03_Broumovsko a Broumovské stěny – červenec 2014

Broumovsko – červenec 2014 – den poslední.

Krásné probuzení, slunce se šplhá nad hory a my vyrážíme z Janíčkovic v Javořích horách do Broumova. Ale protože víme, že prohlídky v klášteře jsou až od 10.00 hodin, tak to vezmeme na Polici nad Metují a odtud vyjedeme někam na hřeben Broumovských stěn. Náhoda tomu chtěla, že do Police nad Metují se jezdí objížďkou a tak nás to dovedlo v obci Hlavňov, kterou jsme na objízdné trase měli, k bílé směrovce Hvězda. No a nebylo co řešit, vyjeli jsme k parkoviště pod Hvězdou a pak dali průchod směrovkám a červené značce po hřebeni Broumovských stěn.

dsc_4178_29830 a to je ta kaple Hvězda dsc_4189_29836 a výhledy na Broumovsko

Kousek v jednom a pak v druhém směru až na Supí hnízdo a zpět.

dsc_4248_29883 a pak jen nádherné výhledy na Broumovsko dsc_4251_29886 a pak jen nádherné výhledy na Broumovsko

Když jsme měli, spíše procházku za sebou, jeli jsem do Police a cestou pod sebou spatřili krásné koupaliště. A bylo rozhodnuto, koukli jsme se na klášter a radnici v Polici nad metují a hned pak na koupaliště. Tady byl bazén jen náš.

dsc_4274_29906 a už se jde poležet a zaplavat na koupaliště v Polici nad Metují dsc_4272_29904 zajedeme na náměstí kde je zajímavá stavba radnice

Když se udělal tmavý bouřkový mrak tak jsem si v zaparkovaném autíčku právě dali teplý oběd a pak zase pohoda na bazéně. Vstupné jen 60 Kč na celý den a dlužno sdělit, že tak pěkné koupaliště jen tak nenajdete. Na 15.00 hodin jsme stihli prohlídku Broumovského kláštera, kde je k vidění krásný chrám s bohatou štukovou výzdobou a kopie Turinského plátna. není ke shlédnutí knihovna, ta byla pod lešením a tak náhradou byla prohlídka Wamberských mumií ve sklepech kláštera, který prochází rozsáhlou rekonstrukcí. Práce tu mají ještě jako na kostele.

dsc_4281_29912 No a v 15.00 už čekáme na vstup k prohlídce kláštera v Broumově dsc_4288_29919 první foto po vstupu do chrámu

A byl konec výletu na Broumovsko. Kdo by chtěl plánovat cestu tamtéž, pak na webu www.broumovsko.cz mají všechny informace i o místech, která jsme viděli včetně nějakých těch detailů.
No a jelo se domů. Vzali jsme to přes Náchod a pak do Kudové Zdroje, odtud na Zielienec. Cesta perfektní stále stoupání a nádherná vyhlídka na údolí v Polsku.

dsc_4290_29921 jedeme z Kudowy Zdróje na Zieleniec dsc_4292_29923 jedeme z Kudowy Zdróje na Zieleniec

Pak už jen Petrovice v Čechách, kde jsme dali dobrou večeři s vyhlídkou do zelené sjezdovky. Následovala jízda na Mladkov a Lanškroun, kde je zcela nová asfaltka a byla na neděli bez aut. A tak jsme šťastně dojeli přes Lanškroun a Zábřeh až do Olomouce. Najeli jsme celkem 570 km. Utratili poslední zloté ( 70 ) co nám někde uvízly z předchozích výletů. Dojmy krásné, pohodové a k tomu krásné fotovzpomínky z úžasné přírody i lázeňských městeček. Lze jen tento kraj doporučit k následování.