Den osmnáctý – jedem na jih ostrova Lanzarote.

Máme poslední, to je čtvrtý den, půjčené auto. Proto jedeme na jih ostrova, bychom poznali to poslední co jsme ještě neviděli. Více už toho ani na tomto ostrově není pro tu naši tak rychlou a zevrubnou exkurzi.
Jedeme po dálnici a pak po rychlé komunikaci směrem na Yaizu. Před ní zastavíme, protože i když jsme už tady projížděli neviděli jsme hotel komentovaný v české knize Kanárské ostrovy, vydavatelství Ikar. Jde o přestavěné velkopanské sídlo. Prohlídka jen z exteriéru. Dovnitř se nedalo vstoupit. Hodně soukromé místečko k dovolené.

DSC_0299_17299 Lanzarote - město Yaiza - hotel Salinas po rekonstrukci DSC_0298_17298 Lanzarote - město Yaiza - hotel Salinas po rekonstrukci

Pak mineme město Yaizu a zastavíme až u Salinas de Janubio. Máme dobré světlo, je to pěkné místo k focení. Je to místo kde se vyrábí sůl odsolováním.

DSC_0302_17300 Lanzarote - Salinas de Janubio DSC_0380_17336 Lanzarote - Salinas de Janubio v jiném slunečním světle

Pak pokračujeme až k místu zvanému Los Hervideros, které je jižněji od El Golfo, kde jsme už byli včera.
No protože byl odliv, nestalo se to co jsem viděl ve filmové reportáži na CT. Je tu místo, kde láva vtekla při velké erupci v 17.století do moře a objevili se tu pořádné kotle, kde to tak vře, že voda stříká do velké výšky. Při odlivu působivé, ale byl odliv a tak to nebylo to co jsme očekával, ale i tak to nahání hrůzu při představě, že by jste byli tam dole v tom kotli s pěnou. Ale co bychom si mohli přát, i tak se od té podívané nedalo odtrhnout.

DSC_0338_17317 Lanzarote - lávové útvary na kontaktu s oceánem - Los Hervideros DSC_0363_17328 Lanzarote - lávové útvary na kontaktu s oceánem - Los Hervideros

Z toho místa jsme se pak vraceli a postupně zastavovali a kochali se různými pohledy na bouřící oceán vždy s jinou scenérii kolem.

DSC_0369_17330 Lanzarote - lávové útvary na kontaktu s oceánem - Los Hervideros - popjíždíme zpět k Salinas DSC_0373_17332 Lanzarote - lávové útvary na kontaktu s oceánem - Los Hervideros - popjíždíme zpět k Salinas

Skončilo kochání a jedeme na nejjižnější část ostrova upravenou k masové rekreaci. Jmenuje se to tu Playa Blanca. Je to něco obdobného jako byla lokalita Maspalomas na Gran Canarii. Z pustiny předěláno na komplexy s rodinnými domky, bungalovy ale i s pořádnými hotelovými komplexy. Bylo to i poučné, protože tady bylo i spousty rozestavěných a opuštěných domů, před nimi třeba i kolečka s maltou, která tu už asi stojí delší dobu, takový špatný pocit z bankrotu, až šel mráz po zádech.
Jeden z nich, po zhlédnutí hypoteční katastrofy a po zhlédnutí poničeného majáku a hned vedle nového, ještě nedokončeného majáku, jsme museli navštívit.
Mají tady WC, nebo ne ? A hele, byl to hotel označený jen prostě H10, ale i těch hvězdiček bylo hodně.
Ale prostý nebyl. Mluví se tu jen anglicky a německy, Čech asi ani neví, že tu něco takového je.
Ale teď už asi ano, pokud pohledy na pár fotek nepostačí.

