Články oštítkované jako ‘Lanzarote’

01-Lanzarote – necelý týden z pobytu v oblasti Playa Blanca – listopad 2017

Lanzarote 2017 – listopad – díl 1.

Motto pro tuto vzpomínku jsem si dovolil přečíst v časopise „My Wings“, který byl k dispozici na palubě letadla, kterým jsme se na ostrov Lanzarote tentokrát dopravili.
Bylo tu napsáno, že pobyt na 30 až 40 minut na slunci v zimním čase, alespoň třikrát týdně pro našince z chladnoucí Evropy není jen tak k dispozici a tak doporučení lékařů, že pobyt na slunci nahradí nedostatek vitaminu D a odtud je tak rozhodnutí být 14 dní na slunečném ostrově v zimě řešením, které nahradí tento nedostatek a zásoba nabitého vitamínu D pak vydrží přes celou zimu a dokonce i několik měsíců.
Aniž bychom to dříve četli mohu jen potvrdit, že loňskou zimu jsme přečkali bez chřipky a nachlazení. Teplotní šok po návratu máme zvládnutý a ještě v prostorách letiště se zase zabalíme do teplé bundy a kalhot abychom hned po návratu něco nechytili a pak už budeme jen vzpomínat a uvažovat o další podzimní dovolené, která nám vlastně prodlouží léto a dodá ten nedostatkový vitamin D.

Fotky, které jsou k dispozici z této oblasti :

A nyní už jen vzpomínáme jak přišel den odletu 22.listopadu. Do Prahy vlakem, pak AE autobusem na letiště. Vše podle plánu a na čas. Bylo to tak divné, že v tom musel být někde háček. A byl, a to pořádný. Nástup na bráně D1, zase bez problémů. Místo k sezení skvělé, byli jsme i poučeni, že když se bude vystupovat nouzovým východem, tak musíme tohle a tudle a zatáhnou za nějakou tu páku, ale nakonec to nebylo potřeba, protože z letadla jsme asi po hodině trpělivého čekání, někde na ploše byli upozorněni, že závada nebude opravena, ale že pro nás přijedou autobusy a poletíme jiným letadlem. A tak se i stalo a my po dvou hodinách a 30 minutách ve 14.30 odlétali jiným, větším letadlem. No ale pro nás dva to nebylo zase tak jednoduché, protože ten osud je osud a tomu se asi neuhne. Já totiž v hale nemohl najít palubní lístek abych byl nově zaevidován že jsem nastoupil do toho druhého letadla. Tak jsem nahlásil číslo 12A, protože žena měla lístek a ten byl hned vedle 12 B. Ale na monitoru toto místo nebylo na naše jméno. Nechali nás vydusit, pak se přišlo na to, že ve větším letadle je místo pro nouzový výstup na řadě 15 a tam jsme byli nalezeni až jako cestující v jiné řadě a byly nám proto vydány nově vytištěné letenky. No a my seděli na sedadlech, kde bylo tolik místa, že bych v tom letadle letěl i na kraj světa. Nohy natažené, obsluha vzorná i jsem usnul a byl jsem zase o hodinku blíže našemu cíli. No a let byl hodně zajímavý. I na barevném monitoru nad našimi sedadly. Letěli jsme totiž tak rychle jak slunce zapadá a tak celou cestu to sluníčko nám pořád naznačovalo, že už půjde spát. No a na tom monitoru to bylo ukazováno takovou sinusoidou nad mapou, kde je ještě den a kde už noc a to naše letadélko bylo pořád na hraně mezi nocí a dnem. Kdyby jsme letěli podle plánu, tak by jsme se tak neměli. No a navíc nám odměnou bylo i to, že jsme viděli pod námi bílé alpy osvícené z boku a bez mráčků, no prostě nádhera a jen nádhera. A tak když jsme přistávali místo v 16.55 až v 18.55, a tak tu už byla tma a také o hodinu méně, ale my překonali vzdálenost 3 724 km z Prahy na Lanzarote a ještě tu bylo o hodinu méně, protože se čas přetáčí. No a tak jsme stihli i tu večeři.
Nafocen byl po vstupu i náš pokoj, tedy obývák s kuchyňským koutem, ložnice, koupelna s dlouhou vanou obložená i mramorem, no prostě paráda. No a ráno pak bylo focení z obrovského balkonu a bylo kochání velkým prostorem kolem nás co jsme navykli na vysoké paneláky za plotem.

