05-výlet za poznáním českých řek středa 20.června 2018

Je přesně 6.00 hodin, když nás probudí z hlubokého spánku houkající auto, co hodlá odbočit na tu polní cestu, kde právě my stojíme a nocovali. Ale houkal asi už jen ze závisti, protože to naše autíčko dokázal v pohodě objet. pak tou polní cestou mezi nedozrálou úrodou, akm by ještě nikdo nezajel jel na své rybářské místo a jen pro svou radost na nás tak násilně troubil. No prostě šílený rybář co určitě p oránu něco chytí. Ale než žena připravila snídani já zašel nafotil spící veřejné tábořiště. Už vím, že to je stejná krevní skupina ti rybáři. Celý den civějí na hladinu, pak dají pivko a něco k snědku, ryby se nedotknou. Pokud mají ženy, tak je nevnímají a já jednu takovou zachmuřenou potkal na procházce, protože na ni bylo vidět, že musí, prostě musí si odskočit, jinak se to s tím chlapem nedá vydržet. Už jsem takových potkal u Tovačovských rybníků několik. Došel jsem do tábořiště na nafotil tu atmosféru unaveného rána.

DSC_7076_78148 veřejné tábořiště u Vltavy u obce Jehnědno DSC_7075_78147 veřejné tábořiště u Vltavy u obce Jehnědno

Kdo to večer nepřepískl už zase seděl u prutů, jiní měli ještě hluboký spánek. No prostě viděl jsme atmosféru 60 až 70 let, dokreslenou starými karavany s nánosem doby.
No my vyrazili s tím, že v Týně nad Vltavou to stočíme a budeme už směřovat k domovu.
Ale pozor, v autoatlasu jsem dohledal zmínku o malovaných kapličkách v Albrechticích a to máme při cestě. Jsme tu během chvilky, nakupujeme neslazené vody. když se dávají do autíčka aby jsme pak zašli na ten hřbitůvek je tu buch dveřmi od auta a klíče od něj koukají ze stoĺečku v autě. Tak to je tedy průser na druhou. Ale zase tu je ten andělíček strážný. Když naše dotazy u zedníků, co začali opravovat interiér krásně malované kostela vyslyšela jedna moc příjemná paní, co zaléval kytky na hrobě, sdělila nám, že pomůže, kouek od jejich je autoservis a on vám pán určitě pomůže. Paní dokončila své a já pak nasedl a jel s ní do autoservisu. Tady moc příjemný pán pochopil problém, ale nedal ještě jistotu, že to autíčko otevře. Pak vzal svařovací ohnuté dráty a jeli jsme zase jeho vozem k autíčku. začal žonglov at s drátem, ale bylo na něm vidět, že je nervozní a že to půjde ale che t osvůj čas. Toho jsmme využil a nabídl, že to v klidu zkusím, když už vím jak se to musí udělat. Napadlo mě to ve chvíli, když jsme si vzpomněl na toho, který mi autíčko prodával v roce 2011. Tehdy řekl že náhradní klíček je zalepen pod nápravou někde kolem rezervy. A když tedy servis odjel, skutečně jsme klíček objevil a autíčko otevřel. Naštěstí jsem za tuto vstřícnou pomoc nemusel nic platit, i když nabídka za tu ztrátu času ode mě tu byla.

No a tak když jsme vitězoslavně šel zpět na hřbitov, žena už stačila pokecat s místním, co byl zarostlý jak ti rybáři v tábořišti a měl triko člena obce Jehnědno a byl sousedem té paní na bufetu. No prostě to je život jak má být plný dobrých náhod.

DSC_7101_78173 kapličková stěna hřbitova v Albrechticích DSC_7099_78171 kapličková stěna hřbitova v Albrechticích

No a protože jsme jeli kolem jaderné elektrárny Temelín, je nafoceno i toto místo. Pak přišel šok z krásného Týna nad Vltavou. Nádherně opravené nábřeží a centrum města.

