01 – Něco málo informací k pobytu na ostrově Fuerteventura.

Ale také vzpomínky na okolí hotelu v Costa Calma.
Byl květen roku 2024 a my se ještě dožili toho, že můžeme být účastníky dovolenkového pobytu na dalším z Kanárských ostrovů. Protože jsme se o tomto ostrově v kdejakých informacích dočetli, že to je větrný ostrov, dohledal jsem hotel kde jsme se před větrem mohli alespoň teoreticky ukrýt. Byl v nabídce „Last minute“, cestovní kanceláře Čedok.
V okolí městečka Costa Calma v jižní části ostrova, se objevil investiční záměr hotelových společností kolem 60 let. Podle reklamních fotek byl hotel R2 Rio Calma se 4 hvězdičkami a neušel mé pozornosti, jak podle polohy, tak podle výše slevy za týdenní pobyt.

20240520_174506_119438 fotky pořízené před hotelem 20240520_174950_119442 fotky pořízené před hotelem

A jako ti, kteří jen neleží u bazénu jsme měli stále co objevovat, jak v zahradách hotelu, které jsou situovány v dolíčku za větrem, tak v jeho okolí, to je v městě Costa Calma a u hotelové pláže s úkrytem na konci skalního pobřeží asi 500 m chůze od hotelu.

20240515_212727_119057 druhý bazén s teplejší vodou a hloubkou i 50 cm 20240520_142949_119432 náš návrat na hotel

Samozřejmě, že jsme si užívali i koupání v oceánu na těchto dvou písčitých plážích.
No a dva dny jsme za pomoci paní od společnosti AVIS, která půjčuje i auto na výlety, jsme poznali nějakou tu zajímavost, převážně v severní části ostrova a v jejím hornatém centru. Mohlo by se využít půjčení i na tři dny, protože jsme neobjevili krásy na jihu ostrova.
Najednou jsme vyhodnotili pobyt zcela jinak, než jsme se někde dočetli. Mohl bych využít i nabídky výletů, ale pro dva se to dá pořídit asi za 140 eur, takže když jsem dal za půjčení vozu na dva dny 119 eur, tak to bylo i výhodnější a mohu zastavit kde se nám něco líbí a hodlám pořídit si snímek pro vzpomínky.

Buď jsme měli štěstí a v týdnu od 15. května do 22. května tak moc nefoukalo, protože nám stále svítilo sluníčko a když bylo slunce schované za rychle letícím mrakem, tak vždy rychle zase začalo hřát. Voda v hotelových bazénech měla v průměru 25 st.C, ale nikdo v nich ani neplaval, protože to byli převážně Němci, Španělé, Poláci, a ti to vyhodnotili pohledem a vodu v bazénech vnímali jako studenou vodu. U bazénů byla vždy v námi prolézaných hotelech pohoda a klídek. Jen jeden hotel vykazoval vlastnosti zcela opačné a před nimi bych chtěl „pohodáře“ varovat. Byly to dva hotely téměř vedle sebe a nad nimi byl nápis RIU. Tak tam bylo čilo a rušno, tam bychom pobývat asi nechtěli.

Pokud vás zajímají nějaká technická data, pak je najdete na webu : https://cs.wikipedia.org/wiki/Fuerteventura
Pokud je zájem o vývoji ostrova a jeho historii, najdete potřebné údaje na webu :

popis ostrova podle webu :

popis hotelu ve kterém jsme se ubytovali :
narazil jsem při hledání informací i tento odkaz :
A věřím, že se najde i mnoho dalších zajímavých informací, které Vás dobře připraví na aktivní dovolenou na tomto jednom z kanárských ostrovů, na ostrově Furteventura .
Tohle jsme po pěší procházce kolem pobřeží objevili v Costa Calma.

20240517_124222_119181 jsme v Costa Calma tam kde jsou apartmánové domy 20240517_130920_119190 konečně je tu autobusová zastávka veřejné dopravy

Ale musím zde také upozornit na praktiky cestovky. Když uvidíte „last minute“, pak je to levné jen až na skutečně poslední chvíli, kdy je sleva slevou, protože v počátcích je základní cena nadnesená a je vyšší než bude cena v letní sezoně, krásně to vypadá a vás perfektně oklamou.

