Vše začalo tím, že jsme zatoužili vykoupat se v moři, když už v tom Rakousku jsme jen 173 km od Terstu. No a když jsme se pak přesunuli tam, naše cesta zpět musela jít zákonitě místy dosud nepoznanými a tak se to vlastně i stalo. Začalo to v Koperu, největším námořním přístavem ve Slovinsku.

dsc_1412_20147 k polednímu jsem v Koperu dsc_1410_20339 k polednímu jsem v Koperu

dsc_1418_20151 k polednímu jsem v Koperu - největší přístav ve Slovinsku dsc_1421_20154 k polednímu jsem v Koperu

No ale on je taky přístavem jediným. Tam se nám podařilo na informačním středisku získat mapu, kde byl přehled o silnicích ve Slovinsku a tak se dalo i vyrazit na cestu. Samozřejmě, že jsme nevybrali dálniční komunikaci, ale jeli jsme po vedlejších velmi kvalitních silnicích. Málo aut, široká silnice, plno zatáček stoupání a klesání. Líbilo se to hlavně motorkářům, ti se tady vyžívali. A bylo to asi jediné naše nebezpečí. Po cestě jsem odbočili do Lipice a prohlédli si pastviny s těmito ušlechtilými koni.

dsc_1455_20181 jednoznačná reklama na chov lipicánů dsc_1447_20174 a kocháme se pohledem na stáda lipicánů

Pak jsme projeli městem Postojná, které má hodně poutačů na jeskyně, ale město samotné jsme jen projeli, protože nás nijak nezaujalo. To v podvečer ve městě Idrija dopadlo jinak.

dsc_1471_20196 mají tady i hrad nad městem dsc_1475_20197 mají tady i hrad nad městem

dsc_1479_20199 ještě na procházce po Idriji dsc_1486_20202 nocujeme na parkovišti nad městem a nejsme tu sami

Tady jsme i nocovali v centru města na veřejném parkovišti, které bylo na takové terase nad hlavním autobusovým nádražím. Město s hradem, musei a krásným západem slunce se vrylo do paměti. Dříve se tu těžilo stříbro. Ráno jsme popojeli do Cerkna, kde jsme narazili na odbočku k partizánské „bolnici Franja“. Nečekaný zážitek z přírodního kaňonu, doplněný informacemi z válečného dění ve II.sv.válce.

dsc_1497_20360 ve městě Cerkno dsc_1513_20374 projdeme se tu úžasným kaňonem

dsc_1515_20376 projdeme se tu úžasným kaňonem dsc_1518_20379 okolí Cerkna a jedem dál

Naše cesta pak v poledne skončila ve městě, kde se v 17.století zastavil čas a vše je ve stavu z té doby. Jen se to postupně opravuje a obléká do krásy. Bylo to nádherné město Škofja Loka.

dsc_1538_20399 a to už se procházíme městečkem Škofja Loka dsc_1547_20408 a to už se procházíme městečkem Škofja Loka

dsc_1550_20411 a to už se procházíme městečkem Škofja Loka dsc_1575_20436 a toto historické město opouštíme

No a pak už jen přesun k jezeru Bled a navečer k jezeru Bohinja a vodopádu Savica, kde jsme přenocovali. Ale o těchto prožitcích je samostatný článek. Snad jen ještě informaci o tom, že druhý den hned ráno jsme vyjeli lanovkou na planinu Vogel, kde jsme se jen flákali, čekali až se vytratí nízko letící mračna a my snad sptříme masiv s Triglafem v Julijských Alpách, nejvyšší horou ve Slovinsku.

dsc_0154_20521 a začalo to být hodně zajímavé dsc_0174_20541 a tak jsme sledovali proměny a dýchali svěží horský vzduch

dsc_0240_20598 dsc_0237_20596

Chcete získat nějaké podrobnější informace, pak zkuste web www.slovenia.info

Takže tady jsou série fotografií za našeho prvního a asi ne posledního setkání s krásnou přírodou ve Slovinsku.