DSC_7111_78183 v Týně nad Vltavou DSC_7120_78192 v Týně nad Vltavou

Na radu místní jsme zajeli k přehradě u obce Hněvkovice abychom se přesvědčili že říkala pravdu že je to tam krásné. ke koupání nedošlo, protože až k plážičkám se dá od přehrady jet jen po cyklostezce.

DSC_7143_78215 nová přehrada Hněvkovice DSC_7150_78222 zdymadlo v Hněvkovicích

No a my se vracíme a jede se za poznáním technických památek. Jako první z nich je na cestě železobetonový obloukový most v Bechyni. Když jsme zaparkovali a šli na most kouknout se na krásné údolí nad řekou Lužnicí, jel proti nám po mostě vlak. Pro mě jako železničáře a mostaře zážitek, protože tady ty koleje jsou součástí silnice a tak je tu k dispozici foto, kde jede pomalu vlak a za ním auta a v protisměru také auta.

DSC_7159_78231 Bechyně - železobetonový obloukový most DSC_7191_78262 pohled na železobetonový obloukový most v Bechyni

Je to železnice, která byla elektrifikována jako první v republice na úseku Tábor – Bechyně. Po tomhle zážitku jedeme do města a náhodou objevíme sjezd až k řece Lužnici. No prostě krásný zážitek. ten vyvrcholí tím, že objevíme hospůdku s vynikajícím odpoledním menu a tak Bechyni vychutnáváme až do dna.
Po výborném a na dnešní drahotu levném obědě jedem za další technickou památkou a tou je přemístěný Podolský most, jediný a poslední řetězový most v Česku. Našli jsme ho na řekou Lužnicí u obce Stádlec. Kdo má auto širší jak 2,00 m neprojede.

DSC_7200_78271 řetězový most ve Stádleci DSC_7206_78277 řetězový most ve Stádleci - řeka Lužnice

Já bych projel, ale raději se vracíme. Projíždíme kolem Tábora, protože ten už známe a zastavíme až tam, kde jsem dosud nebyli. je to v obci Kámen a my si jdeme prohlédnout v tom horkém odpoledni hrad Kámen. tak tohle je místo, které stojí za to zhlédnout.

DSC_7215_78286 na prohlídce okolí hradu Kámen DSC_7228_78299 na prohlídce okolí hradu Kámen

Do interiérů hradu jsme nešli, protože nemá původní vybavení, ale za to okolní zahradní skalka a jezírko, tak to stálo za to. To je v té zemědělský obhospodařované krajině hodně velké překvapení.
A je tu čas na hledání noclehu, po tom horkém dni nejlépe někde u vody. A tak najdeme místo, které už z dřívější doby známe a máme jej při cestě domů. Je to přehradní nádrž Sedlice. Nejbíže známé místo je klášter Želiv.
Našli jsme, dobře jsme mezi stromy zaparkovali a víme že tu i přenocujeme. Ale to zklamání z čistoty vody bylo veliké, protože někdy v roce 2011 to tu bylo nádherně čisté a plné koupajících se lidí. Nyní jen zase ti rybáři.

DSC_7245_78316 nocování a koupání na přehradě Sedlice DSC_7244_78315 nocování a koupání na přehradě Sedlice

Ale po 20.00 už téměř všichni odjeli a my z toho horkého dne dokázali překonat i to, že ve vodě začínaly narůstat sinice, se do té vody po nořili a tělo tak nádherně osvěžili. Dál od břehu už to bylo lepší, ale i tak to nebylo ono, to co jsme si za ta léta dříve v této vodě užili.
Ale po večeři jsme měli možnost sledovat z kopce nad námi překrásný rudý západ slunce a to nám vše vynahradilo.

DSC_7252_78323 začíná západ slunce DSC_7283_78349 začíná západ slunce

Další fotky z tohoto putovního výletu :