03- výlet za poznáním českých řek pondělí 18.června 2018

Ráno se budíme pod modrou oblohou, je teplo a tak posnídáme, využijeme zázemí campu a hlavně prohlédneme si okolí. Je tu parádní stavba pro vodní kanoistiku a hlavně největší překvapení pro nás z Olomouce.

DSC_6691_77766 Roudnice po ránu - vodní slalomová dráha DSC_6699_77774 překvapení pro ty z Olomouce, kde Nicek žil

Ve stínu stromů je nově umístěná pamětní deska nestora a zakladatele zimního plavání pana Nicka, rodáka z Roudnice nad Labem, kterého jsme v Olomouci běžně potkávali už v uctyhodném věku a nikdy jsme netušili, že on je rodákem z Roudnice.

DSC_6697_77772 most v Roudnici nad Labem DSC_6694_77769 Roudnice po ránu - vodní slalomová dráha

Opouštíme Roudnici a jedeme za poznáním další velké řeky – Vltavy, když už Labe máme zmapovánu víc než dokonale.
Ale to by jsme nebyli my, kdyby jsme ten plán cesty neměli upravitelný. Cestou je totiž město Budyně nad Ohří a je tu i nějaký ten vodní hrad. No a tak jsme zastavili a šli se podívat a jen jsme koukali, jak to tu mají pěkně upravené. Je pondělí a na hradech bývá zavírací den, takže na posečené trávě v prostorách hradu nikdo ani živáček a kolem nás prosluněná stavba hradu a božský klid.

DSC_6720_77795 Budyně nad Ohří - vodní hrad DSC_6711_77786 Budyně nad Ohří - vodní hrad

Ale my popojedeme a v cestě za řekou Vltavou narazíme opět na směrovku Mšené – lázně. Tak tady jsem v roce 1994 byl školit své podřízené a měli jsme i možnost užít si vanových procedur. Ale tak nádherné prostředí tu tehdy nebylo.

DSC_6736_77811 lázně Mšené DSC_6744_77818 lázně Mšené

Nechtěl bych tu být jako velký marod, ale jako „lázeňský frajer“, to bych určitě bral. To nádherné počasí to ještě vylepšilo. No prostě je tu u nás v Česku skutečně krásně.
No a pak tu je další zastávka, už proto, že to tak bylo v televizi omýláno. Kdo by nechtěl na vlastní oči vidět zámek v Buštěhradu.

DSC_6750_77824 problematický Buštěhrad DSC_6751_77825 problematický Buštěhrad

Jen jsme sem zajeli cestou přes průmyslové Kladno. Naštěstí už je tu celá stavba zámku pod novou střechou. Ale když už jsme tady, na mapě je viditelné místo z hradem Okoř. A protože se jaksi ví, že na Okoři tvořil skladatel Hapka a prý je tu i pochován, tak jsem ustoupil nátlaku a do Okoře zajel. První zahlédnutí zříceniny hradu Okoř a byl jsme unesen i já.

DSC_6761_77835 zřícenina hradu Okoř DSC_6770_77844 zřícenina hradu Okoř

První staré a krásně upravené stavení z kamene jsme odhadl na bydliště toho pana Hapky. Byli jsme tak troufalí, že jsme vlezli i tam, kam vede jen privátní cesta. A když jsem viděl a hned nafotil v garáži s prosklenými vraty motorku značky Harley-Daividson, věděli jsme své.

DSC_6757_77831 před domem pana Hapky DSC_6756_77830 jeho miláček motorka

To také potvrdili místní dělníci, co tu stavěli novou zídku a jaksi opomněli za sebou zavřít vrata. Máme tedy splněno jedno přání, víme kde tvořil slavný pan Hapka. A jdeme na prohlídku hradu Okoř. Dovnitř to nepůjde protože je pondělí. Ale i zvenku to je parádní záležitost a stojí za zhlédnutí. A to by jsme nebyli my, kdyby jsme to nechtěli vidět i z druhé strany. Tady je nejdříve vidět novotou zářící stavbu vodního mlýna, ale pak zase zedníci zapomněli zavřít vrata a my jsme v zahradě s hotelem a svatebním altánem a vše je překrásné a zedníci bouchají a vrtají jen v budovách a tak tu nádheru fotíme i když už víme, že si novou svatbu asi nenaplánujeme právě tady.

DSC_6782_77856 na mlýně pod hradem Okoř DSC_6781_77855 na mlýně pod hradem Okoř

No odjíždíme s nádherným prožitkem.
Cílem dalšího putování je objet velkou Prahu po silnici číslo 101, což je velký oříšek, ale zvládli jsme to a našli i vchod do zahrady zámku Zbraslav.

DSC_6803_77876 v zámecké zahradě na zámku Zbraslav DSC_6794_77868 v zámecké zahradě na zámku Zbraslav

Tady jsme mohli nahlédnout jen do zámeckého kostela, všude jinde je zákaz vstupu a hlídači v plné polní, tedy hodně ostražití k čemuž jim pomáhali všudypřítomné kamery.
Pak už projíždíme Davli, kde je soutok Vltavy se Sázavou, kdy jsme byli loni na obhlídce. My jedem ale dál k přehradě ve Štěchovicích. Přejedeme po hrázi a zastavíme až na veřejné pláži v Rabyni.

DSC_6822_77895 v campu Rabyně koupání ve Vltavě DSC_6832_77904 v campu Rabyně koupání ve Vltavě

Je tu i camp, fungovalo občerstvení, ale vstupné na travnatou plochu u vody nikdo ještě nevybíral. A tak si trochu užijeme té vltavské vody. Jsme tu v klidu a pohodě. Ale z cedulek na pokladně bez výběrčího je možné dovodit, že v campu je nutné počítat se zvýšenou hlučností. Asi to tu je v sezoně pořádný rachot.
Jsme osvěženi a můžeme popojet. Konečně je tu jedna z vyhlídek, které jsem měl v plánu objevit a kochat se výhledy na meandrující Vltavu. Ale tato je a byla poslední.

DSC_6847_77919 na vyhlídce - pod námi meandrující Vltava - na přehradě Slapy DSC_6851_77923 na vyhlídce - pod námi meandrující Vltava - na přehradě Slapy

Jak jsem se totiž vytáčel na parkovišti ozval se jakýsi nezvyklý hluk, pak když jsme nastupovali do autíčka, byla pod ním loužička, něco teklo. Naštěstí to nebyl nafta, to jsme si přičuchl. A tak pokračujeme a začínáme uvažovat o místě na přespání. Ještě jsme přejeli Vltavu přes most u Cholína a směřujeme do Chlumu nad obcí Kňovice.

DSC_6861_77933 nocování poblíž Vltavy u Chlumu nad obcí Kňovice DSC_6867_77939 nocování poblíž Vltavy u Chlumu nad obcí Kňovice

Tady bylo to naše místečko při nikým nerušené silničce a tady jsme si vychutnávali západajícího slunce a teplé večeře. Jediné nepříjemné tušení bylo to, že na palubní desce mi pořád svítí červená, nad znakem baterie.

Další fotky z tohoto putovního výletu :