Články oštítkované jako ‘pohled z letadla’

08 – Zastavení v Boce Kotorské při cestě z Alabanie – červen 2014

Zastavení v Boce Kotorské v Černé Hoře.

Ten den byla neděle a my jeli už domů z Albánie. Jelo se tou samou cestou jak jsme do Albánie jeli.
Naše cesta vedla před brány města, které zbudovali za nadvlády benátské republiky.

dsc_3086_28834 dsc_3085_28833

dsc_3097_28842 dsc_3094_28841 Čti více…

01_Cesta za poznáním Albanie – červen 2014

Jak jsem cestovali do Albanie – červen 2014.

Oslovila nás cestovní kancelář Vsacantour s nabídkou na poslední volná místa pro zájezd do Albanie. Protože s autíčkem bych neměl odvahu se do této země vypravit, nebylo co řešit a během dne jsem měl vyřízenu cestovní smlouvu a hned také i zaplacenou, a tak se druhý týden, 19. června nastupovalo po obědě do autobusu, co nás po dobu 12 dnů bude vozit po exotickém území Albanie.
No a samozřejmě bylo potřeba se jaksi informovat kam že to jedeme. Dovolil jsem si tedy čerpat z těchto webových stránek, kde jsem toho našel asi nejvíce :
http://www.albania-hotel.com/info-about-albania tady jsou stručné informace o každém městě v Alabnii
http://en.wikipedia.org/wiki/Albania tady zase něco o historii a současné politice v Albanii
a pak jsem našel na spřátelené stránce Toulky na niž se odkazuji je krásné povídání o putování po Albanii v roce 2011 :

No asi nejlepší informace jsem pak našel na webu http://www.mundo.cz/albanie
No a nyní už mohu popisovat naše putování.
Jelo se na Vídeň a Graz, pak do Slovinska na Maribor, vše po krásné dálnici. Na území Slovinska se pak co 30 km zastavovalo na mýtném stanovišti a autobus najel do svého pruhu a platil mýtné. Osobní auta si jedou jen na známku bez zastavování a na mýtných branách nemusí zastavovat, mají-li tu známku. Někde u Mariboru se podle ukazatelů odbočilo na Zagreb. No a pak na území Chorvatska se už jelo po nové dálnici až do Ploče, mimo Šibenik a Split, Makarskou. Ještě v roce 2004 to bylo jen ke Splitu a pak se jelo po pobřežní silnici.

dsc_1530_29022 krásné údolí v okolí Ploče na jihu Chorvatska dsc_1522_29018 nájezd z dálnice do Ploče - konec dálnice na jihu Chorvatska

Takže nad ránem, to je kolem 6 hodiny jsme už viděli vyprahlé území, kterým jsme do Chorvatska nikdy ještě nejeli. A museli jsme si zase položit otázku, co dělají ti naši vůdcové, když tady dokážou za pár let postavit dálnici skoro celou v zářezech vápencových hor a u nás se nedokážou vypořádat s pozemkem u Hradce Králové ani za 11 let.
Sledovaly jsme při průjezdu nádherné stavby odpočivadel, úžasné odbočky s viadukty a nájezdy, takže do Makarské to dnes není žádný problém, jen se frčí. Nad městem Ploče se dálnice změnila na nový přivaděč a pak se už silnice vinula nad úrodnou nivou a jelo se kolem pobřeží až do Dubrovníku. Tady jsme měli první pořádné protažení , když za úplatu 3 eura jsme si na dvě hodinky prošli překrásné a historické město, které v roce 1992 málem hašteřivé národy tehdejší Jugoslavie chtěly vybombardovat.

dsc_1571_28062 a jsme v zálivu těsně před Dubrovníkem, tohle je nové město dsc_1551_28056 měl jen 21 let a bylo to nedávno, ještě si to pamatujeme Čti více…

Čtvrtý den 28.září – výlet do hlavního města Kerkiry.

Tento výlet jsme si naplánovali na sobotu a autobusovou linkou „green bus“, která jezdí jen ve všední dny 4 x za den a 2x v sobotu. V neděli nejezdí nic. Navíc cesta autobusem nás stála na osobu 3,60 eur a bylo to tak výhodnější než denní taxa za půjčení auta. Jelo se až v 10.15 a na autobusovém centrálním nádraží jsme byli za 1hod a15 minut. Nazpět to vyjíždělo do Agios Georgios v 16 hodin a 15 minut, takže na prohlídku města to bohatě stačilo. Centrální stanice je pod novou pevnost a kousek od přístavního mola, takže cestu zpět najdete lehce. Vydali jsme se do města, prohlíželi a fotili úzké uličky, krásná podloubí starých domů, nahlíželi do krámků. Nakoupili drobné pozornosti pro ty doma.

dsc_0816_21574 dsc_0925_21672

dsc_0841_21599 dsc_0946_21686 Čti více…

04_LZ – Návštěva národního parku Timanfaya a západního pobřeží ostrova

Den sedmnáctý – jedeme do národního parku Timanfaya a pak na západní pobřeží ostrova.

Máme pro daný den jako cíl určenu návštěvu národního přírodního parku Timanfaya. Známe směr a protože jedem po cestě, kterou jsme už ve většině trasy projeli, zastavujeme až vidíme nádherný kostelík a absolutní prázdnotu obce Mancha Blanca, kde stojí tento malý kostelík, který byl dokonce otevřený, ale nad ním kupodivu obrovská vyasfaltovaná plocha zelené barvy.

DSC_0027_17148 Lanzarote - vesnice Mancha Blanka cestou k národnímu parku Timanfaya DSC_0028_17149 Lanzarote - vesnice Mancha Blanka cestou k národnímu parku Timanfaya

Je nafoceno jako typická vesnice v dané lokalitě a jedeme dál to je do národního parku, ale jaksi jsme ztratili směr a dostáváme se po asfaltce do míst, kde nic neroste, ale kde je kolem nás něco, co už asi ani nikde jinde na světě není. Je to vyhaslé lávové pole, po kterém by se asi ani nedalo jít.

DSC_0050_17166 Lanzarote - na silnici mezi Mancha Blanka a městečkem Yaiza - zabloudili jsme musíme zpět DSC_0040_17159 Lanzarote - na silnici mezi Mancha Blanka a městečkem Yaiza - zabloudili jsme musíme zpět Čti více…

Korsika – Bonifacio – město na útesu

Denní výlet za poznáním měl daný směr, který pro nás cestovka připravila a byl to plán výborný. Cestou tam jsme viděli skalní útvary, které jsme si mohli prolézt a nafotit a které jen tak u nás doma neuvidíte. takže první dobrá známka a mé doporučení.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA a zastávka stála za to    SAMSUNG DIGITAL CAMERA mohli jsmese projít a vidět třeba kamenného slona

Pak jsme se dostali do míst, odkud jsme si vyšlápli na vyhlídku a stanuli jsme ve zříceninách bývalých kasáren francouzských legii. Pod námi nádherné a strmé srázy do moře, ale v dáli i silueta města Bonifacio. Popisovat detail o tomto městě nemá cenu, to si najdete na webu www.orbion.cz, ale i na jiných, které jsem už zmínil ve vzpomínkovém článku.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA a pod námi byly nádherné scenérie                      SAMSUNG DIGITAL CAMERA Bonifacio - pohled na město od bývalých kasáren francouzských legií Čti více…