DSC_0078 jeden z modulů hotelu THB Tropcal, kde jsme bydleli, bazén měl vyhřívanou vodu DSC_0042 jeden z bazénů, kde mohli jen dospělí, ale bazén měl jen ohřátou vodu sluncem Čti více…

02-Lanzarote – první výlet autem – listopad 2017

Lanzarote 2017 – díl 2 – poprvé autem.

Podle papírové předpovědi mělo ten den 27.11.být pod mrakem, ale vše bylo jinak k našemu prospěchu. Hned v 9.00 se objevila rázná agentka společnosti CICAR u které jsem měl zajištěn poukaz na tři dny s autem kategorie nejmenší a nejlevnější, kategorie „A“. Po podepsání papírů jsem dostal klíče a auto značky Opell Corsa s SPZ 9725JKF, krásné červené barvy s mírným škrábnutím na předním levém blatníku, ale s plnou nádrží.
No a hned se vyjelo směrem k majáku na konci lokality Playa Blanka, kde se před 4 roky zastavil stavební boom. Takže nás sem vedla zvědavost, co se mohlo změnit.

DSC_0102_73346 maják na konci Playa Blanca DSC_0099_73343 bouřící oceán pod majákem na konci Playa Blanca

No těch nedokončených domečků bylo už méně, některé už měli zahrady osázené palmami a samotný maják dostal lodní radar a nový bílý nátěr. Cestou zpět k hlavní silnici na Yaizu jsme se zastavili v hotelu H10, kde jsme také v roce 2013 v březnu už byli. Hlavní budova byla bez obrazů s novou bílou barvou na všech stěnách a novým interiérem hlavní vstupní haly. Lehce jsme pronikly k bazénům a až k oplocení kolem promenády při oceánu. Vše ostatní bylo pohádkově krásné a všude kolem zeleného poklidu. V obrovském bazénu pořád stála loď, která slouží jako bar pro nenasytné v režimu all Inklusive.

DSC_0134_73376 prostory kolem bazénů v areálu hotelu řetězce H10 DSC_0115_73357 prostory kolem bazénů v areálu hotelu řetězce H10 Čti více…

03-Lanzarote – druhý den s vypůjčeným autem – listopad 2017

Lanzarote 2017 – díl 3

Je 28.listopadu, úterý a my máme odborně sestavený plán, protože co chceme vidět bylo konzultováno s delegátkou a ta nám našla na úterý největší možnou velikost příboje a čas, kdy kulminuje a kdy je tedy dobré sem jet podívat na Los Hervideros, ale má to jednu podmínku, měl by k tomu být i dobrý až velký vítr. Pak se dá vidět hodně krásné a velké vlny.

DSC_0439_73673 jsme přímo nad útesy Los Hervideros, ale není vítr DSC_0478_73706 jsme přímo nad útesy Los Hervideros

No a protože vítr něco po 9.hodině nebyl, skoro žádný, vyšel ten plán naprázdno. Takže snad někdy příště. Jak by to asi vypadat mělo jsme uviděli jak v televizi, tak i v knize o ostrově Lanzarote. Dále máme namířeno do musea Cezara Manriqua v Hariu. Abychom poznali zase něco z jiného kraje a z jiné přírody kolem silnice, tentokráte to vezmeme od skalisek s velkým vlnobitím na Yaizu a až na město Tias, kde bychom měli odbočit směrem na San Bartolomeo. Na jednom z kruhových objezdů musíme zastavit a fotit, protože takovou krásu jen tak v České krajině neuvidíme. Kombinace černé a červené lávové drti a k tomu krásné květy a zelená tráva a replika větrného mlýna, no prostě pastva pro oči. Nezastavili jsme jen my, je tu hodně následovníků.

DSC_0489_73717 jedna z krásně upravených kruhových křižení v krajině DSC_0491_73719 jedna z krásně upravených kruhových křižení v krajině Čti více…

04-Lanzarote – třetí výlet s vypůjčeným autem – listopad 2017

Lanzarote 2017 – díl 4.