Letěli jsme ve středu 15.května. letadlo se odlepilo od země ve 12:00 hodin a dosedlo na Fuerteventuře v 16:20 hodin, přesně podle letového řádu. Ale pozor. Hned po přistání se mění čas o 1 hodinu. Takže u nás už bylo tou dobou 17:20 hodin. Byl to let bez obsluhy, kdo chtěl si ale zaplatil. No a pro nás seniory to byly částky nepřijatelné. Takže jsme pojedli svačinku doma zabalenou. K pití jen lahvičku z automatu zakoupenou těsně před odletem před nástupní branou.
Po příletu si nás delegátka hned třídila podle vybraných hotelů a my jsme pak u toho svého zůstali jen sami. Jeli jsme od letiště na jih ostrova neutěšenou krajinou skrytou pod mrakem asi 50 minut. Na hotelu se mluvilo hodně polsky, německy, něco anglicky a španělsky, bylo tam i několik francouzů. Měli jsme dojem, že hotel ale není zaplněný.
Pokoj byl parádní. Vše kolem pokoje nafoceno a stíhala se večeře podávaná vždy od 18:45 hodin. Pak už jen postel a hluboký spánek.
Druhý den ve čtvrtek už jen relax na hotelu s tím, že jsme polehávali na ještě volných lehátkách a občas se šli podívat na tu nádheru barevných kombinací, která tu byla při každém zamyšlení a pohledu. Zahrady i bazén jsou tady situovány v takovém terénním dolíku a tak tu nefoukalo, jak se všude o větru na ostrově píše. Jen jedno místo bylo tímto větrem občas postiženo a to bylo u hrany bazénu s výhledem na oceán. Bleděmodrá voda v bazénu a tmavá zelená v oceánu, na okraji záběru pak palmy a barevné keře a květiny.

20240515_211900_119045 výhled od bazénů na oceán 20240515_212727_119057 druhý bazén s teplejší vodou a hloubkou i 50 cm

No tohle byla fakt paráda. A pořád se našla i další místa k focení a tak těch fotek je spousta a jen některé vložím do vzpomínek, tedy na mé webové stránky.

20240520_102736_119422 ale s nafocené s květinami to je jiné 20240520_102639_119912 fotky pořízené za hotelem

Proležely jsme tak celý den mimo oznámeného setkání s delegátem. Po vydatné snídani nebylo na jídlo a pití přes poledne ani pomyšlení. V hotelu byl obchod, kde velká minerální voda stála 1,70 eura, takže pitný režim jsme dodržovali. Kolem 14:00 jsme dali capuccino. No a pak byla večeře. Abych nezapomněl, v 9:40 hodin jsme měli sraz s delegátem. Velmi sympatickým mladíkem, který nám dal potřebné informace a pomohl s objednávkou auta od společnosti AVIS. Raději jsme dali více, ale věděli jsme jak to skutečně chodí, jak se objednává přes počítač a jak se vrací klíče přes počítač.
Tedy takový malý servisní stojan, který se chová jako počítač. Nám seniorům už to dělá fakt potíže. Nakopírujte čárový kód od klíče k vozidlu. Jednoduché, když se to řekne, ale přijít na to jak to udělat, to už je něco jiného. A tak když k tomu došlo při vracení klíče od auta, pořád jsem mával klíčenkou s kódem, ale pořád nic. Pak naštěstí přišla obsluha a v dolním okénku stojanu pro vracení klíčů mávla v patřičné vzdálenosti klíčenkou, ta se nafotila, já vhodil klíč do bočního otvoru a ze stojanu vyjel lístek, který mi potvrdil vrácení klíčů a tím pádem i auta. Dokonce pak na e-mail došla zpráva, s informací kolik jsme najeli km, jakou jsme měli průměrnou spotřebu. No hodně zajímavé, ale ten seniorský věk ….
No a byl tu pátek a my měli na ten den zajištěno zpestření pobytu. Na 10:00 hodin jsme si už ve čtvrtek, hned po rozloučení s delegátem, na recepci lázní SPA zajistili dvě hodinky v relaxačních procedurách. Při vstupu jsme pak museli zaplatit 20 eura za osobu. K dispozici nám byly osušky a trepky a k využití vířivka, bazén s bublajícími lehátky, suchá sauna s teplotou 90 st.C a parní sauna s teplotou 60 st.C. Voda v bazénu byla neslanná, tedy upravovaná z mořské na obyčejnou, s tím že chutná vůbec nebyla. A je tomu tak na celém ostrově.

20240517_102347_119170 ve SPA hotelu 20240517_102431_119173 ve SPA hotelu

K tomu pak byl ochlazovací bazének, kde byla voda co měla jen 14 st.C. Na recepci hotelu jsme si na 20:45 objednali totéž, ale v rámci volného vstupu. Doporučil využít tuto pozornost hotelu delegát Filip. No a mezi tím jsme si zašli po svých do města Costa Calma. Tam jsme obhlédli jeden ze zajímavých hotelů. Vyzkoušeli jsme teplotu v oceánu a zase jinou cestou se vrátili na ten náš hotel R2 RIO Calma. Po svých to dalo takové 4 km. Objevili jsme jak se jezdí místní autobusovou dopravou. Od delegáte jsme věděli, že se daný úsek z města Costa Calma k ZOO Oasis Wildlife dá projet veřejnou dopravou za 1.85 eur, ale pak pomalovaným autobusem za 5 eur, ale i taxikem za 17 eur.
Costa Calma je malé městečko se spoustou apartmánových domů a s nízkými hotelovými stavbami.

