Články oštítkované jako ‘Luhačovice’

Neděle 14.května 2017 – Luhačovice -otevírání pramenů.

I opakovaná návštěva události, která se realizuje vždy v polovině května, nám pokaždé stojí za zhlédnutí a návštěvu v lázních Luhačovice. Tentokráte jsme vyjeli z Olomouce vlakem už v 7.31 hodin a tak jsme stihli zahájení průvodu od nového kostela v Luhačovicích, který je na začátku lázeňského areálu. V 10.00 hodin se pak „roztančili prameny“ a my byli v tu chvíli o Ottova pramenu, který je na pohled nejzajímavější, ale bohužel již druhým rokem bez vody, protože ji někdo nakazil bakteriemi. Ale i tady se sešla krojovaná muzika ze Slovácka a ladně zpívala a hrála.

DSC_9493_66053 u Ottova pramene se to připravuje DSC_9494_66054 a už se zpívá a tančí

Od města k lázním se již skví novotou a nádherou přístupová komunikace. ( Ještě má být její kus v rekonstrukci, ale koncem června již má být hotovo ). No a v záři slunce se pak vyjímaly jednotlivé kaskády na místním vodním toku – Luhačovickém potoku, který po obou stranách spojují krásné dřevěné můstky s dřevěným zábradlím tak typickým pro tyto lázně.

DSC_9476_66037 pěší zóna v lázních Luhačovice po rekonstrukci DSC_9477_66038 podél Luhačovického potoka v lázních Čti více…

Otevírání pramenů v lázních Luhačovice – květen 2016.

Byla sobota 7.5.2016 a byl krásný slunný den. No a tak jsme se narychlo rozhodli a jeli z Olomouce přímým vlakem do lázní Luhačovice. Máme režijní výhody, tak proč toho nevyužít. V 7.54 vyjíždí vlak z Olomouce a bez přestupu je v Luhačovicích v 8.37 hodin. když vjíždíme do města Luhačovice vidíme na záchytném parkovišti nějak moc zájezdových autobusů, z vlaku vystoupilo nějak nezvykle moc lidí. A už tušíme, že jsme se rozhodli v pravou chvíli, tady se něco bude dít. A na plakátech už víme co to má dnes v sobotu být. Budou koncerty, bude slavnostní jízda historických kol a výstava automobilových veteránů. Až v neděli bude slavnostní svěcení pramenů. To znamená, že prameny jsou již ověnčené zelenými věnci.
Když se blížíme lázeňskému centru objevují se davy lidí, protože pod kostelem je jarmark a davy touží po tom něco určitě zakoupit. Z tohoto jsme vyléčeni a tak zadní cestou se dostáváme k Ottovu pramenu a bereme si zásobu na den trávený v lázních. Na pormenádě je živo, hraje jakási pochybná kapela. Navštívíme jako vždy galerii na kolonádě a zjišťujeme, ze ceny stále stoupají a vždy by se tu dalo něco vybrat. Jsme tu na skládacích kolech a tak když projdeme zakázanou zónou pro kola, nasedáme na ně a hodláme vyrazit až do Pozlovic. než tak učiníme, jdeme se ale podívat na starodávné koupaliště.

dsc_5013_53090 na promenádě v Luhačovicích dsc_5038_53115 hotel Jestřabí

Včera v pátek totiž dávali díl z četníků a byl právě z Luhačovic a z místního, tehdy krásného koupaliště. Ale je zavřeno a ani kavárna není otevřena, jak tomu bylo loni. Bohužel, tato krása tady chátrá.
Zato Pozlovice, kam jsme jezdili pravidelně na sběr vzácně rostoucích bylinek, málem nepoznáváme, jak dospěl do krásy a čistoty. V kostelíku byla svatba, takže jsme konečně mohli nahlédnout i do interiéru.

dsc_5044_53121 hotel v Pozlovicích dsc_5053_53130 svatba v kostelíku v Pozlovicích Čti více…

Vzpomínky na lázně Luhačovice.

Je čas kdy je vhodné dát tip na krásnou dovolenou, či na rehabilitaci těla i duše. Jsem z Olomouce a využívám zatím výhod volné jízdenky na vlak a tak do lázní Luhačovice jezdím každým rokem v různých ročních obdobích a vždy stačí i jeden den na to, aby člověk pookřál. K vlastnímu léčebnému pobytu jsem se nedopracoval, protože podle lékařů je mé tělo s ohledem na jeho stáří, přiměřeně opotřebeno a na křížkové lázně to není. Ale určitě se sem jednou vypravím až dojdou síly na cestovní aktivity, a tady se pak o mně budou starat a hýčkat si mě. Asi velká utopie ale dobrý sen a plán.
Když už se sem vypravíme, tak používáme naše skládací kolečka a jednou jsme to vzali i na koloběžkách a pak na nás „dědkové“ na lavičkách pokřikovali s dotazem, jestli jsem neměli čas se v mládí vydovádět.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA no prostě to jsou lázně Luhačovice SAMSUNG DIGITAL CAMERA no prostě to jsou lázně Luhačovice

Výprava do lázní je téměř stereotypní, od vlakového nádraží přes promenádu k přehradě. Tou promenádou projdeme vždy, a proto si to zpestřujeme koštováním různých vod u jednotlivých léčivých pramenů, ale i tím, že máme možnost zhlédnout nějakou tu výstavu, v prostorách kolonády a nebo víme, že je třeba květnové otevírání pramenů, nebo je zde nějaká významná událost o které se dovíme s webových stránek lázní Luhačovice.

dsc_0196_35645 podaří se posedět u dobové promenádní hudby dsc_0225_35749 při květnovém otevírání pramenů v Luhačovicích Čti více…

Luhačovické květnové otevírání pramenů – 13.květen 2012

Jen náhodou jsme zahlédli plakátek, že od pátku do neděle v polovině května bude v Luhačovicích probíhat otevírání a žehnání léčivý pramenům v Luhačovicích. Byla neděle 13.května a zase krásný slunečný den. Ráno se nasedne do přímého rychlíku a za dvě hodiny už jste v Luhačovicích. A tak se stalo, že jsme stihli dopolední srocení před kapličkou, slováckou lidovou muziku u Ottova pramene, slavnostně nazdobený pramen Vincentky, davy lidí v sousední vyhlášené galerii, už druhý rok vypuštěnou přehradu a krásné, novotou zářící lázeňské domy a vily a pensiony, a z nich pak úžasný a novotou zářící Augustiánský dům.
Prostě zajet si jen tak na den do Luhačovic je krásný zážitek, který mohu jen doporučit.

DSC_0225_9189 Modlitba za léčivé prameny v Luhačovicích DSC_0851_9220 Augustyánský dům

DSC_0873_9241 Jurkovičův léčebný dům DSC_0248_9210 v luhačovické galerii při hlavní promenádě Čti více…