08 – Raní procházka kolem Štrbského plesa a cesta domů

Ne vždy se zadaří aby to hned po ránu vyšlo na 100 %. To ráno bylo nedělní a my se probouzeli pod rozestavěným hotelem ve Štrbě. A protože máme režijní průkazy a jedem na slovenských železnicích také zadarmo, jako i každý kdo má 70 let a vyřízený průkaz s fotkou, tak jsme jen autíčko postavili u nádraží a šli na ozubnicovou električku co jede na Štrbské pleso. A to co se zadařilo bylo, že jsme zaparkovali v 6.58 a vláček vyjížděl v 6.59 a na nás posečkal minutku a jel. takže na Štrbském plese jsme byli za 15 minut. Tady pohoda a klídek a nás jako první napadlo to co většinou děláme, vyjet si do horních pater hotelu, odkud je krásný výhled. A tak jsme hned od nádraží zamířili do hotelu Panoráma a tady vyjeli do 11 patra a z balkonu se pokochali výhledem na panoráma Vysokých Tater. Kopce ozářené ranním sluncem a ani mráčku na obloze. No prostě to bylo něco co se dál nedá popisovat, to se musí vidět.

dsc_1203_58472 cestou k hotelu Panorama na Štrbském plese dsc_1210_58479 výhledy z hotelu Panorama na balkoně v 11.patře

Ale ještě jsme nesnídali a tak jsme v domě, co dříve bývala obchodní dům, našli od 7.00 otevřenou prodejnu potravin. Mimochodem zbývající patra obchoďáku jsou předělená na hotel.
Kousek jsme popošli až k domu s turistickou ubytovnou a tady na prázdných stolcích u bufetu posnídali. Kolem prošlo v neděli po ránu jen pár lidí. No a pak jsme se dali na procházku po chodníčku kolem Štrbského plesa. A to co jsme viděli to nebralo na duši jen nás, ale i těch pár dalších co měli ten nápad vyrazit tak brzy po ránu.
Hladina jezera jako zrcadlo, ani vlnka a tak jsme vše viděli dvakrát a vše bylo tak nádherné, že jsme se tentokrát skutečně pořádně kochali tou krásou před námi.

dsc_1230_58499 procházkou kolem jezera Štrbské pleso dsc_1249_58518 procházkou kolem jezera Štrbské pleso

Z každé další pozice bylo zase něco krásnějšího a úchvatnějšího. Jiné světlo více probarvené červené jeřabiny a za tím panorama hor. Takový klid a pohoda.

Na konci procházky jsme zavítali do hotelu Patria, kde ještě chodili hosté k bufetové snídani. když jsme vyšli z hotelu právě dojel autobus s Izraelskou výpravou.

dsc_1311_58578 sauna u hotelu Patria na Štrbském plese dsc_1316_58583 v hale hotelu Patria na Štrbském plese

Od řidiče autobusu z trnavskou značkou jsme se dozvěděli, že jim tuto zájezdovou pohodu zajistil místní žid, že jim na Slovensku pořádá poznávací zájezdy po Slovensku.

dsc_1321_58588 hotel patria dsc_1323_58590 pohled do Mlýnské doliny

Pak nás už jen čekal návrat Mlýnskou dolinou zase k nádraží. Ale to už jsme se dostali do normálu. Parkoviště bylo na 100 % obsazené, policie to posílala na jiná parkoviště s tím, že neví jestli tam je ještě volno. Pak se proti nám vyhrnul obrovský dav těch co právě přijeli električkou. A nám to vyšlo tak, že na nádraží jsme došli v 10.05 a električka do Štrby jela v 10.14 hodin. Jezdí takto každou hodinu po celý den. A my nasedli do autíčka a jeli směrem na Žilinu. Tam kde vede dálnice byla silnice prázdná na poledne jsme se zastavili na motorestu v Hubové na oběd.

dsc_1348_58613 výhledy na motorestu v Hubové za Vrútkami dsc_1347_58612 výhledy na motorestu v Hubové za Vrútkami

Pak jsme projeli hodně hustým provozem kolem řeky Váh a tady na vodě spatřili rafty, které jezdí z Hubové na Strečno. Tak to musíme někdy zkusit, protože ze silnice se fotit nedá, protože není kde v tom provozu zastavit. A fotit je co. Ona se před vámi objeví zřícenina Starohradu a pak i Strečna a to je okamžik krásného pohledu, zejména když je po polední nádherně vše prosvětlena a v plných konturách. Fotky jsme tedy z tohoto místa nepořídil, ale mám je ve vzpomínkách.
Pak nastal hrozivě vypadající průjezd kolem Žiliny, ale naštěstí to je dobře směrovkami vyznačeno jako směr na Čadcu pak na Bytču. Po objetí Žiliny už to byla pohoda zase až na Bumbálku. No a protože byla neděle a den jako vyšitý bylo by hříchem spěchat domů. A tak se stalo, že jsme na 3 hodinky zakotvili na přehradě Horní Bečva.

dsc_1364_58628 dsc_1357_58621 na přehradě Horní Bečva, kde jsem se osvěžovali po velkém putování

Mají tady travnatou pláž s převlékárnou přes místní komunikaci, kde se pohodlně zaparkuje je občerstvení a vstup do vody z travnaté plochy do vody s písečným dnem. Voda byla 11.září při okraji teplá a po mírném klesání osvěžující, takže plavání v ní byl požitek nad požitky.
A takhle příjemnou vzpomínkou končí mé vzpomínání na týden zalitý sluncem v kraji, kde v našich myšlenkách lišky a medvědi dávají dobrou noc. Ale kde mají nové silnice, krásně udržované okolí silnic, kde sem tam uvidíte místní cikány jak nabízejí plné koše pravých hřibů, ale protože nemají cenovku a je jich vždy několik pohromadě, neměli jsme odvahu zastavit a zeptat se za kolik by to prodali. No a taky jsme udělali podle pana faráře z Papína dobře, protože ty hřiby jsou na pohled skutečně krásné, ale v lese rostli bez povšimnutí dlouhou dobu a mohou tak být prolezlé červíky. No a na závěr podle pana faráře – přijeďte zase na podzim, to tu máme ještě krásnější a barevnější přírodu a hřiby budou čerstvé. A my mu věříme, protože tady jsou lesy převážně listnaté a krásné jsou už nyní, ne tak na podzim, kdy se to vše zabarví. Ale pozor na jedno. není tady dost ubytovacích kapacit, není tu dostatek benzínových stanic. Nafta tu byla za 1,074 eura a dokonce i za 1.00 eura za litr, ale benzinka jen u hlavního města a pak dlouho, dlouho nic. camp jsme nenašli až na Zemplínské přehradě. Objevili jsme snad jediné místo kde je povolené volné stanování kousek za odbočkou Topolu. A prý pozor mohou tady být medvědi a vlci, ale to nemáme prověřeno. Srnky ty jsme viděli hned na louce za vesnicí tak 10 m od silnice a že jedou auta kolem, to jim ani snad nevadilo. Tož takové to tady na tom Východním Slovensku bylo.