V lokalitě Obertraun a u jezera Hallstater See

navazuji na článek o pobytu na jezerach Artersee a Modnsee. Takže další z našich dnů dovolené nás vedlo do místa u jezera Halstatter See a do obce na jeho konci – Obertraun. V části obce Winkl se nacházel camp Park am see. Protože jej mohu jen doporučit, pak uvádím i jeho webové stránky www.caming-am-see.at . Camp je veden podle prostředí v budově a jejím okolí osobou francouzského typu, jevil se  zde nádech afrického koloniálního prostředí. Nádherné okolí v blízkosti veřejné koupaliště bez poplatků, absolutně čisté a s bufety a převlékárnami, hřišti. Ale co je zde navíc, je v blízkosti areál lanovek, které Vás vyvezou do výšky 2.100 m n.m.

A to jsme hned po příjezdu a umístění v klidném stínu, mechem porostlých okolních stromů, učinili.

DSC_0663_3302 Recepce v campu Obertraun - Winkl                                  DSC_0663_3302 Recepce v campu Obertraun - Winkl

DSC_0658_3297 po ranním koupání v campu                                    DSC_0657_3296 výhledy na jezero Halstatter See u campu s kajaky místních ubytovaných

Nasedli na naše skládací kolečka a vyjeli k dolní lanovkové stanici Kripenstein v nadmořské výšce 608 m n.m. první lanovka nás vyvezla do výšky 1.350 m n.m.

Tady se přestupuje a kdo chce a má zaplaceno, může navštívit ledovou jeskyni a nálezy mamutů a jiné prehistorické nálezy. My však přestoupil na další lanovku, a ta nás vyvezla do výšky 2.060 m n.m. Odtud se jde kousek krajinou, až k vrcholu ve výšce 2.100 m n.m.

DSC_0671_3310 cestou v lanovce s pohledy na jezero Halstatter See       DSC_0680_3319 poslední kabina mezi Bergstation a Talstation Gjaid Alm

DSC_0696_3335 no takový celkový záběr z vrcholu            DSC_0745_3383 skákající

Cestou jsou nádherné výhledy a hlavně pohled na ledovec pod velkým Dachsteinem. V místě jsme se kochali nejen okolní přírodou, ale i tím, jak zde instruktor paraglidingu organizoval jeden skok za druhým, jak se bavil polsky, slovensky i česky s účastníky kurzu a sděloval jim, jak se bojí za ně, ale když už poletíš, tak je vše O.K. Byla to nádherná podívaná.

DSC_0831_3467 po 10 minutách se sejde až k chatě a za sebou vidíte vše jinak      Po té jsme se vrátili na stanici a ještě jeli do nižší polohy, kde byla krátká procházka mezi klečí k chatě na jejím konci, kde jsme si to na poledne pořádně vychutnali s místním pohoštěním a pivem. No musím konstatovat že procházka na chatu Gjaid Alm byla vydařená a lze ji doporučit. Ale podotýkám, že odtud vede i přímá cesta do údolí, ztakže za lanovky není nutno utárcet, ale musí být k tomu čas, pěkné počasí a dobré zdraví. DSC_0839_3475 a lze si dát místní baštu a pivo a vše si vychtnat

V 16.00 hodin se nám podařilo dojed zpět do výchozí stanice lanovek, kde jsme měli uschovány naše složená kola. Ještě byly na pokladně a tak komplikace, která mohla nastat byla zažehnána.

Návrat do campu a prudké zchlazení ve vodách místního jezera se zdařil a tak se udělala večeře a šlo se spát.

Druhý den ráno jsme to vzali na kolech do 5 km vzdálené obce Hallstatt. Ve vesnici opět více Japonců než jiných národností.

DSC_0917_2903 a můžeme se rozhlížet a fotit a fotit            DSC_0954_2933 to lze už jen namalovat

DSC_0966_2945 jsme u mola, odkud se jede lodí na druhou stranu na vlakovou zastávku             DSC_0968_2947 pohled na katolický kostel

Město nádherné a půvabné jsme pak opuštěli lodí, která nás převezla na druhý břeh k železniční zastávce. A zase to vzorné Rakousko. Jak jsme přijeli, hned jsme mohli přestoupit na vlak co sem dorazil. A bylo dost času na přestup, protože z vlaku vystupovali davy důchodců, co na ně čekala loď, která s námi přijela. My však jeli po cyklostezce do Obertraunu, ten projeli, a to až do míst, kde byla další železniční zastávka, odkud se vychází na turistickou trasu ve směru na Bad Ausee, která je tak 12 km dlouhá. Kousek od zastávky je ale zajímavá jeskyně Koppebrullerhohle.

DSC_1027_3002 vstup do jeskyně DSC_1031_3006 tunel na cyklostesce

To byl náš původní cíl, pak jsme zjistili, že je i nová cyklostezka kolem řeky a tak jsme si ji jeli prohlédnout. Skutečně nová i s novým lanovým mostem. Ale naše snaha dojet až do Bad Aussee skončila v místě, kde cyklostezka měla značku se stoupáním 20%.  To jsme porostě vzdali a vrátili se, a to až na veřejné neplacené a krásné koupaliště v Obertraunu, kde jsme strávili krásný zbytek odpoledne. V nohách jsme za ten den měli tak asi 18 km. Nic moc, ale to vedro dělalo své a tak nám to prostě stačilo. Prostě dali jsme přednost koupání v chaldných vodách jezera a velmi příjemnému lenošení s občerstvením. Jo a k tomu jsme se mohli i koukat jak dosedají na nedaleké louce jeden paraglaid za druhým.

Po večeři jsme si pak zajeli do nočního Hallsttatu. Proti ránu klid a mír, jen sem naváželi taxíky nové japonské skupiny.

DSC_1070_3045 takhle to pak vypadá večer DSC_1071_3046 to kochání by mohlo pokračovat, jsme před domem na náměstíčku s popínavou jabloní

DSC_1082_3057 a místo kam jsme se zadíval dopoledne a nyní navečer s rozzářenými lampiony DSC_1075_3050 no ten večer byl skutečně romatický

Ráno jsme už v campu jen zaplatili, když ceny za noc byla mírně vyšší ale stálo to na noc pro dva a autíčko i s elektrikou 34,60 eur. To prostředí ale zase stálo za to. Hlavně že bylo možné vyjíždět do okolí. Pro ty co milují a mají sily na turistiku, pak je to místo přímo ideální. O camp byl asi velký zájem, protože zde bylo hodně rezervací, a možná kdybychom nepřijeli hned po ránu, tak nám ani místo nenabídli. Otevřeno tu mají jen do 11.00 a pak večer od 19.00 do 21.00 , tak pozor na to.

No a tak si nyní prohlédněte pořízená fota z prvního dne, kdy jsme to po poledni dali do výšek okolních hor.

No a tady je galerie s fotodokumencí další dne v Halstattu a okolí.