Otevírání pramenů v lázních Luhačovice – květen 2016.

Byla sobota 7.5.2016 a byl krásný slunný den. No a tak jsme se narychlo rozhodli a jeli z Olomouce přímým vlakem do lázní Luhačovice. Máme režijní výhody, tak proč toho nevyužít. V 7.54 vyjíždí vlak z Olomouce a bez přestupu je v Luhačovicích v 8.37 hodin. když vjíždíme do města Luhačovice vidíme na záchytném parkovišti nějak moc zájezdových autobusů, z vlaku vystoupilo nějak nezvykle moc lidí. A už tušíme, že jsme se rozhodli v pravou chvíli, tady se něco bude dít. A na plakátech už víme co to má dnes v sobotu být. Budou koncerty, bude slavnostní jízda historických kol a výstava automobilových veteránů. Až v neděli bude slavnostní svěcení pramenů. To znamená, že prameny jsou již ověnčené zelenými věnci.
Když se blížíme lázeňskému centru objevují se davy lidí, protože pod kostelem je jarmark a davy touží po tom něco určitě zakoupit. Z tohoto jsme vyléčeni a tak zadní cestou se dostáváme k Ottovu pramenu a bereme si zásobu na den trávený v lázních. Na pormenádě je živo, hraje jakási pochybná kapela. Navštívíme jako vždy galerii na kolonádě a zjišťujeme, ze ceny stále stoupají a vždy by se tu dalo něco vybrat. Jsme tu na skládacích kolech a tak když projdeme zakázanou zónou pro kola, nasedáme na ně a hodláme vyrazit až do Pozlovic. než tak učiníme, jdeme se ale podívat na starodávné koupaliště.

dsc_5013_53090 na promenádě v Luhačovicích dsc_5038_53115 hotel Jestřabí

Včera v pátek totiž dávali díl z četníků a byl právě z Luhačovic a z místního, tehdy krásného koupaliště. Ale je zavřeno a ani kavárna není otevřena, jak tomu bylo loni. Bohužel, tato krása tady chátrá.
Zato Pozlovice, kam jsme jezdili pravidelně na sběr vzácně rostoucích bylinek, málem nepoznáváme, jak dospěl do krásy a čistoty. V kostelíku byla svatba, takže jsme konečně mohli nahlédnout i do interiéru.

dsc_5044_53121 hotel v Pozlovicích dsc_5053_53130 svatba v kostelíku v Pozlovicích

Pak už byl čas oběda a nás to táhlo do koliby Černý pes při wellnes hotelu NIVA. Dali jsme si místní pochoutku. Vždy to bývá polévka v chlebu, což je výborná kyselica podávaná v čerstvě pečeném bochníčku, když vrchní část je odkrojena jako poklička a po vybrané střítce je polévka. Tentokrát jsme si všimli, že v chlebu mají i masovou pikantní směs s fazolemi. Vybrali jsme dobře, protože ten křupavý chléb, pikantní směs a postupně ulomované kousky chleba tak jak ubývá náplně, to je bašta pro oči, pro chuťové buňky. k tomu výhled do zeleného údolí pod přehradou, no prostě vše najednou je dobré i to pivo plzeňské.
No, pak jsme naplněni touto pochoutkou sešli k hrázi a jeli kolem přehrady po cyklostezce. tam kde dávný režim zanechal hotel SSM, je vše zarostlé, ale hned vedle vzniklo příjemné občerstvení a posezení až u vody.

dsc_5068_53145 pohledy na přehradu v Luhačovicích dsc_5066_53143 pohledy na přehradu v Luhačovicích

Camp už byl naplněn stálými zákazníky, což bývají obvykle rybáři, koupaliště ještě zavřené. Sjeli jsme zase do centra dění a měli jsme na co koukat. Prohánějí se tady vysoká historická kola, davy obdivují staré aerovky, tatrovky a i jiné krásné kousky.

dsc_5105_53180 nový pomník v lázních to nebyl dsc_5122_53197 veteráni jako z pohádky

Den končí, doplníme zásoby místní léčivé vody u Ottova ramene. Směrem k nádraží se ženou davy. Naštěstí se hnaly k těm zájezdovým autobusům. Na rohu hlavní třídy a nádražní ulice prý je příjemné posezení a když se najde místo k sezení, dají zdejší pochoutky. nechali jsme se zlákat a během chvíle byla na stole porce nařezané pečené kýty s místně dělaným teplým chlebem a zelným pikantním salátem. No prostě jedna báseň. Zalito pivem a bylo požehnáno našemu výletu. Vlak odjíždějící v 18.20 tu ještě čekal 5 minut. Nádherný den, nádherný výlet, nádherné zážitky a příjemné setkání s našim známými co tu trávili zkrácený víkend.
No a co dodat, fotečky pořízené na památku jsou tu taky i pro Vás.