Máme třetí a taky poslední den půjčené auto od společnosti CICAR. Na hotelu THB Tropical ve městě Playa Blanca přistavené a na hotelu Relaxia Olivina v Puerto Carmel se bude vracet, takže jsme to také využili k tomu, že jsme se přemístili mezi hotely a dopravili si zavazadla a zimní bundy. Bylo dne 29.listopadu – středa.
Nejedeme hned na hotel, stejně bychom museli čekat do 14 hodiny. Takže i se zavazadly jedeme do městečka
Guatiza, kde se nachází kaktusová zahrada, která byla zbudována na bývalém lomu na lávovou strusku. Za 11,60 eura pro dvě osoby jsme v areálu, kde jsme již jednou byli. Jsme zvědavi na to, jak se to změnilo, jak v dané době co kvete. Proti únoru roku 2013 se v listopadu roku 2017 moc nezměnilo.

DSC_0783_74006 v kaktusové zahradě u obce Guatiza DSC_0706_73929 v kaktusové zahradě u obce Guatiza

Květy jsme našli jen poskrovnu, ale jako celek, to je pořád nádherné a pořád jen chodíte, klekáte a leháte, aby jste dosáhli toho pravého úhlu k vyfocení té které nádhery. Skutečně být na ostrově Lanzarote a nepodívat se do této kaktusové zahrady, to by byl hřích. Ale vše jednou má svůj konec a tak jen popojedeme ke kostelíčku v obci. Ale záměr jen jej vidět má téměř hororový výsledek. I v tak malé obci je spousta jednosměrek, a tak jako by jsme vjeli do bludiště. Ale podařilo se. V obci nebylo v tom slunečném dni a horku živáčka, ale v dáli hučel dvorek u školy jako v úle, byla tam asi polední pauza. Protože jsme v této části ostrova trávili týden v březnu roku 2013 a to v lokalitě Playa Costa Teguise, jeli jsme se tam podívat, co se za tu dobu změnilo. Zcela náhodně jsme odbočili z úplně nové silnice na jeden kruhový objezd a z něj dojeli po hlavní třídě, kterou jsme se sem tehdy také jaksi složitě dostali. Zaparkovali jsme přesně na tom plácku, kde jsem dříve stávali s půjčeným autem a šli se projít po pláži. Tehdy jsme do oceánu pro velké vlny nevstoupili, nyní to byla klidné písečná pláž pod hotelem, kde za skleněným plotem leželi opékající se turisté.

DSC_0796_74018 vzpomínáme na náš pobyt v březnu roku 2013, tehdy tady byla červená vlajka DSC_0797_74019 stav kolem hotelu setrvalý Čti více…

05-Lanzarote – poznávání lokality kolem Puerto Carmen – prosinec 2017

Lanzarote 2017 – díl 5.

Tyto vzpomínky budou už jen o našem „flákání“ v okolí Puerto Carmen. Podle prvních poznatků jde o hodně dlouho pláž, tedy více pláží za sebou, jedna pěknější než druhá, každá s nějakou jinou zajímavostí a vše v naprosté čistotě s veřejnými záchody a sprchami k dispozici, promenáda s mnoha obchůdky a tavernami a casinem a luxusními hotýlky, třeba i přímo na skále nad oceánem, které jsme dosud neviděli. Hned druhý den to je ve čtvrtek 30.listopadu, jsme jeden takový objevili a bylo foceno jen na mobil. Poznámka, pozor fotoaparát vždy sebou. Dopoledne procházka i krátké koupání v oceánu, pak něco na mls k obědu, včetně kávičky, zmrzliny a směsek s různým alkoholem za účelem pití. A k tomu za slunečného odpoledne ležení u hotelového bazénu. Ale ležel jsem v mokrých plavkách a rýma a nachlazení se dostavilo téměř hned. Pak je večeře a na závěr si na pokoj odnášíme whisky se sodou. No a den jak jej poprvé prožíváme bez výrazné aktivity je u konce. Ještě večer obloha s hvězdami a měsíček roste do úplňku, ale ráno je zataženo. A i chladněji, a tak z krátkých kalhot děláme dlouhé a využíváme i svetříku. Na recepci se ptáme jak se jde do hlavního města Areciffe, tedy víme že autobusem, ale není nám známo v té spleti jednosměrek, kde je autobusová zastávka. Ale po zákresu do mapky víme, že to je jen kousek u hotelu Antonio na pobřežní silnici. Jedna jízda pro dva je za 3.40 eur a jedeme dosti dlouho, takových 15 km. Vystoupíme na konečné a snad hlavní autobusové zastávce a jdeme na obhlídku toho, co jsme tu už viděli v roce březnu roku 2013. No a ono to doznalo svého času, to co bylo jako nové už takový dojem nedělá, ale za to, povyrostla zeleň na plochách pod jediným vysokým hotelem, kde je 17 pater a ve vrcholu je kavárna s nádherným výhledem. No samozřejmě, že na zpáteční cestě si to vychutnáme i s capuccinem za 3 eura. To stojí za ten výhled. Jen je stále zataženo.

