04-výlet za poznáním českých řek úterý 19.června 2018

Ráno se autíčko ještě v pohodě rozjelo. Máme to jen kousek do Sedlčan, tady jen nafotíme něco z náměstí a nakoupíme pečivo a jedeme směr Kamýk nad Vltavou. Z mostu v Kamýku je vidět přehradní hráz vodní elektrárny Kamýk.

DSC_6894_77966 vyhlídka nad kamýkem DSC_6892_77964 vodní dílo Kamýk nad Vltavou

Ale my se musíme dostat k přehradě Orlík. Což se nám po průjezdu obcí Solenice podařilo. Vyjedeme si až k hotelu Solenice odkud je krásný výhled na přehradu.

DSC_6901_77973 u Vltavy v Solenici pod přehradou Orlík DSC_6921_77993 fotky z přehrady Orlík

Autíčko se ještě pokaždé rozjede, ale červená kontrolka stále svítí a zjistil jsem, že se netočí otáčkoměr. Prohlédneme si i dílo, které je na této přehradě a u nás jediné a to je lodní výtah. Asi jej ale nikdo ani nepoužívá. Dojedeme až ke Žďákovskému mostu. Ten je konečně opraven a září novotou. Zaparkoval jsme na jedné straně při silnici.

DSC_6933_78005 u žďákovského mostu DSC_6939_78011 fotky pořízené na žďákovském mostě

Když se vrátíme a chceme se rozjet, červené světýlko už nesvítí a motor si ani neškrtne. Obávaný stav nastal. A nyní už jen o zázraku. Sotva se přizpůsobím danému stavz, tedy otevřu kapotu a připravím si startovací kabely, z protější polní cesty vyjela nová škodovka s mladým řidičem. Uděšeně na něj zamávám, on otevře okénko a mou prosbu o pomoc vyslyší. Propojíme kabely a autíčko zase naskočí. Odjíždíme, ale vím ,že nesmím zastavit motor. Nejbližší město, kde se dá očekávat nějaký ten servis je Milevsko. Cestou zahlédnu nápis autoservis, ale je těsně po 12.00 a na dveřích autoservisu je viditelná polední pauza. Vedle je ale stanice technické kontroly a mladý pán mi říká, že hoši na dílně tam ještě jsou, ale musím jít zadním vchodem. jsou tam, jeden mladík e na to jde podívat, motor běží a spokojeně vrčí. Mechanik vyslechne můj popis problému, koukne pozorně do prostoru pod kapotou a sděluje, že mám prasklý řemen k alternátoru a tedy baterie se nenabíjí. Tady by spravili ale až další dny. Museli by řemen objednat. Ale dává informaci, kde v Milevsku by to mohli zkusit rychleji. Jede se do Milevska. Jezdím od servisu k servisu, všude nabídnou až další den, na počkáni to určitě nepůjde. Ale pak mě osloví paní ze servisu a dává radu nad zlato. Tam a tam je servis a ten má zlaté ručičky. Hledám a nacházím, ale skutečně servis je tak zašitý, že až náhoda mi dal poznat, že nade mnou letěl anděl strážný. Vjeli jsme totiž do slepé uličky, já se musel otočit a při tom otáčení jsem zahlédl jít do garáže mezi řadovými garážemi dva chlapy v monterkách.

DSC_6945_78017 opravované autíčko v Milevsku

A ta garáž, jak jsem se vytočil byla ta, co jsem hledal. Ti dva chlapi si právě za dokončené dílo předali penízky a já byl na řadě s mou prosbou o pomoc. No to bude těžké, bude to trvat, musím to vymontovat a sehnat nový řemen. Pak už jen vešel do garáže vyjel z hydraulikou, nadzvedl autíčko, vymontoval prasklý řemen a já mezi tím v bankomatu, co byl nedaleko, nachystal větší částku hotovosti. Když jsem se vrátil mechanik si opsal z techničáku nezbytná data výroby a tak podobně, vzal prasklý řemen a odjel koupit nový řemen do mototechny, nevím kam. Já mezi tím vyndal rybářské židličky, pojedli jsme rohlíky se sýrem a pan se už vrátil. Měl řemen a ještě mě napínal, že to snad bude dobrý, ale to se uvidí. Zalehl pod autíčko a během chvíle to měl smontovaný. Nabil baterku do základní hodnoty, autíčko si zaškytalo a motor naskočil. Kontrolka už nesvítila a otáčkoměr se točil a pořád točí. A představte si, nestálo to ani 500 Kč. No prostě zlaté ručičky a budu na toho milého pána mechanika hodně často vzpomínat. No uznejte, že tam byl ten anděl strážný ?

DSC_6963_78035 zámek Orlík nad Vltavou DSC_6977_78049 zámek Orlík nad Vltavou

A jelo se dál a jelo se na hrad Orlík. Kochali jsme se a fotili, stálo nás to jen to parkovné, protože jinde se auto odstavit v této lokalitě u hradu nedá.
Cestou za poznáním řek jsme to nyní měli hodně blízko do Pisku. A protože jsme věděli, že tam mají nyní i oslavu 100 výročí republiky v podobě písečných soch, byli jsme už jen zvědaví a dychtivý to také uvidět.

DSC_6998_78070 město Písek a řeka Otava DSC_6999_78071 město Písek a řeka Otava

V tomto městě jsme tedy byli úplně poprvé a nestačili jsme obdivovat jak nové nábřeží, sochy z písku, tak také celé historické jádro města.

DSC_7038_78110 fotky z prohlídky města Písku DSC_7043_78115 fotky z prohlídky města Písku

V uzenářství jsme stihli zakoupit výborné masité párky k večeři a utahaní prohlídkou města jsme nasedli do autíčka a jeli hledat místo k přenocování. U obce Jehnědno jsme uviděli zašlou směrovku k veřejnému tábořišti. No a bylo téměř vystaráno. Dojeli jsme až k vrátnici na veřejné tábořiště a já zaparkoval před závorou a šel na zvědy co a jak. na vrátnici nebylo živé duše ani cenovka za kolik se tu dá tábořit. Tak jsme šel na obhlídku. Na konci tábořiště byla hospůdka, tedy bufet a u stolků vousatí rybáři, před sebou džbánek piva a na stěně televize s fotbalovým zápasem z mistrovství světa. Za pultem blondýna rázného typu v postarším provedení rázné ženské co musí ty vousaté chlapy snášet a odrážet. Takže ty chlapy odpoutávalo pozornost jen to ženské stvoření, tah na branku se zmařenou příležitostí a pak já, neznámý exot, co se tu tak náhle objevil. Od paní za pultem jsme se dověděl vše potřebné a že za stání si peníze vybere správce až ráno po 10 hodině. Měl jsem zálusk toho využít a pak ale odjet tak jak jsme zvyklí kolem 7 hodiny. A tak jsme šel obhlédnout místo, kde bych to autíčko naše postavil. Ale všude nerovný terén, ale hlavně na vstup do vody ke koupání nebylo místa, protože všude byly nahozeny udice těch chlapů od piva.

A tak jsem už jen využil buňky označené toaleta s gyglající se záchodovou mísou a zase jsme odjeli z tábořiště na kopec, kde jsme si předem vyhlédli místo v rovince mimo silničku do tábořiště.

DSC_7059_78131 náš nocleh při komunikaci za obcí Jehnědno u veřejného tábořiště DSC_7061_78133 náš nocleh při komunikaci za obcí Jehnědno u veřejného tábořiště

No a tady v pohodě nocovali a na večeři dali ty výborné a masité párky.

Další fotky z tohoto putovního výletu :