Belgii jsme si naplánovali návštěvu historického Gentu s tím ,že odpoledne si to prodloužíme až na pobřeží a podíváme se na pláže v Ostende.

Tak se také stalo a rozhodnutí bylo v pravou chvíli, protože ve městě Gentu probíhaly slavnosti a město bylo vyzdobené a vybavené vším co je třeba pro zvládnutí masy lidí, která pije a pojídá vše dobré a lahodné. Od nádraží to je pořádný kus, asi 3 km do historického centra, takže spoustu času a sil padlo na přemístění. Jízda tramvají by trvala 20 minut. Ale zase jsme se mohli podívat a nafotit i něco, co by z té tramvaje asi nešlo.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA a zadýchané výhledy na město Gent                                         SAMSUNG DIGITAL CAMERA královská rodina a poddaní

SAMSUNG DIGITAL CAMERA belgická krajka na jarmarku pod katedrálou                                         SAMSUNG DIGITAL CAMERA no byla to krásná podívaná na ten kanál v Gentu

Belgie – prohlídka Amsterodamu a Den Haagu

Při návštěvě Bruselu jsme měli daný pevný cíl. Bydlet někde u nádraží v Bruselu a každý den si někam vyjet vlakem do míst, která jsou nějak známá z jejich historie.  A tak jsme se i seberealizovali a využili volných jízdenek na vlak pro Benelux, a vydali jsme se do Amsterodamu s předpokladem, že se ještě ten den podíváme cestou zpět do Den Haagu. Plán se zdařil, protože jízda z Bruselu do Amsterodamu vlakem netrvá dlouho, a tak jsme už po desáté hodině zahájili putování lodními kanály po Amsterodamu.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA nebo se most zdvyhne, když jede něco většího             SAMSUNG DIGITAL CAMERA tak si to jen prohlížejte, kdyby jste si to něchtěli také zkusit

Belgie – putování po Bruselu

Do Bruselu jsem se přepravili dálkovým autobusem na lince Brno – Brusel. Odpoledne jsme vyrazili z Brna  a brzy ráno jsme vystpoupili v Bruselu v blízkosti železniční stanice Brusel – centrale. Přesun od autobusu na železniční nádraží byl sledován jakýmisi místními bezdomovci, kteří nelenili a byli připraveni až do okamžiku, kdy se nám podařilo bez úhony přesunout na peron ze kterého jel vlak na nádraží Brusel- Midi, tedy střed.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA v zahradách královského paláce                                                                 SAMSUNG DIGITAL CAMERA u nádraží Nord

Jde o nádraží, které prochází modernizací, takže je to takový malý obchodní dům, kde se dá i vše nakoupit až do pozdních večerních hodin. Toto nádraží by mohlo být vzorem pro záměr přesunout brněnské nádraží. Vystoupíte z vlaku a v podchodu dojdete k tramvajím, autobusům, metru a na parkoviště a do nových parkovacích domů. Z nádraží se vychází na dvě strany, které jsou propojeny několika koridory s informačními centry pro všechno.