DSC_1052_72407 výhled ze 17 patra hotelu DSC_1059_72413 výhled ze 17 patra hotelu

I sprchlo a to ve chvíli, kdy se můžeme schovat v místním starém kostelíku se zajímavou výzdobou. Město nám chátrá, jsou tu obchody, ale je tu i místní chudina a pozor na zloděje. V uličce s bankomaty je takový „týpek“ s elektrokoloběžkou, brýle na očích, barevný, dobře maskovaný obličej a jen postává u bankomatu a rozhlíží se. To už známe, jen číhal na oběť co sy vybere hotovost a nebude umět klusat a z překvapení ani zahulákat, že jej okradli.
Ale podařilo se nám tady koupit v místní knize nejbarevnější a solidní publikaci o ostrově Lanzarote, kde je dokonce i to velké vlnobití v Hervideros. Tak mohu ukazovat, co jsme chtěli vidět ale neviděli. Ale vše je komentováno jen v Polském jazyce, protože pro Čechy tu nic nemají a těch Poláků to je asi víc.
No prostě tohle město nás zklamalo, ale my se autobusem zase vracíme a dáme něco na mls k obědu. Takové čerstvé plátky červeného masíčka z lososa dobře marinované, to je přeci pro nás nevšední pochoutka. Ale hned po vstupu do jídelny podávali šampaňské brutto a tak byli hned i tři ochutnávky za sebou. Odpoledne je pořád zataženo, jen se povalujeme. Zase ta večeře, asi večer někam v plné síle nahlédneme, jaký tu je noční život. Všude převládají Anglické jazyky, pak Německy, Italsky, Francouzky, Španělsky, Polsky, Čecha zatím žádného nepotkáváme.
A máme tady další den to je pátek 1.prosince. Vypadá to na pěkný den, na obloze se honí mraky přes světle modré pozadí. Plán na to co dělat přišel rychle u dobré snídaně. Sedáme na autobus a tentokráte jedeme do přístavu v Puerto del Carmen. Autobus zastavuje nad přístavem na kruhovém objezdu a když si řidič dokouřil svou cigaretku, nasedl a rozjel se směrem, který se nám už nehodil, protože se jakoby vracel, tak jsme vysedli a jen kousek popošli a byli jsme v místě, kde jsme svou prohlídku kolem přístavu končili ve středu, kdy jsme sem zavítali s půjčeným autem. No a jdeme po nábřeží a sledujeme vše pěkné kolem čeho procházíme. A je toho hodně co nás zajímalo. První nečekanou podívanou bylo místo zaplněné dodávkami typu transit, které sem dovezli zájemce o potápění a tak jsme sledovali hladinu oceánu při krásné plážičce a vypadalo to, že je tady rojení tvorů podobných tuleňům.

DSC_1074_72426 jiní tam budou skákat ze břehu DSC_1073_72425 někteří už si bahní ve vodě Čti více…

06_LZ – Poslední den pobytu na Costa Teguise, a to bez auta

Den devatenáctý – den dovolené bez auta.

