02- výlet za poznáním českých řek neděle 17.června 2018

Protože jsme parkovali na parkovišti u obchodu Penny, nebyl problém se snídaní. Najezeni, jsme nastudovali plán naší cesty do Roudnice a objevili jsme i něco mimo plán našeho putování.

DSC_6525_77600 v Brandýse nad Labem DSC_6541_77616 mlýn a zámek v Brandýse

Ale nejdříve jsme zaparkovali pod zámkem v Brandýse nad Labem na břehu Labe. Prošli se po praku a okolí zámku. Samozřejmě že jsme narazili na směrovku do lázní Toušeň. Bylo to jen 4 km od Brandýsa a tak jsme se tam podívali abychom byli v obraze.

DSC_6559_77634 v lázních Toušeň DSC_6560_77635 v lázních Toušeň

Protože byla neděle mohli jsme počítat s tím, že se nám podaří nahlédnout do kostelů ve Staré Boleslavi, která je vlastně součástí jednoho města s názvem Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, což je nejdelší oficiální název města v Česku. Ten kostel, kde zavraždili sv.Václava byl ale pro rekonstrukce uzavřen, ale v další kostele jsme měli splněno nahlédnutí. Byla právě mše.

DSC_6594_77669 ve Staré Boleslavi DSC_6591_77666 ve Staré Boleslavi

Fotky jsou jen z okolí, ale jednu jsme z interiéru přeci jen pořídil, ale až přes otevřené vrata a mříž do kostela. Ale atmosféru daného místa jsme si vložili do vzpomínek a umíme si nyní představit jak to tu vypadá při svatováclavské pouti.

DSC_6573_77648 ve Staré Boleslavi DSC_6579_77654 ve Staré Boleslavi

Bylo něco kolem 11.30 a my jsme v Roudnici a když zajíždíme na prohlídku místa, kde to je nejblíže do přístavu, abychom tam potom převezli naše přátele, tak je potkáváme jak se plahočí cestou do kopce z ranní procházky. Oni jsou stejně překvapení jako my a tak se už jen ujistíme, kde se potkáme při obědě.

DSC_6605_77680 v přístavu v Roudnici nad Labem DSC_6603_77678 setkání při Labi před plavbou do Ústí nad Labem

V Roudnici se vzpomíná na dobu chřestu a tak si na oběd s přáteli dáváme pochutiny obsahující chřest a dobře děláme, měli to chutné a udělalo to dobře našim žaludkům. No a pak jen přesun k lodi a můžeme od 14.00 hodin jen kecat a vzpomínat a rozhlížet se po okolí. Ale co je pro nás velkým překvapení, pak to je to, že až do Ústí nad Labem nás to stálo pouhých 55 Kč. Vše totiž dotoval Ústecký kraj. Než jsem odrazili od břehu nastoupilo jen pár cyklistů s koly a ti popojeli jen do Litoměřic. Pak už jsme na lodi byli jen my, tedy 4 cestující a 4 členové posádky.

DSC_6638_77713 fotky z naší plavby po Labi - Litoměřice DSC_6684_77759 fotky z naší plavby po Labi, jsme ve Vaňově pod Střekovem

Pak jsme zajeli na jezero jmenující se Žernosecké, též Piešťany a tam po opakovaném otáčení lodi posádka pomocí dalekohledu objevila mávající cestující do Ústí. Dojeli jsme až do Vaňova. Dál už to pro malý stav vody na Labi nešlo, ale na zastávce autobusu na nás čekal kloubový autobus a ten nás dovezl až k vlakovému nádraží.

Tady jsme měli hned v 19.02 přistaven osobní vlak zpět do Roudnice nad Labem. Ještě jsme stihli zajít na večeři v hotelu, kde naši přátelé pobývají a tak jsme s nimi prožili celé krásné odpoledne a večer a také jsme se ujistili, že se zase příští rok setkáme. No a co dodat k té naší plavbě ? Mohu jen doporučit. Na lodi je co popít a pojíst. krásná příroda kolem, jede se celé 4 hodiny. Na palubu berou i kola, takže se to dá nakombinovat. Jen se bojím, že na to je nepatrná reklama a taková nabídka postupem času pro malý zájem zanikne. Den nám zakončil a my už věděli, kde složíme v autíčku hlavu. Hned za mostem přes Labe je cyklocamp a tak problémem už bylo jen najít tu správnou odbočku do campu.

Další fotky z tohoto putovního výletu :