Den jedenáctý a dvanáctý – už jen lenošíme.

Večer 4.2.2013 jsme předali klíče od zapůjčeného autíčka značky Ford Ka. A máme tři dny na ukončení pobytu na ostrově Gran Canaria. To znamená, že „nemáme co dělat“, že se budeme chodit opalovat a koupat, ale pokud k tomu bude vhodné počasí. A to se vždy po ránu jaksi nemohlo vzpamatovat a než se pořádně udobřilo, bylo poledne za námi. Byly to dva dny kdy jsme zjistili, jaké to je být na tomto ostrově, když je u nás sníh a mráz. Když totiž to slunce začne hřád a pak už hřeje pořádně, tak ze strany, kde na Vás svítí, tak Vás připálí, ale z opačné strany je chlad daný stupni teploty, kterou vidíte v předpovědích. Tedy z jedné strany 40 st. C a z druhé jen 19 st.C. Takže opalovat se znamená, stále se otáčet.
Takže k tomu odpočívání jaksi nedošlo a vzali jsme to plánovitě jeden den podél kvalitní a nádherné promenády směrem k severu a druhý den zase k jihu. Ty promenády jsou nádherně upravené většinou se zábradlím z nerezu a kolem je pořád co pozorovat a kde nahlédnout, jakože to je to, co jsme z radostí dělali a nahlíželi do luxusních hotelů. No a potom to také bylo o pozorování Kate surfingu, a o sledování kočičího plemene na ostrově Gran Canária, které je tu tak urostlé, že by v naší zemi každá převezená kočka získala nějakou tu medaili za postavu a barevnost a za hedvábnou srst.

DSC_0002_16550 Gran Canaria - roztomilá kočička na promenádě v Playa Inglés DSC_0008_16552 Gran Canaria - roztomilá kočička na promenádě v Playa Inglés

Na pláži san Augustin.

DSC_0638_16532 Gran Canaria - Playa Inglés - promenády na sever do San Augustynu DSC_0637_16531 Gran Canaria - Playa Inglés - promenády na sever do San Augustynu

Dostali jsme se až k hotelu řady IFA Lopesan a prohlédli jsme si jeho bazénové zázemí a atmosféru pohody, který tento hotel nabízí, načež jsme se zase vraceli oklikou zpět na ten náš hotel Beverly Park. Ještě výstup na kopeček s výhledem na to, co jsme všechno prošli a cupkali jsme zpět.

DSC_0639_16533 Gran Canaria - San Augustyn hotel IFA Resort DSC_0645_16538 Gran Canaria - San Augustyn pohled na promenádu ze schodiště nad lokalitou

Ještě jsme cestou obdivovali ten kate surfing a zjistili jsme, že na to už prostě nemáme. Už jen ta paráda kolem toho, nosit si pumpičku, plachtu, prkno, boty, neopren, pořádnou vestičku a lana. Kdo by se s tím tahal. Ale zase na druhou stranu, byla to paráda je sledovat, co všechno s tím v pořádném větru umí.

DSC_0652_16542 Gran Canaria - San Augustyn byl vítr a proto i kate windsurfing - bylo na co koukat DSC_0662_16548 Gran Canaria - San Augustyn byl vítr a proto i kate windsurfing - bylo na co koukat

No tak ten den už bylo jen krátké lenošení u bazénu a ve výřivce s přihřátou vodou tak na 22 st.C a pak horká sprcha a dobrá večeře.

Další den jsme si to dali procházkou směrem na jih po promenádě až k hotelu řady RIU, který stojí nad dunami u Maspalomas. A zvolili jsme dobře.
Chráněnou krajinu s dunami právě opravoval buldozer a vyhlazoval vítr.

DSC_0020_16562 Gran Canaria - duny pod Maspalomas něco se děje v přírodní rezervaci DSC_0043_16581 Gran Canaria - na promenádě pod hotelem RIU a duny pod námi

Je to prostě cíl, který se dá zhlédnout i několikrát, zejména, když víte, že tam bude zase jiné osvětlení. Tentokrát to bylo kontrastnější a zase se na to dalo koukat přímo z promenády, tedy z jakéhosi nadhledu.
Nicméně cestou tam se dali sledovat sochy, upravené zahrady hotýlků při cestě.

