Konec roku 2018 v okolí obce Bořetice.

Na slevomatu se objevila možnost prožít konec roku v pensionu Zahraničí u obce Bořetice na vinné stezce Kraví Hora. Kromě dobré zábavy po tři večery, byla tu i možnost podívat se po okolí a i z nadhledu tří rozhleden mezi vinohrady.

DSC_5442_84205 náš pension V Zahraničí DSC_5353_84156 u hotelu Kraví Hora v Bořeticích

Představa o tom, že v zimě není nic k vidění ustoupila do pozadí a ukázalo se, že přírodu je třeba sledovat v každém čase a je třeba mít kameru stále při sobě, protože právě v této době od 30.12.2018 do 2.1.2019 se počasí stále měnilo a tak ke krásné přírodní scenerii pomohlo sluníčko, klesající mlha, krásná stylová architektura vinných sklepů, ale i to, že v takové obci Němčičky můžete jezdit na sněhu i umělé hmotě vlastně kdykoliv a v létě hned vedle lyžařského svahu mají krásné koupaliště.
No a když náhodou máte známe v Hustopečích a oni mají svůj pension, pak se podíváte i na jiná místa a můžete naplánovat jarní, či letní výlety v této lokalitě.

DSC_5487_84239 moderní kostel v Hustopečích DSC_5491_84243 radnice v Hustopečích z náměstí TGM

No a když s někým pohovoříte a vyznáte mu lásku k této lokalitě, pak vás pozve i tam, kam se jen tak nedostanete a hned zatoužíte pobýt v luxusu s možnostmi perfektních výletů na kolech či v autě.
No a tak se stalo, že hned po ranním příjezdu do pensionu Zahraničí na Kraví Hoře u Bořetic jsme mohli sledovat zabíjačku.

DSC_5329_84132 na zabíjačce v Bořeticích DSC_5342_84145 na zabíjačce v Bořeticích

Potom zajet do Zaječí pro kamarády, co přijeli vlakem. No a pak jsme už jen vychutnávali „ovárkovou“ svačinu se svařeným vínem a nebo koštovali mandlový likér.
Večer si pak dát zabíjačkový guláš, či výbornou čerstvou tlačenku s cibulí. Pak už jen posedět při cimbálové muzice a hlaholit lidovou, ale i klasickou muziku v podání cimbálové muziky a přitom popít dobrého vína z tohoto kraje.

DSC_5420_84602 cimbálová muzika Milana Čecha DSC_5422_84604 cimbálová muzika Milana Čecha

Druhý den pak se už muselo čekat na konec roku 2018 a silvestrovský ohňostroj, jemuž předcházelo bohaté pohoštění, připraveného z čerstvé zabíjačky.
No a tak aby nebyla nuda, tak jsme se celý den toulali po kraji.
Nevynechali jsme rozhlednu, k níž se dá dojet i autem a pak se díváte na to co je k vidění ve Velkých Pavlovicích.

DSC_5573_84318 u rozhledny Slunečná nad Velkými Pavlovicemi DSC_5609_84352 na prohlídce v ulici s Opilými sklepy ve Velkých Pavlovicích

Sluníčko ohřálo kopečkovitou krajinu a ozářilo centrální náměstí v Hustopečích. Potom jsme podjeli dálnici a hledali odbočku k rozhledně v mandlovém sadu. Ale napoprvé jsme odbočení minuli, a tak jsme objevili něco, co snad už jinde v Česku není k vidění, a to opevněný kostel sv. Jana Křtitele v obci Kurdějov.

DSC_5515_84264 opevněný kostel v obci Kurdějov DSC_5508_84258 opevněný kostel v obci Kurdějov

No ale museli jsme se vrátit a tak i našli parkoviště odkud se vystupuje na kopec, kde je ta rozhledna a mandlový sad.

DSC_5522_84271 parkování před výstupem do mandlového sadu a k rozhledně DSC_5523_84272 nutný výšlap k rozhledně a mandloňovému sadu

DSC_5531_84279 a už vidíme cíl výšlapu - rozhlednu DSC_5559_84305 pohled do mandlového sadu

Rozhledna stojí na samém vrcholku a je z ní krásný výhled na Pálavu a zpět na Hustopeče a Velké Pavlovice.

DSC_5465_84222 sjezdovka v Němčičkách DSC_5463_84220 koupaliště v Němčičkách

No a cestou necestou z Bořetic do Hustopečí jsme nahlédli do Němčiček, kde jsme nahlédli do sportovního areálu s umělou sjezdovkou a letním koupalištěm.

DSC_5363_84166 vinařská stezka vede k rozhledně nad Bořeticemi DSC_5785_84414 už rozhlednu v mlze vidíme

Krásně slunečný a skutečně poslední den roku 2018 se nám tak perfektně vydařil.
No a byl tu pak ten první den nového roku a opilému se určitě nechce vstávat. Natož pak aby jel autem. A tak jsme vstali až po 9 hodině a zbytkový alkohol jsem vyhnal výšlapem na rozhlednu nad Bořeticemi. Byla všude kolem mlha a veliké vlhko.

