Články oštítkované jako ‘2003’

02_CD – Vzpomínky na druhé setkání s kanadskými přáteli v roce 2003

Toto je příběh druhý se vzpomínkami na setkání v roce 2003.

Dovolím si navázat na vzpomínky kterými jsem popsal rok 2002. V roce 2003 jsem se zase setkali v Olomouci v dubnu. Výlet do blízkého okolí Olomouce byl stanoven a naplánován tak, že jsem jeli do Zlína, kde jsem navštívili hrob rodiny Baťů na lesním hřbitově a projeli si město Zlín. Pak se zastavili ve Vizovicích a na večer jsem se ubytovali v Luhačovicích. S přáteli jsme navštívili velmi malebnou hospůdku Piano bar, kde tehdy výborně vařili a obsluhovali nás mistři. Syn majitele se tehdy honosil medailí za mistrovství v míchání koktejlů na evropské soutěži. Potkali jsme se tam s lidmi co přijeli z USA a tak se diskutovalo o tom jaký je ten Václav Klaus a diskuse to byla vášnivá, ale ukončená přátelskými přípitky.
Ráno byly lázně pod sněhem i když bylo 5.dubna. Ale to nás nezaskočilo a tak jsme si pořádně prohlédli překrásný architektonický Jurkovičův dům, který je i dnes skvostem architektury. Chcete-li o lázních vědět více detailů, tak najdete jednak mé povídání a vzpomínky na časté návštěvy tohoto místa,www.cestotipy.cz/2012/luhacovicke-kvetnove-otevirani-pramenu-%E2%80%93-13-kveten-2012/ ale také se můžete podívat na oficiální webové stránky lázní www.luhacovicelazne.eu/cs/lazenske-domy/jurkovicuv-dum .

OLYMPUS DIGITAL CAMERA krytá promenáda lázní Luhačovice a Jurkovičův dům OLYMPUS DIGITAL CAMERA druhý den v dubnu našeho pobytu bylo vše pod sněhem Čti více…

05_vícedenní výlet k Niagaře přes Montreal a Toronto – červen 2003.

Tehdy v červnu roku 2003 to byl pro nás připravený velký výlet a na více dnů a najeli jsme hodně kilometrů a poznali tři typická místa na východě Kanady. Cestou k Niagaře jsme tehdy navečer zastavili a přenocovali v Montrealu, když večer jsme měli možnost prožít svátky sjednocení, kdy na ulici v Montrealu to vřelo hudbou, a jeli tam tehdy alegorické vozy, prostě pro nás humbuk se vším všudy, ale něco co u nás tehdy vůbec nebylo, snad jen v televizi se to dalo zahlédnout. V Montrealu jsme se chtěl zastavit, protože jsme tady byl služebně v roce 1993 celé tři týdny.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA ve městě to zatím zhoustlo OLYMPUS DIGITAL CAMERA vnímáme atmosféru velkoměsta

Ale vše bylo jinak a nebyl ani čas na procházky spojené se vzpomínáním. Druhý den ráno jsme měl ale možnost se opakovaně podívat do olympijské vesnice a trochu si to znovu prožít, když žena a přátelé se šli podívat do jednoho zařízení, které je předěláno na biodóm, kde je vlastně takové ZOO.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA objekt v té době typický pro olympijské hry v Kanadě OLYMPUS DIGITAL CAMERA jeden ze stadionů se ale proměnil v ZOO pod střechou

OLYMPUS DIGITAL CAMERA okolí s olympijskou vesnicí, dne už sídliště OLYMPUS DIGITAL CAMERA plavecký olympijský stadion Čti více…

03 – vícedenní výlet do Qubecku a do Canyonu ste Anne – červen 2003.

V plánu naší tehdejší překrásné dovolené byl dohodnut vícedenní výlet do nejvzdálenějšího místa s městem Qubeck. Cestou jsme se zastavili u Niagary a v Montrealu, byli jsme na skok v Torontu.
Putování po kanadských dálnicích je pořádná nuda, pokud to srovnáme s tím jak se jezdí u nás domě či v Evropě. Na rozdíl od našeho systému tady jde o dvouproudovou komunikaci s krajnicemi pro jeden směr jízdy, když dělícím pásem je pozemek o šířce kolem 60 m, občas s pak i s lesním porostem. A přitom na této dálnic se nesmí jet více jak 100 km v hodině. Takže každé auto si to frčí stejně rychle, žádný kamion to nebrzdí a poučení pro nás, kdekoliv v lesíku může číhat policejní hlídka. Takže jediný problém je že lze i usnout za jízdy, protože to je vlastně nuda.
Motoresty jsou zásadně vybaveny nerezovým zařízením s vytápěním, tedy i v létě je tu teplá voda. Jsou takové malé zastavení jen se stoly k rozložení vlastní svačinky, ale pak jsou tu i větší informační centra. Ale něco jako u nás k přejídání a velkému utrácení jsme asi ani neviděli. Dá se to objevit až někde před městskou lokalitou na vjezdu či výjezdu z města.
Po asi 360 km jsme se dopracovali k motorestu kousek před velkým městem Quebeck, které leží na konci velké mořské zátoky vysoko nad hladinou.
V motorestu jsme se ubytovali za pouhých 40 dolarů v pokoji, kde jsou vždy dvě manželské postele, takže když se manželé pohodlně rozloží v jedné z postelí vyjde nocleh na 10 dolarů za osobu což tehdy bylo kolem 180 Kč/noc. No hned jak jsme se ubytovali dal jsme se na průzkum celého campu. Šlo o velký areál s vlastním rybníkem a bazénem, velkou jídelnou s bufetovým pultem, kde jsme pak po ránu dali klasický „hemenex“, tedy vejce se slaninou, k tomu juice. Bohatě to pak stačilo. Karavanové vozy tu byly tak velké, že u nás to v té době ani nejezdilo. Prostě autobus pro dva, který se zakotví, podloží a pak rozvine i do šířky. Takže jde o velký obytný prostor. No a kolem pak hned a rychle ohrádku, květiny, přenosný vodotrysk, uvázat pejska a začíná dovolená po kanadsku.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA protože tu jsou vždy dvě dvoupostele OLYMPUS DIGITAL CAMERA prostředí campu

OLYMPUS DIGITAL CAMERA a ten autobus se dá i rozšířit do boků Čti více…

02- Denní výlety do přírody kolem Ottawy – červen 2003.