Ani dnes nabylo času na zahálku. Je tady pořád co k vidění a pozorování, a to je to, k čemu nám dnes dopřálo i počasí. Hned po ránu polojasno, či spíše až jasno, ale pořádný vítr až vichr. Mohu konstatovat, že vím jak to fouká, když má vítr sílu 30 metrů za sekundu, a právě takový tady po ránu byl a pak někdy dokonce i zesílil.
Slunce na obloze, ale pozor, dokonale připaluje tu stranu těla, která je k němu odvrácená, ta opačná prožívá v tomto období až ledové pocity. Takže místa, kde jste za větrem, jste jako by v teplounkém ráji.
Máme pro daný den „odpočinku“ dva cíle. Jeden je směrem k severní části rekreační oblasti Costa Teguise, a tou je pětihvězdičkový hotel Gran Melia Salinas, který tady byl postaven jako jeden z prvních v roce 1977 za pomocí pana Césara Manriquea.
Samozřejmě, že cestou jsme nakoukli do hotýlku Barcélo la Galea.
Takže proč i ten hotýlek, napoví pořízené záběry v hotýlku. Prostě srovnání jak to je tady pro ty movité a méně movité.

DSC_0528_17453 Lanzarote - Costa Teguise - hotel Barcelo DSC_0524_17449 Lanzarote - Costa Teguise - hotel Barcelo

No a následně v hotelovém komplexu Meliaa Salinas.

DSC_0536_17459 Lanzarote - Costa Teguise - hotel Melia Solinas - vstupní prostory DSC_0547_17467 Lanzarote - Costa Teguise - hotel Melia Solinas Čti více…

05_LZ – Jedeme na jih ostrova na Playa Blanca a navštívíme Los hervideros a Sallinas de Janubio

Den osmnáctý – jedem na jih ostrova Lanzarote.

Máme poslední, to je čtvrtý den, půjčené auto. Proto jedeme na jih ostrova, bychom poznali to poslední co jsme ještě neviděli. Více už toho ani na tomto ostrově není pro tu naši tak rychlou a zevrubnou exkurzi.
Jedeme po dálnici a pak po rychlé komunikaci směrem na Yaizu. Před ní zastavíme, protože i když jsme už tady projížděli neviděli jsme hotel komentovaný v české knize Kanárské ostrovy, vydavatelství Ikar. Jde o přestavěné velkopanské sídlo. Prohlídka jen z exteriéru. Dovnitř se nedalo vstoupit. Hodně soukromé místečko k dovolené.

DSC_0299_17299 Lanzarote - město Yaiza - hotel Salinas po rekonstrukci DSC_0298_17298 Lanzarote - město Yaiza - hotel Salinas po rekonstrukci

Pak mineme město Yaizu a zastavíme až u Salinas de Janubio. Máme dobré světlo, je to pěkné místo k focení. Je to místo kde se vyrábí sůl odsolováním.

DSC_0302_17300 Lanzarote - Salinas de Janubio DSC_0380_17336 Lanzarote - Salinas de Janubio v jiném slunečním světle Čti více…

04_LZ – Návštěva národního parku Timanfaya a západního pobřeží ostrova

Den sedmnáctý – jedeme do národního parku Timanfaya a pak na západní pobřeží ostrova.

Máme pro daný den jako cíl určenu návštěvu národního přírodního parku Timanfaya. Známe směr a protože jedem po cestě, kterou jsme už ve většině trasy projeli, zastavujeme až vidíme nádherný kostelík a absolutní prázdnotu obce Mancha Blanca, kde stojí tento malý kostelík, který byl dokonce otevřený, ale nad ním kupodivu obrovská vyasfaltovaná plocha zelené barvy.

DSC_0027_17148 Lanzarote - vesnice Mancha Blanka cestou k národnímu parku Timanfaya DSC_0028_17149 Lanzarote - vesnice Mancha Blanka cestou k národnímu parku Timanfaya

Je nafoceno jako typická vesnice v dané lokalitě a jedeme dál to je do národního parku, ale jaksi jsme ztratili směr a dostáváme se po asfaltce do míst, kde nic neroste, ale kde je kolem nás něco, co už asi ani nikde jinde na světě není. Je to vyhaslé lávové pole, po kterém by se asi ani nedalo jít.