DSC_0395_17346 Lanzarote - Playa Blanca - v hotel řetězce "H10" - vstupní prostory DSC_0394_17345 Lanzarote - Playa Blanca - v hotel řetězce "H10" - vstupní prostory

Je to komplex, který může stát i v poušti. Je v něm prostě vše po ruce, pod různými jakoby architektonickými slohy, je tu zeleňoučká travička, palmy, kaktusy a lenošící „nemehlové“ z prohnilého světa západu.
Neumí si ani lehnout jinam, když hned u nich opravují cestu a buší zaječkou. A tolik krásných zákoutí při tom jsme my, v tomto kýčovitém ráji prošli.

DSC_0413_17363 Lanzarote - Playa Blanca - v hotel řetězce "H10" - kolem bazénů DSC_0428_17376 Lanzarote - Playa Blanca - v hotel řetězce "H10" - lokalita se samosrtanými bungalovy

Tak a nyní popojíždíme do centra této nové rekreační zóny do samotného Playa Blanca. Nábřeží, sem tam někdo mluví česky, když dětem kupuje zmrzlinu. Pěkné pohledy do okolí.

DSC_0431_17379 Lanzarote - Playa Blanca - celkový pohled na nábřeží městečka Playa Blanca DSC_0444_17389 Lanzarote - Playa Blanca - v přístavu jachet

Ale je tu i místo, kam jsme si došlápli. Taková vyvýšenina s historickou kaplí, upravené z bývalých pevnostních staveb. Odtud pak nádherné pohledy na promenády, uměle zbudovanou vesnici v jakoby Španělském stylu, ale pak i s výhledem na vzdálené písečné pláže.

DSC_0461_17405 Lanzarote - Playa Blanca - u castilo de las Colorada DSC_0471_17413 Lanzarote - Playa Blanca - u castilo de las Colorada výhled směrem na pláže Papagayo

V knize o nich píší a jedna z nich, kde jsme se i vykoupali a zaplavali přímo v oceánu se jmenuje Papagayo. Krásné místo k lenošení, asi jediná pláž bez vichru a bez vln.

DSC_0483_17424 Lanzarote - Playa Blanca - rezervace Los Ajaches -pláže Papagayo DSC_0491_17428 Lanzarote - Playa Blanca - rezervace Los Ajaches -pláže Papagayo

Pak už jen cesta do hotelu, ale s malým odbočením do Puerto del Carmen s tím, že vynecháváme prohlídku městečka Fermes.
Toto rekreační místo nás nenechalo na pochybách, že tady asi začala rekreace na Lanzarote. Takové jako původní, vše do běla, mělo to cosi do sebe, zejména při zapadajícím slunci a s restauracemi při promenádě, které se plnily hosty bažícími po dobré večeři.

DSC_0511_17441 Lanzarote - Puerto del Carmen DSC_0506_17437 Lanzarote - Puerto del Carmen

No a pro tento den konec ježdění, auto je připraveno k tomu, aby jej někdo zbavil prachu, a předal dalšímu zájemci. No a nakonec statistika dne. Ujelo se celkem za ty čtyři dny 477 km. Na tento den jsme udělali rekord, protože jsme najeli 136 km. Za benzin jsem platil 30 Eur a spotřeba byla 26,32 litrů. Vyšla tak průměrná spotřeba 5,51 litrů na 100 km. Za čtyři dny jsme platili za půjčení vozu Opel Corsa celkem 84 EUR to je 21 EUR na den. Výsledek je, že nás pobytové zážitky na Lanzarote stály za přesuny 114 Eur na 4 dny, takže na den to vyšlo na 28,50 Eur na dvě osoby. Ale zase se muselo dost často platit za vstupy do překrásných míst, která nelze vynechat. Byla to vila Césara Manriqua, zahrady s kaktusy, Jameos del Aqua, národní park Timanfay. Celkem za 8 + 5,50 + 9 + 9 = 31,50 Eur na osobu.

Prosím zde jsou k nahlédnutí pořízené fotky tak jak jsme trávili den na svých výpravách, texty pod nimi pak i částečně doplní naše zážitky, abychom na ně časem nezapomněli.