Den třetí – štědrý den roku 2016.

Jsme na horách a den je jako vymalovaný na ranní obloze překrásné červánky. Tak to je parádní situace. Hned víme kam si vyrazíme. Prostě půjdeme tam po té lesní cestě kam už nemůže nic jezdit, protože tam je stopka a je tam turistickým značením, červenobílá značka s číslicí 8. To směřuje k hotelu, či chatě s restaurací která se podle mapy jmenuje Pfannspitzhutte. Cesta jde ledem a mírně stoupá a kopíruje vrstevnic a je z ní krásný výhled na místo kde je náš hotel a stanice lanovky.

DSC_5464_63310 raní červánky na Skihutte DSC_5487_63315 ohlédnutí na Skihutte

Pak je nakonec konec lesa s borovicemi a je před námi úžasný prostor s pastvinami širokým údolím a ty skalní panoramata jsou najednou odkryté a o to krásnější. Sedneme si u jedné zamčené chaty a kocháme se a vyhříváme se na sluníčku. V dáli je ten náš cíl chata či hotel či jen restaurace. Ale když jsem pak už nad tímto seskupením domečků a budov, zjistíme, že to je překrásné místo na dovolenou. Okna pokojů v suterénu jsou bez rámů jen obrovské prosklení a přímo s postelí výhledy na ty skaliska. Nahoře pak posezení a krásné prostředí útulné chaty a okolo několik bungalovů se štítovou stěnou, která je zase prosklená a dá se pozorovat to překrásné okolí.

DSC_5516_63324 pastviny kolem hotelu a restaurace Pfannspitzhutte DSC_5538_63330 pastviny kolem hotelu a restaurace Pfannspitzhutte

Jeden cíl dosažen a naše zvědavost posunula cíl o kousek dál, co asi je za tím lesíkem. Z dálky to vypadá, že je tam asi lanovka či šlepr. Ale když už jsme u toho co připomíná stožár lanovky, tak zjistíme, že se tady nachází téměř nové stavení pro chov krav a hned i pro zpracování nadojeného mléka. A okolo nádherně upravené prostředí a to co připomínalo stožár lanovky tak je z blízka přístřešek na křížem s nádhernou dřevěnou plastikou ukřižovaného krista.

DSC_5565_63340 na konci pastvin u nové chaty - stáje DSC_5615_63362 a vracíme se na hotel ve Skihutte

A zvědavost posouvá naše plány a zase kousek stoupáme, tady už značka má číslo 14. je to okružní cesta směřující až na vrcholek Grose Gabler (2574 ). To by ale na nás v tento sváteční den bylo asi moc a tak za dalším stavením, také sloužícím pro ustájení krav a zpracování mléka to ještě zkusíme a nahlédneme za zákrutu, kde zjistíme velké výškové stoupání a tak o kousek dál nabití energií s krásných výhledů měníme směr a jdeme zpět tou cestou co jsme přišli. A můžeme vše znovu fotit, protože vše má jiné světlo, jiné barvy jiné kontrasty.

DSC_5584_63348 další stáje ve sklepě a chatou pro pasáčka krav DSC_5593_63355 tak takhle to vypadá, když se jde po značce č.14

když dorazíme na pokoj, připravíme vánoční náladu a jdeme ke stanici kabinkové lanovky abychom na zapůjčený skipas ještě stihli nafotit od vrcholové stanice západy slunce na ten Štědrý den.
No bylo to něco nádherného.

DSC_5713_63395 jedeme lanovkou za výhledy na západající slunce DSC_5767_63421 den končí a hned na to asi přijde "Ježíšek"

Vánoční nálada je na vrcholu a dárky pod malinkým stromečkem taky. A tak zase končí jeden krásně prožitý den na konci roku 2016.

Fotky z procházky po lesní cestě, značené číslem 8 a 14, k pastvinám kolem chaty Pfannspitzhutte :

One Response to “03- Dolomity – třetí den pobytu – procházka lesní cestou k pastvinám”

1. facero napsal:

…mladý, krásný,úspěšný … pravda už je to pár let.
    Teď nastaly jiné časy, bříško, vrásky, a ten věk !
    Tam, kde jiní lámou hole, Ty jdeš směle dál.
    My ti k tomu přejeme, aby život za to stál.
    Ze stáří si dělej vtipy
    a dál provozuj „cestotipy“.