DSC_0050_17166 Lanzarote - na silnici mezi Mancha Blanka a městečkem Yaiza - zabloudili jsme musíme zpět DSC_0040_17159 Lanzarote - na silnici mezi Mancha Blanka a městečkem Yaiza - zabloudili jsme musíme zpět Čti více…

03_LZ – Nedělní trhy v Teguise a střdem ostrova na pláž Famara

Den šestnáctý – projíždíme středem ostrova.

Dnes byla neděle 10.února 2013. Proč to zdůrazňuji. Protože dnes asi každý, kdo je na týdenní dovolené na Lanzarote, dostává od průvodců informaci, že v městě Teguise se konají trhy, které je dobré navštívit. Málem bych nebyl morálně připraven, nebýt informace, že tam lze zachytit dobré záběry na trhovce třeba i z Afriky.
Když jsme přijeli na začátek města, už byly po všech stranách připraveni výběrčí parkovného. Neodolali jsme jejich výzvám k zaparkování až v momentě, kdy jsme viděli zátaras silnice do centra a policejní auto. Vjeli jsme na parkoviště, zaplatili parkovné 1,80 Eur na celý den, což je rozumná cena a vyrazili jsme na pochůzku. Bylo něco po deváté a parkoviště prázdné. Když jsme nastupovali do auta po návštěvě trhu, nebylo na parkovišti místečka a to snad na každé volné ploše, která k tomuto účelu v tuto neděli sloužila. Trh se z počátku jevil jako obyčejný prodej blbostí – tretek. Ale jak přibývalo času, houstlo prostředí, otevřeli se kamenné butiky a už bylo na co koukat. I ty baculaté a pestře oděné černošky se objevily.

DSC_0690_16966 Lanzarote - město Teguise - nedělní trhy DSC_0752_17011 Lanzarote - město Teguise - nedělní trhy- holky z Gambie

DSC_0759_17014 Lanzarote - město Teguise - nedělní trhy - holky z gambie při zaplétání copu DSC_0770_17020 Lanzarote - město Teguise - nedělní trhy

DSC_0780_17025 Lanzarote - město Teguise - nedělní trhy Čti více…

02_LZ – Jedem na sever ostrova, do kaktusové zahrady, na vyhlídku a do podzemní jeskyně

Den patnáctý – jedeme na zelený sever ostrova Lanzarote.

V devět hodin ráno, dne 9.2.2013, v super hotelu Teguise, který je jen kousek od toho našeho Galeonu, dostáváme papíry a klíč na auto Opel Corsa. Zjišťujeme jak a co u tohoto autíčka funguje a vyrážíme na sever. To je směrem k městečku Órzola. Naše první zastavení je ve vesnici Guatiza, kde fotíme kapli svaté Margarity z 19 století a vesnickou zahrádku s kukuřicí a papajou při bílém domku, a okolí náměstíčka a to vše na počátku února.

DSC_0367_16763 Lanzarote - vesnice Guatiza - poblíž pak je kaktusový ráj DSC_0370_16766 Lanzarote - vesnice Guatiza - malá předzahrádka v únoru 2013

Následuje zastavení na parkovišti u kaktusové zahrady, kterou navrhl sám Cesár Manrique. Protože už známe jeho tvůrčí styl, jsme opět unešeni, a tak jen vzdycháme a fotíme a fotíme. To je prostě bez komentáře. Jen snad to, že zahrady byly zbudovány v letech 1987 až 1992. Kdo fandí kaktusům, pak v této obrovské jámě, co zůstala po těžbě sopečného popela, kterým se hnojilo na okolních polích, může zahlédnout na 1.000 druhů kaktusů a je tu kolem 10.000 kousků, jeden krásnější než druhý. To vzdychání je proto, že kaktusy ještě nekvetly v plném rozsahu, takže někdo, kdo přijede později, už ani vzdychat nebude moci. A představte si, že za tu nádheru chtěli jen 5,50 Eur.

DSC_0376_16771 Lanzarote - vesnice Guatiza - kaktusová zahrada DSC_0396_16786 Lanzarote - vesnice Guatiza - kaktusová zahrada Čti více…