DSC_0001_16549 Gran Canaria - socha na promenádě v Playa Inglés DSC_0017_16559 Gran Canaria - Playa Inglés - na promenádě - hotely kolem promenády

No a pak jsme došli k cíli, hotelu, který z dálky vypadal nad těmi dunami jako by postavený z cukru. A protože jsme byli vyšňořeni jako správní zahraniční turisté, málem jsme byli obslouženi i šamanským, protože tady to je tak nóbl, že ani pásky pro hosty all inclusive se nenosí a nalejí tomu, kdo si sedí v křesle recepce.
Když jsem si fotil obrazy na stěně u WC, jeden zřízenec si toho všiml a jako zaměstnanec, který dodržuje ten správný kodex chování ke klientům, nás zavezl výtahem až na střechu hotelu, kde jsme se mohli kochat a fotit s úžasným výhledem na hotelové bazény a duny pod ním.

DSC_0022_16563 Gran Canaria - u hotelu RIU v Mapalomas DSC_0035_16573 Gran Canaria - v hotelovém areálu resortu RIU v Mapalomas

No a tak to zase stálo za to, chovat se jako normální zahraniční turista.

DSC_0039_16577 Gran Canaria - v hotelovém areálu resortu RIU v Mapalomas - dostali jsme se až na střechu DSC_0040_16578 Gran Canaria - v hotelovém areálu resortu RIU v Mapalomas - dostali jsme se až na střechu

Ale co navíc, na fotce ze střechy jsem zachytil už záměrně v Maspalomas tři hotely, které byly postaveny bratry Lopesanovými, kteří podle výkladu naší delegátky vyrostli v obci Aquimes, jako stavební dělníci zavětřili, půjčili si od banky penízky a postupně zrekonstruovali síť hotelů s dnešním názvem IFA a následně tyto tři překrásné a bohaté hotely v Maspalomas, které mají ve svých názvech vždy Lopesan. Jeden z těchto hotelů je onen hotel-kostel, který jsme navštívili a kostel proto, že má připomínat onen kostel svatého Sebastiána, který v této jejich rodné obci byl dokončen v roce 1808. No prostě takový pohádkový vzrůst bratří Lopesanů. Chytli příležitost za pačesy ve správný čas. No a u hotelu byla informační kancelář, kde jsou k dispozici fotky z minulosti, jak to v této lokalitě Maspalomas vypadalo od roku 1987. Tehdy tady nestálo vůbec nic a na leteckých snímcích je vidět jak se vše okolo změnilo. Doručuji si tuto výstavku prohlédnout a vidět jaký to byl stavební růst.

Ale pozor, někdy to musela být „Síla“. Protože jsme objevili i totoObchodní centrum. Můžeme srovnats kýčovitým příhraničním centremv Hatích u Znojma.

DSC_0050_16587 Gran Canaria - Playa Inglés - jdmee mezi apartmé´ány zase na náš hotel Beverly Park DSC_0053_16590 Gran Canaria - Playa Inglés - jdmee mezi apartmé´ány zase na náš hotel Beverly Park

No a pak jsme již očekávali náš individuální přesun na ostrov Lanzarote. Bylo to 7.2.2013. odlet byl rezervován na 14.30 hodin. Měli jsme zjištěno že každou hodinu jede na letiště autobus číslo 66. Nakonec jsme jeli tím co přijel o něco dříve, před půl. Jízda trvala asi 40 minut i když zajížděl k obchodnímu centru Carefur. Na letišti nás odbavili až v sousední hale, kde je společnost Binter Canaria. Doměřili jsme přesné váhy 15 kg na zavazadlo, prošli ochranou a čekali.
Ve 14.10 jsme pěšky docupitali do letadýlka pro asi 50 lidí a už jsme si to po 14.30 vystoupali nad mraky a v 15.30 jsme přistáli na letišti ostrova Lanzarote.
I tady vše v pohodě, absolutní spolehlivost na autobusovou dopravu. Před letištěm dobře vyznačený směr k zastávce autobusu, zastávka s jízdními řády a odjezdy každých asi 15 minut do města Arrecife, tady až na autobusovou zastávku a hned přestup na autobus do střediska Costa Teguise. Žádný problém, protože nad čelním sklem autobusu je digitální tabule, kde se vidí kam ten který autobus jede. Platí se vždy u řidiče.
Když jsem se ptal na cenu za taxika k letišti na Gran Canarii, tak to bylo 33 EUR, autobus byl za 3,50 Eur pro osobu, zavazadla v ceně. No a tady jsme platili za osobu a dva autobusy dohromady 5 eur. Je tu asi v obchodech levněji, je tu krásně upravené okolí a dobré bydlení. Až na to, že obloha při příletu zatažená, teplota jen 14 st.C navečer. Takže očekáváme a doufáme ve změnu. Povídání a vzpomínky budou v dalších článcích o Lanzarote.

Zatím jen ke koukání, popisky budou později

Prosím zde jsou k nahlédnutí pořízené fotky tak jak jsme trávili den na svých výpravách, texty pod nimi pak i částečně doplní naše zážitky, abychom na ně časem nezapomněli.