Výlet do prvomájové lednice a jejího okolí – rok 2017.

Tak co dnes, když je toho 1.května dělat ? Na položenou otázku v 8.00 hodin jsme si odpověděli a hned pak i jednali. Pojedeme vlakem s koly do Břeclavi a pak se uvidí. Byla modrá obloha a tak to snad vyjde. Už nás špatným počasím strašili celý duben, mohlo by to vyjít, když včera i předevčírem to bylo dobré.
Nasedli jsme v 9.10 hodin do rychlíku a v po desáté jsme byli v Břeclavi. A protože to je město mého raného mládí, jel jsem ukázat ženě, jak vypadá místní hřbitov a jak se změnilo místo, kde jsem s dědou chodil do řepy a dnes to je vilová čtvrť a koupalištěm. A taky jsem byl sám zvědavý jak dopadla oprava jedné významné hrobky. První zastavení bylo skvěle zvolené. Slunko svítilo tak jak to má být.

DSC_8888_65541 opravená hrobka na židovském hřbitově v Břeclavi DSC_8895_65548 ze židovského hřbitova v Břeclavi

Popojeli jsme k nábřeží Dyje u veslařského oddílu. Tady jsme objevili nový lodní přístav, odkud jezdí lodě po Dyji až k Janovu hradu. Ale jen v sobotu a neděli, takže na 1.máje už nic nejelo, protože bylo vlastně pondělí.

DSC_8898_65551 přístav na Dyji v Břeclavi DSC_8900_65553 cestou kolem protipovodňového kanálu na Dyji v Břeclavi

Po nové navýšené úpravě hráze jsme dojeli až k mostu přes odvodňovací kanál a tady se dali po lesní asfaltové cestě na Janův hrad. Ten byl v obležení cyklistů jako obvykle, ale je krásný v každé roční době.

DSC_8901_65554 na Janově hradě u Lednice DSC_8904_65557 na Janově hradě u Lednice

Přes opravenou dřevěnou lávku jsme se vrátili ke křížení tras a dali se směrem k lázním Lednice kolem loveckého zámečku. Ten byl jako pamlsek ozářený sluncem, v plné své kráse.

DSC_8912_65565 lovecký zámeček cestou do Lednice - lázní DSC_8915_65568 na okraji Lednice - parádní pochutnání

Cestou jsme zastavili kousek od konce obce na předzahrádce, kde jsme v poledním čase dali lehké papání, až mlsání. Můžeme doporučit, mají tady dobrého kuchaře a příjemnou obsluhu. Otevírací doba pátek až neděle. Pak s dobrou stravou a příjemným zážitkem jsme se projeli či prošli novou promenádou za areálem lázní Lednice. Vyšlápli jsme si na asi nejnižší rozhlednu na konci cyklostezky odkud je i vidět hladina rybníka pod Apolonovým chrámem.

DSC_8919_65572 nová kolonáda v Lednických lázních DSC_8921_65574 nová kolonáda v Lednických lázních

Cestou zpět jsme to pak vzali přes zámeckou zahradu, která byla osázena záhony a záhony kvetoucích tulipánů. Až na ty davy turistů, to bylo ten den silné sousto. Ale je to dobré z hlediska turistického zájmu pro ČR.

DSC_8948_65601 Lednice - zámecký park DSC_8939_65592 Lednice - zámecký park

Je to tady jako v pohádce, ale…. Nám odešel buxus během noci a už víme proč. když jsem tady obdivovali tu parádu už dávno osázených struktur a i mohutného stříhaného plotu kolem celé zahrady, tak představa toho, že by to i tady dokázali housenky zlikvidovat, tak to by byl hrozný stav a obrovská škoda. Snad to mají ošetřené. ( pak jsme cestou v Podivíně viděli to jak, to zničili u nás na jednom keři ve větším měřítku, takže k Lednici to ty potvory housenky nemají daleko )

DSC_8966_65619 v obci Podivín DSC_8967_65620 v obci Podivín

Objeli jsme pohádkovou krásu zámku, všimli se, že jsou na fasádě už místa, kde začal být vidět vliv času, projeli jsme velkým nádvořím opravené zámecké konírny a jeli jsme směrem na Podivín. Cyklostezka je vyznačena hned na hlavní silnici až do obce. Pak se jelo do Rakvic po vedlejší silnici až jsme dojeli do Přítluk. Cestou jsme míjeli za mostem přes dyji odbočku k Obelisku. která by nás do Přítluk dovedla klidnější krajinou, tak že mám co realizovat příště. V Přítlukách jsme neodolali a v krásném prostředí jsme okoštovali dva druhy bílého. jedno Veltlinské červené, nasládlé a aromatické, druhé kvalitní pozdního sběru, výrazné chuti, ale odrůdy se zapomenutým jménem. No prostě dobré a inspirující k další opakované návštěvě. Dá se tu i přespat, dá se zajistit účast na řízené degustaci.

DSC_8969_65622 vinárna Přítluky DSC_8968_65621 vinárna Přítluky

Tady jsme dostali informaci jak do cíle naší cesty do Zaječí. Poslechli jsme a za obcí u vodojemu jsme viděli žlutý objekt na kopci, To je vinárna u Kapličky. vyjeli jsme až k ni a ejhle, tady byla velká svatební seance. Všude kolem plnou aut a na dlážděném place velká bílá limuzína se značkou „novomanželé“. Drze jsme prošli areálem, nahlédli i do vinárny. No snad příště se tu i posadíme.

DSC_8980_65633 vinárna u kapličky v Zaječí DSC_8995_65648 vinárna u kapličky v Zaječí

Ještě jsme si zajeli nad střelnici, což je místní rekreační speciality se střílením na terče. Ale když projede na konec polní cesty je odtud krásný výhled na Novomlýnské nádrže a pohoří Pálavských vrchů s hradem Děvičky.
Cíl byl dosažen jede se na vlak do Zaječí. Už jen stále z kopce. Vzali jsme to po vedlejší silnici podél vinohradu a nedojeli. Dokázali jsme jedno zadní kolo píchnout a tak poslední 2 km se došlo pěšky na vlak.

DSC_8997_65650 vinárna u kapličky v Zaječí - výhled na Pálavu a Novomlýnské nádrže DSC_9001_65654 na vlakovém nádraží Uaječí

Měli jsme časovou rezervu, a tak se to vše stihlo a v 17.04 jsme usedli v´do rychlého a pěkného nového vlaku a dojeli až do naší Olomouce.

Tady jsou fotky z výletu k zámku v Lednici a k vinárně u Kapličky v Zaječí: