04 – Dubaj – pobyt na plážích v okolí hotelu

Je tu další den našeho pobytu a to je 1.prosince a je středa. Pořád někam trajdáme, tak je třeba si i odpočinout někde na pláži. Máme už zakoupenou stříbrnou kartu na veřejnou dopravu a tak už můžeme jet touto veřejnou dopravou někam na pláž o které se povídá, že je zajímavá a třeba i dobrá. Večer jsem poslal dotaz, jak se co nejrychleji dostat na pláže k moři, kde to je nejblíže a dostaneme-li se tam metrem či jinak.
Dobrá rada přišla obratem. Od zastávky u Vašeho hotelu pojedete na zastávku Al Safa. Přejdete tubusem nad dálnicí a tam budou stát taxíky. Za 12 až 15 AED vás odvezou na Kate Beach. Přesně tak jsem to udělali a v 10:00 jsme vystoupili z taxiku. Stál 12 AED a nechával jsem to na 15 AED, prý to je obvyklá slušnost cizinců. No a pak už to je jen nuda. Tato pláž je hodně oblíbená a doporučovaná hostům z velkého množství hotelů. Najdete zde hodně stánků s občerstvením. K tomu dřevěné a široké (spíše umělohmotné) chodníky na procházky, co se pořád ručně metou, takže bez drhnoucího písku pod nohama.

20211201_102238_107858 na Kate Beach - velké pláži se zázemín 20211201_102612_107862 na Kate Beach - velké pláži se zázemín

Vedle nich pak široké zelené chodníky betonové, po kterých se projíždí na kolech, koloběžkách a běhají ti co drží kondici. No a potom posezení u stánků a sem tam deštníky a s lehátky za úplatu a pak těsně u vody ti co mají rádi poležení na dece na teplém a jemném písečku. Občas je tu vymezený prostor pro sportovní zázemí upotřebitelné na vodě, jako skůtry, mořské kajaky, paddlebpordy a jiné hračky kde za půjčení zaplatíte stejné hodnoty jako u nás, ale musíte si to násobit 6-ti, aby jste poznali tu českou cenu. No a tak jsme jen leželi a chodili do teploučké vody.

20211201_122930_107892 náš polostan - vždy jediný toho druhu na daném místě 20211201_122828_107889 ležíte a vidíte i tu nejvyšší stavbu světa

Našim zázemím byl polostan, kterého tam nikdo jiný neměl. Dělal potřebný stín, ukrýval cennější věci a držel teplotu nápojů, co jsme si sebou na pláž přinesli. Jinak sem tam fotka z jedné strany a z druhé strany až do chvíle po 16:00 hodině.

To jsme se vraceli k místu, kde jsme vystupovali z taxíku, s tím že asi tam zase nastoupíme. Pokud bychom spěchali, pak bude zle. Na první pohled to vypadalo, že nás každý předbíhá, ale časem to pochopíte. Taxikář přijede, vy mu zastoupíte cestu, čím dál víc se o to snažíte, ale vždy se u něj objeví posunek, podle kterého poznáte, že byl objednán po telefonu. No konečně se jeden našel, co posunek neudělal, a my vyjeli k zastávce metra. Protože tady v okolí jsou jen klidné ulice, tak je tady samá jednosměrka a tak jízda stála 15,50 AED. Zaokrouhleno vzhledem ke slušnosti cizince na 18 AED. Ale jedno je vždy jisté. Jak do taxíku nastoupíte, zjistíte, že na palubní desce je malý monitor. Jak se zapne motor na skočí na něm číslo 6,00 AED a pak to pípne za každým 0,50 AED a vy tedy přesně víte, kdy vám dojdou penízky. Žádné okrádání či neslušnosti. Ženě jsou vždy otevřeny dveře a případně vyložena velká zavazadla.
Pak už po zaplacení to byla jen rutina. Přesun k turniketům metra, označení stříbrných kartiček, potom výstup a z metra a pěšky na hotel. Koupel, večeře a kochání se pořízenými fotkami za ten den. V televizi nepřepnete na jinou stanici než kde mluví arabsky. Jen CNN na nás mluvilo francouzsky či anglicky. Na mobilu pak je zpráva, že ráno v 9:00 dne 30.11. přijede kolegyně a vezme nás na objednanou prohlídku.
Odpočinout na pláž jsme jeli ještě jednou, už jako znalí poměrů v Dubaji. Tentokrát jsme dne 3.prosince v pátek vyjeli metrem do Dubaj Mariny a vystupovali jsme na zastávce DMCC a prošli si to kolem celého umělého jezera s focením jednoho věžáku za druhým v krásném ranním světle bez lidí. Nahlížením do mapy nabudete dojmu, že jedete zbytečně daleko, ale tady ty mapy jaksi klamou. Vzdálenosti jsou dokonale matoucí proti skutečnosti.