20240517_131620_119195 projdeme nyní k pláži přes zajímavý hotel 20240517_132118_119200 projdeme nyní k pláži přes zajímavý hotel

Jsou tu vidět květiny i palmy, ale na tom našem hotelu to je skutečně krásné a jedinečné. Je znát, že byl postaven v jiné době, tedy v 60 letech. Byl podobný hotelům postaveným v Maspalomas na ostrově Gran Canaria společností bratrů Lopesanových. Stejné charakteristiky jaké jsem popsal ve vzpomínce na lokalitu Maspalomas na GC.
Po večeři jsme šli do toho SPA zase na půl hodiny, vstup zdarma. No a bylo tu velké překvapení. O akci měl zájem ještě jeden pár francouzů. Před vstupem se objevil stolek s kyblíkem ledu a v něm lahve šampaňského. Poslíček hotelu nám nalil, popřál krásného zážitku, předal osušku a my si se šampaňským v ruce poleželi v bublinkách vířivky a v teplé vodě bazénu s bublajícími lehátky. Nebyla už v provozu sauna a parní lázeň, osvětlení ale bylo jen svíčkami. No prostě romantika. A pak bylo i pondělí, kdy jsme zase vrátili půjčený vůz.
Co budeme nyní dělat bez auta ? Protože jsme ještě nepoznali hotelovou pláž, která je dle reklamní fotky jen 500 m od hotelu, bylo jasné co tento den uděláme. Šlo se od hotelu do mírného kopce, pak po rovině. Pak sestup k písečné pláži a pod skalisky na nás jako první toho dne čekalo úžasné místečko bez silného větru. Od skalisek teploučko. Ve vodě jen v dáli zase ti „letající prknaři“ nebo odborně wingsurfing či jízda na prkně s drženým křídlem v ruce, ale pak i s padákem která se nazývá kitesurfing.

20240520_104858_119923 nad ní jsou sídlo motorkářů 20240520_124005_119934 pozorovali jsem kate surfaře

Nejdříve jsme zkusili jaká že bude teplota vody. No a studená nebyla a my si to tady pěkně o samotě užívali. Pak jsme se šli podívat na tu uzavřenou skupinu „létajích prknařů“ na wingsurfaře a kitesurfaře. No prostě dalo by se to nazvat nuda s koukáním na něco zajímavého, dokud se sluníčko neschovalo za mraky a dokud jsme nevytáhli jablíčka od snídaně.

20240520_122649_119930 zákoutí pod skalou, kde jsme poleželi jen my sami 20240520_131132_119949 ale je taky zábavné je sledovat

To se hned objevily veverky berberské, co byly ochotné vlézt si pro žrádlo až do batohu. Web a jejich popis : http://www.wildlifefotoforum.cz/viewtopic.php?f=92&t=1422
Ale zase bylo co pozorovat. Když pak ten mrak stále neodcházel, šli jsme na hotel a já vlezl do teplé vody ve vaně na pokoji.
Nuda se ale stupňovala i v úterý, kdy jsme se skutečně jen flákali u vody na dvou bazénech hotelu. Aby zase nebyla ta nuda až tak velká, poseděli jsme i u cappuccina za 3.10 eura na tomto hotelu.
O této ceně se ale jaksi nemáte šanci ani dozvědět předem, protože po nástupu na hotel obdržíte gumový náramek s čipem a vše platíte podle rezervační smlouvy přes tento čip. Jen při pobytu s „all inclusive“ službou se neplatí při vyúčtování nic. Ale příplatek za „all inclusive“ je dle katalogu 8.900 Kč za týden pobytu a asi by byl ještě dražší. Pro nás seniory to pak je na zváženou.
Poslední den jsme jen dopoledne do 12:00 hodin poležely u bazénu a pak jsme opustili pokoj a čekali na svoz k letišti. Odlet byl v 17:10 hodin. V Brně jsme přistávali ve 23.20 hodin zase našeho času. A tady naše vzpomínky končí. Od roku 2013, kdy jsme začali poznávat Kanárské ostrovy to bylo 7 letů. O každém z ostrovů jsem už vzpomínky zapsal a tak se jen mohu občas pokochat krásou těchto ostrovů a zavzpomínat.
Každý z nich má svou krásu. Nejvíce hodnotných míst k zastavení však má ostrov Lanzarote. Na nejvyšší horu Španělska se dopravíte jen na ostrově Tenerife a nejvíce zeleně a výletů po svých si můžete užívat na ostrově Gran Canaria, který je protkaný značenými trasami po ostrově. Jeden známý to má takto projité. Ráno vyjede autobusovou veřejnou dopravou, pak přejde hory a zase se vrátí autobusem. To jsem ještě nezkusil a už k tomu pro zdravotní potíže nedojde.
Ale jsem rád, že se ještě podařilo vidět další z kanárských ostrovů.

Fotodokumentace z hotelu a jeho okolí na ostrově Furteventura jsou v tomto následujícím přehledu :

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Komentujte tento příspěvek

Musíte se příhlasit pro psaní komentářů.