DSC_5822_84448 mlha klesá a tady jsou výhledy z rozhledny DSC_5823_84449 mlha klesá a tady jsou výhledy z rozhledny

A cesta byla blátivá, nicméně za to novoroční rozhodnutí jsme získali nečekanou odměnu. U vrcholu se mlha začala rozpadávat a tak po výstupu na samotnou rozhlednu jsme se mohli kochat zvláštní barevností okolních a rozsáhlých vinohradů.

DSC_5841_84466 to co jsme viděli v obci Čejkovice DSC_5845_84470 to co jsme viděli v obci Čejkovice

Vrátili jsme se v čase oběda, ale jídlo jsme nahradili čištěním obuvi a krátkým „šlofíkem“. Do večerní zábavy ale pořád hodně času a tak jsme opět nasedli do auta a přes obec Kobylí a Vrbici jsme dorazili do Čejkovic. Kola tou dobou nejezdila a tak jsme to dali z Vrbice po asfaltce, kde není zákaz pro auta. Objevili jsme krásnou krajinu kolem, i když by to v době zrání hroznů bylo mnohem krásnější.
V Čejkovicích jsme mohli zajít do místního kostela s krásnou vánoční výzdobou právě v čase, kdy farář četl farní jubilejní rozpočet. A tak jsme zase o něco chytřejší a dozvěděli jsme se věci o kterých se hned tak nemluví na veřejnosti. Nahlédli jsme do zámku nad obcí, podívali se na jeho nádvoří, pak se podívali do Templářských sklepů, tedy jen na jeho nádvoří.
Našli jsme i domeček, kde se narodil, a krátký čas i žil, Tomáš Garyk Masaryk. No ve stavu v jakém jsme to objevili tam dnes nežijí ani krysy a myši. Na domečku je jen nová střecha a uvnitř, i když to má naváděcí směrovkách text Museum, není ničeho k vidění. Okna byla otevřená a uvnitř jen rozdělaná zednická činnost.
No a když už se máme vrátit zase na pension a projíždíme obcí Kobylí, neodoláme a ještě jednou jedeme po silnici na Vrbici. Když jsme u vrcholu táhlého stoupání odbočíme na cyklostezku a objevíme směrovku k rozhledně. Jedeme daným směrem až se objevíme na zabláceném parkovišti označeném jako poslední místo pod rozhlednou.

My to nevzdáváme a ještě jen kousek pokračujeme a spěcháme. Ve výhledu nad Pálavou se objeví oranžová záře tak úžasná, že rychle fotím a hledám to nejvhodnější nastavení.

DSC_5851_84476 slunce zapadá nad Pálavou DSC_5878_84499 "stezka nad vinohrady"

Ta krása je k vidění jen chvíli. Takže až pak a už v klidu dojedu na konec cesty, otáčím a jedu zpět s tím, že u brány do vinice konečně vidíme, že za bránou je sypaná cesta k vrcholu a chodí tu turisté. Odstavuji autíčko, aby i jiní mohli projet a jdeme k rozhledně. Když stojíme před ní, poznáváme, že je to tu snad jen malou chvíli, takové tři měsíce. K nafocení informační tabule se bořím do blata. No a pak vystoupím po chodníčku, spirálovitě stočeném na vrchol, který je v nadmořské výšce 334 m. A ještě se v silném větru podaří nafotit panorama Pálavy. No a je tu už tma, my se vracíme na pension. Zase mytí bot.
Poslední večer na pensionu bude vystupovat skupina „Divoké kočky z Ostravy“. Jejich webová stránka i s odkazem na youtube filmečky je /www.obrazky.cz/?q=travesti%20show%20divoké%20kočky&fulltext&mm=2#utm_content=obrazky&utm_term=travesti%20show%20divoké%20kočky&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

Byly skutečně divoké, ale perfektní program tranvesty skupinou nemělo chybu, prostě skvělí profesionálové.

DSC_5896_84622 transvesty Divoké kočky Ostrava DSC_5997_84709 transvesty Divoké kočky Ostrava

No a pak už tu je odjezd, zase do té naší Olomouce. Ale nejeli jsme přímo, protože v tomto kraji i cestou zpět je pořád něco zajímavého k vidění, ale o tom až v další vzpomínce.
No a kam příště ? Vezmu to podle předaných vizitek, kdy jsme měli možnost osobně poznat jak to vypadá v interiéru a kde se dá taky objednat pobyt. Tak třeba Opilé sklepy ve velkých Pavlovicích mají tyto webové stránky www.opilesklepy.cz/foto
Přímo v Hustopečích na ulici Herbenova je penzion a vinný sklep s webovou stránkou www.herbenka.cz/#vinny-sklep

Tady je několik snímků pořízených na výletech po okolí Bořetic :

Jen pár fotek z vystoupení cimbálové musziky a show divokých koček z Ostravy