Spolu s našimi přáteli jsme vyráželi jejich autem do okolí, které bylo vždy tak daleko, abychom se ten daný den mohli zase vrátit domů do „paneláku“ v Ottawě, což byl po dobu naší třítýdenní dovolené vlastně hlavní stan.
Při těchto samostatných vzpomínkách půjde o návštěvy lesoparků v samém okolí města. Tady jsme si dovolil poznávat přírodu i po chuti, protože jsme si dovolili sbírat místní houby. Podotýkám, že jsme se dopouštěli velkého společenského přestupku, protože sbírání hub je zde přísně zakázáno. Ale co by jsme my Češi neudělali pro vylepšení vzpomínek na naši domovinu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA příroda v lesoparku hned za městem OLYMPUS DIGITAL CAMERA příroda v lesoparku hned za městem

Takové žampiony, ty rostly přímo mezi silničními průtahy do města na prostorných travnatých plochách. Horší pak bylo to, že tu často sečou tyto travnaté plochy a tak jsme se k žampionům dostali jen jednou. V lesoparku jsme něco nasbírali, ale to bylo jen pro radost, tehdy zas toho tolik nerostlo. Tak to bylo jen takové houbařské vzrušení. Co na těchto místech bylo zajímavého, pak to, že do lesoparků se vstupovalo vždy s upraveného parkoviště, kde byla důrazná upozornění co se nesmí a hlavně že pes musí být na vodítku a jeho výkaly nutno sbírat. Jinak 100 dolarů pokuta. A že tam chodí hlídači.
Jednou jsem si zajeli jen tak se vykoupat v přírodě na tok samotné řeky Ottawy.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA koupání na řece Ottawě kousek za městem OLYMPUS DIGITAL CAMERA koupání na řece Ottawě kousek za městem Čti více…

04 – Vzpomínka na den otevřených dveří v Rockliffu (Ottawa)

Jeden den našeho pobytu přišlo takové vnuknutí a my se podívali na leták, že bude den otevřených dveří v sídle generálního guvernéra kanady v části Rokliff Ottawa.
Byl sváteční den, už ani nevíme jestli to byla neděle či sobota. To už je 10 let zpátky a nic to na věci nezmění. Prostě naši hostitelé si dali odpočinek a my vyrazili od paneláku sami místní autobusovou dopravou. Tehdy to bylo za 1.85 dolaru, téměř na místo. Když jsme se přibližovali sídlu guvernéra v Rocliffu, houstla četnost zaparkovaných aut a bylo vidět častěji než jindy místní polici na kolech, jak hlídají okolí. Vstup volný, na stráži pravý kanadský voják v červené uniformě.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA slavnostně nastrojený kanadský voják, nebo je to angličan ? OLYMPUS DIGITAL CAMERA historie jde proti nám

V parku za plotem a před sídlem na místních cestičkách jsme potkávali lidi v dobových kostýmech, pak hudba kanadské posádky a pak jsme vstoupili do domu genrálního guvernéra. Jaké bylo naše překvapení, když na stěnách visely portréty těch předchozích představitelů, ale ten poslední obrázek v řadě byla žena a k tomu asiatka.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA hlavní sál pro hosty OLYMPUS DIGITAL CAMERA a tohle je nově vybavená a přistavěná zimní zahrada s posezením Čti více…

01- Vzpomínky na Kanadu v roce 2003 – Ottawa.

Vzpomínky na Kanadu v roce 2003 – Ottawa.

Ottawa je hlavním městem Kanady, čtvrtým největším kanadským městem a druhým největším městem provincie Ontario. Leží na jižní straně řeky Ottawa. Nachází se ve východní části provincie Ontario v Ottawském údolí. Ottawa měla v roce 2011 celkem 883 391 obyvatel.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA no a my se kocháme a máme pocit, že jsme v Anglii OLYMPUS DIGITAL CAMERA výhledy z parlamentní věže

Ottawa byla ze začátku jen malou vesnicí jménem Bytown (do roku 1827). V roce 1855 získala statut města a byla vybrána královnou Viktorií jako město předsedající kanadské vládě (Canadian Government). Tomuto rozhodnutí předcházel spor mezi „francouzskou“ a „anglickou“ částí kanadského obyvatelstva. Ottawa byla kompromis, neboť lěží na hranici anglicky mluvícího Ontaria a francouzské provincie Québec.
Z důvodu existence množství vládních budov je architektura centra funkcionalistická a formalistická. Část budov je ale postavená v romantickém či jiném stylu. Budova parlamentu nese znaky viktoriánské gotiky. Architektura větší části města je charakteristická rodinnými domky, z menší části apartmánovými domky a obytnými bloky. Panorama města je konzervativní z důvodu zákazu výstavby mrakodrapů. Omezení byla zavedena proto, aby budova kanadského parlamentu, resp. jeho nejvyšší věž o výšce 92m, byla viditelná z každé městské části.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA procházíme se po místní tržnici OLYMPUS DIGITAL CAMERA procházka v nové zástavbě Ottawy Čti více…