20211203_093226_108069 už se jen rozhlížíme a fotíme, tohle je Dubaj Marina 20211203_093353_108073 jsme stále na obchůzce Mariny

Při procházení po promenádě jsme potkali jednu mladou maminku s kočárkem, co ráda pohovořila s Čechy a co tady pracuje už 4 rokem, pak jsme potkali čerstvé důchodce, co tu přijeli oslavit kulatiny svých příbuzných od jejich mladé ze vsetínska. Prostě tady někdo z Česka pobývá a asi je mu moc dobře. Nejsme v horách, ale ty vysoké budovy kolem nás jsou tak krásně rozmístěné, tak na sebe svými tvary navazují, že to vše obdivujete a fotíte a amatérsky filmujete.

20211203_105839_108133 jsme stále na obchůzce Mariny 20211203_112702_108150 oploceno - rekonstrukce, nebo nová budova

Došli jsme po jednom břehu na konec umělé ho jezera a přešli most a dali se jinou ulici co byla blíže k moři zpět do míst, kde jsme viděli rozestavěný věžák a tedy jsme odhadovali, že tady bude pláž, kde už jsme pobývali hned na začátku našeho pobytu v Dubaji. No prostě i když už se to jeví, že další stavby jsou zbytečné, pořád se tu staví.

Došli jsme k místu, kde byl viditelný nápis hotelu Hilton, a kde je pláž na které jsme už trávili druhý den našeho pobytu. Na pláži jsme se potkali se Slováky, co tu mají dvě dítka a vnuky.

20211203_122556_108170 no konečně jsme na pláži mezi domečky 20211203_122657_108172 a vidíte, pořád se tu staví

Prozradila nás příprava při obsazování volného místečka na pláži. A tak jsme pokecali o poměrech u nás i tady v Dubaji a potom pán musel jít domů, protože mu syn, tady v Dubaji pracující, koupil lístky na hokej, kde ten zápas hráli proti sobě zástupci hokejové extraligy v Rusku a v NHL. Jak začalo zapadat slunce, šli jsme na místo, kde je nástupní stanice pro tramvaj a vyzkoušeli jsme jak to funguje. Pozor mám zkušenost za peníze. Musíte každou jízdu označit nástup a výstup. Já viděl přijíždět tramvaj, přeběhl jsme ještě na zelenou, žena se zpozdila. Já vběhl do uzavřeného nástupiště a přiložil kartu na čtečku. Pak přišla konečně žena a já odpichl podruhé, nastoupil, žena ale jen po prvé. Při výstupu jsme odpíchnul na východu z prostoru u tramvaje a já měl zůstatek o 7 AED menší, protože tady platí, když zapomeneš odpíchnout, jako by jste celý den jezdili za 7 AED.

20211203_171951_108211 na tramvajové zastávce 20211203_172832_108213 takhle vypadají všechny zastávky metra v Dubaji

No prostě zkušenost z blbosti či nepozornosti. Takže dělejte vše z rozmyslem a v klidu. I na tramvaj se nastupuje v uzavřeném prostoru, když přijede tramvaj, otevřou se dveře tramvaje i prostoru a můžete nastoupit. Jen odečítací zařízení je jiné, vždy na konci prostoru u dveří na vstupu či výstupu a je jedno odkud přicházíte. Pak jen přestup na metro tubusem nad dálnicí a silnicemi a jelo se zpět, domů, ze zastávky DMCC na tu naši zastávku co je nejblíže hotelu. Pak už jen obvyklý rituál, koupel, večeře prohlížení pořízených fotek a spánek. Pobýt na pláži není jen o tom válet se, pospávat.

20211201_161011_107906 jedni se koupou, jiní si užívají také, ale po svém 20211127_120659_107001 někdo jen tak, jako doma v Evropě či americe

Je to tady o tom sledovat jak se druží lidé co tady pracují, kteří jsou z různých asijských zemí, různých náboženství, různých národností. Jsou zde ženy zcela zahalené co jen sedí na dece a zbytek rodiny, muži a hoši se koupou, jsou zde ale i ženy, které na zakrytí těl potřebují jen kousek textilu. Ale nikdo tu nekouří, nikdo není pod vlivem alkoholu či drogy, pořád je kolem čisto, když někdo odchází je po něm čistá plocha. To je hodně velký rozdíl proti jiným plážím, které jsme mohli poznat. Na těchto plážích v Dubaji se prostě nenudíte.

Dál už jen nabídka fotek, pořízených při procházce v Dubaj Marině a na Kite Beach a jiných plážích v Dubaji: