06 – čtvrtek 20.června – Azory

Čtvrtek 20.června

Vracíme se z denního výletu. Bylo najeto 88 km a dnes jsem taky pro jistotu tankoval za 50 eur benzinu. Dostal jsem celkem 34,29 litrů, jeden litr tu všude stojí 1,283 euro. Po natankování jsme jeli přímo do Furnasu, tentokrát do parku Terra Nostra. Za 8 eur na celý den, pokud by jste chtěli park opustit a pak se zase vrátit, dají na ruku razítko. Není žádný problém. Hned za vstupem je velký bazén s hnědou železitou vodou, která má teplotu 37 st.C. Po levé straně pod kopcem jsou převlékárny a WC. Hned za nimi pak dva malé bazénky s tryskami s horkou vodou. V jednom z nich se napaříte a pak na sebe pustíte ledovou sprchu. Parádní efekt a hlavně osvěžení. Do parku jsme vstoupili po asi hodince jízdy, a poté, když jsme si naplnili všechny petky vynikající přírodní minerálkou, která tu teče a chodí si na ni místní. Bylo 9.50 hodin a vstupujeme do parku.

_DSC1618_88684 podívali se do centra Furnasu _DSC1620_88686 podívali se do centra Furnasu

Odešli jsme až po procházce parkem, protože to stojí také za ty peníze a hlavně mají tu ucelené oázy s příslušným druhem rostlin a stromů či keřů.

_DSC1634_88700 no a tady jsou nějaké ty fotky z parku _DSC1637_88703 postranní bazénky na masáž volně tekoucí vodou, tady to je 39 st.C

_DSC1654_88719 pak se jen kocháme krásami parku Terra Nostra _DSC1664_88729 pak se jen kocháme krásami parku Terra Nostra

Ve 14.23 hodin už jsme v lokalitě s gejzíry a protože nám posledně chutnala kukuřice, vařená v termální žluté vodě, museli jsme na ni jako na pochoutku zase zajít a tentokrát jsme dali dva klasy. No paráda. A navíc za klas jen 1 euro. Začínáme mít pocit že doháníme Evropu. Když dojídáme druhý klas spouští se mírný deštík. My odjíždíme do městečka u oceánu, kam vede jen jediná přístupová silnice. Jde o městečko Ribeira Quente.

_DSC1679_88744 na novém parkovišti u písečné pláže _DSC1687_88752 tak tyhle úpravy jsou z roku 2018 z fondů EU

Teprve v roce 2018 tu za evropské dotace postavili plážové zázemí. Jinak pohodové místo k rekreaci. Jen domorodci. Ty jsme poprvé viděli posedávat u odpočivadel. Na stolech rozhozený ubrus, na něm spousta papání a pití, kolem ženské a poletující dítka a chlapi rozvaleni na dekách mezi stolky dřímou.

_DSC1715_88777 no a už se vracíme po jediné přístupové silnici k městečku _DSC1716_88778 no a už se vracíme po jediné přístupové silnici k městečku

Na nové terase u pláže jsme si dali capuccino s výhledem na oceán. Pohár navršený místní šlehačkou a z místního mléka, ušlehaná pochoutka, jakou jsme ještě neměli. Co to asi bude tak stát. No a je tu překvapení pro počítající důchodce z Česka, za dva kousky jen 3 eura. Zase jsme dohnali Evropu.
Cestou zpět si musím nafotit a nafilmovat asi jediný silniční tunel na tomto ostrově Sao Miguel. Jedu pomalu a jako by se všichni z městečka domluvili, musí jet do kopce tou krásnou a malebnou kotlinou najednou všichni. Ale musí jet pomalu jako já a tak ti mladí nevydrží a troubí a troubí a já jedu pomalu a filmuji a mám co jsem chtěl. Bohužel doma jsem zjistil, že to troubení mě rozhodilo natolik, že z filmování za jízdy nic není. Pak ještě zastavujeme a fotíme něco vody na řece, která protéká od Furnasu do oceánu. Nebylo však kde zastavit v místě, kde byl krásný skalní vodopád. No ale mám jich na fotečkách už snad i dost. Je 18.16 místního času, slunce nikde, jen z pláže pod námi se troucí lidé domů. Dnes to tu nebylo jako včera. Bude se papat. Končím se zápisem vzpomínky na tento den věnovaný relaxaci, protože ten včerejšek dal pořádně zabrat.

Fotky z ostrova Sao Miguel, kdy jsme ve čtvrtek zajeli do Furnasu, parku Terra Nostra s termálním bazénem a do obce Ribeira Quiente :