03 – Podzimní výlet po západních Čechách
– další dny od 30.září do 1.října roku 2017

Ráno dne 30.září na vrchu Klínovce posnídáme a pokračujeme v našem putování. Sjíždíme do Jachymova.

Zde po 9 hodině navštívíme už v sobotu otevřené místní informační centrum na radnici a protože se dozvíme, že hornická štola č.1 ještě bude mít otevřeno jede se na prohlídku štoly, kde pracovali odsouzení političtí vězni.

DSC_8437_71759 ve starém centru Jáchymova DSC_8440_71762 před štolou č.1 - na prohlídce

Pak sjedeme do části s radiovými lázněmi a obdivujeme čerstvě upravené lázně, park a palác Radium, kde se lečí i cizinci arabského původu a rusové.

DSC_8517_71832 hotelu Radium - Jáchymov DSC_8520_71835 park v lázních Jáchymov

Krásný den a krásné zážitky. A můžeme popojet.
No bylo to jen do města Ostrov. Jen co jsme zastavili, nestačili jsme se divit. Tak krásné město jsme dlouho neviděli a hlavně co nás přímo šokovalo, že se to tady stačilo opravit k nepoznání jen za asi 10 let. Je to náš objev roku.

DSC_8522_71837 zámek v Ostrově DSC_8537_71852 pohledová zeď v Ostrově

Opravený zámek, park a sochy v parku, klášter a opravené tři kaple s rannou gotikou. No prostě krása, krása. Jsme nadšeni ale jede se dál a to jen kousek do Klášterce nad Ohří.

DSC_8586_71901 celkový pohled na stavby kláštera v Ostrově DSC_8598_71913 zámek v Ostrově

Tady si prohlédneme zámek, park nad řekou a dáme si kafíčko na zámeckém nádvoří, abychom taky vydechli a vychutnali zámeckou atmosféru.

DSC_8623_71938 zámek v Klášterci nad Ohří DSC_8627_71942 zámek v Klášterci nad Ohří

Z Klášterce jsme to vzali na Kadaň, kde jsme už jednou byli s našimi přáteli s Kanady. Kam taky s Kanaďany než do Kadaně, že ? Ale tam kde to bylo krásné tehdy, je to ještě krásnější. zajeli jsme jen k nábřeží a nestačili jsme se divit té proměně financované z evropských fondů. Úžasné místo pro aktivní odpočinek.

DSC_8637_71952 u řeky Ohře v Kadani DSC_8659_71974 celkový pohled na staré město Kadaň

Z Kadaně jsme si dali za cíl dojet před večerem někam, kde si na odlehlém místě zaparkujeme a přespíme. Dojeli jsme při západu slunce do Rakovníku. Na náměstí je zpoplatněný vjezd ve všední den a tak se nám podařilo vjet bez placení. Zaparkoval jsme a autíčko zavazelo, tak jsme chtěl popojet, ale smůla, jen to škytlo a bylo vystaráno. Už jsme tušil co se bude dít. představa byla hrozná.

DSC_8673_71988 náměstí v Rakovníku DSC_8677_71992 interier kostela v Rakovníku

Ale zašli jsme nahlédnout do kostela na konci dlouhatánského náměstí, protože se tam svítilo a byla mše. Nafotil jsme vstupní bránu do města a když jsem přišel k autu nešlo nahodit. No to bude problém, ale měl jsme to naštěstí tak nějak u kopečku, kde bych to mohl rozjet. Ale neměl jsme sílu. Naštěstí vedle parkovala mladá dvojice a jestli prý nemohou nějak pomoci. A tak ženě pomohli vytlačit „zlobivé autíčko“z parkovacího místa a pak k tomu malému kopečku napříč náměstí. Celý jsem jej sjel, odbočil do roviny a až na konci se podařilo nahodit motor. Zpocený jsem byl po celém těle z té hrůzy, že teď v podvečer, tady zůstanu trčet téměř uprostřed náměstí. No ale asi pomohlo to, že jsem byl v tom kostele a byl „pokorný“.
A kam že to večer odstavíme a přespíme ? No prostě našlo se úžasné řešení. Po cestě k domovu je hrad Křivoklát. Tam určitě bude večer prázdné parkoviště. A taky bylo a bylo to přímo pod hradem. Objevili jsme plakáty, že tady je právě hradní „Křívoklání“. Ráno jsme tedy raději posnídali dříve a šli se podívat pod hrad.

No a bylo jasné, že do 10 hodin se projít můžeme, pak už by se platilo za ten rumrajch, co se tu propagoval. Vyšlo nám to skvěle. Hrad byl jen na chvíli, co jsme u něj stáli, osvětlen raním východem slunce. Krásný moment překvapení. Byla už totiž hned po ránu zatažená obloha.

DSC_8692_71031 Křivoklát pod ranním sluníčkem DSC_8695_71034 na hradním nádvoří Křivoklátu

Ještě nám zbýval poslední plánovaný cíl cesty. Soutok řek Vltavy a Sázavy v Davli u Prahy.
Ale jeli jsme přes obec Nežbor a mají tady zámek, tak jsme se tam taky samozřejmě zajeli podívat.

DSC_8715_71054 na zámku v Nežboru DSC_8730_71069 odjíždíme z Nežboru

Dalo to hodně trápení trefit se do tohoto cíle, do Davle k soutoku dvou řek, ale po delším bloudění, po místních silnicích se to podařilo.

DSC_8758_71095 jsme u Vltavy v Davli DSC_8773_71110 jsme u Vltavy v Davli

V Davli jsme se podívali k soutoku, obdivovali dva mladíky jak se rochní v neoprenu ve Vltavě a zkouší jízdu na proudu vody. Pak jsme zašli na levný oběd.

No a máme tu další překvapení. Jedni jezdí na kolech, jiní autem, jiní pěšmo. Ale komu se podaří být u oběda s kovboji, co sobě dají oběd, pro koně koupí naproti přes ulici u Vietnamce mrkev a koně uváží pod cedulí „zákaz parkování“ .

DSC_8782_71119 zakázané parkování u hospody DSC_8785_71122 tohle je nádherný životní styl

No prostě nám končí výlet a máme parádní zážitky někdy úsměvné, někdy hororové, ale jsou to už jen krásné vzpomínky. Cesta domů byla vedena po silnicích I.třídy, tedy ne po dálnici. Byl konec prodlouženého víkendu a tak proti nám jela nepřetržitá řada aut směrem na Prahu. Ale to nejelo, to jen popojíždělo a táhlo se to od Vysokého Mýta až po Moravskou Třebovou. To jsem ještě tolik aut v řadě za sebou neviděl. A televize o tom ani necekla, že by se to mohlo stát.
Takže cestou jsme míjeli dvakrát modré majáčky, jak šetřili drobné nehody. Ale najeli jsme za těch 5 dní celkem 1197 km bez nehody, jen ty problémy s nahozením motoru. Takže konečné vyhodnocení – dobrý, moc pěkné, co více si může důchodce přát.

Tady je více fotek pořízených cestou přes Jáchymov až pod Křivoklát :

A Tady jsou fotky z posledního dne putování z hradu Křivoklát až po soutok řek Sázavy a Vltavy :