GC 02 – výlet autobusem a lodí do Mogánu

GC 02 – Výlet do Mogánu – 30. Listopad

V noci to na výlet nevypadalo, protože kolem třetí nad ránem pořádně lilo a bušilo to na sklo balkonových dveří. Pak se ale ráno ukázalo, jak rychle se to vše může změnit. Po 7.30 už byla modrá obloha a slunce se vyhouplo na oblohu a jen sem tam nějaký ten krásný mráček. Tentokrát poučeni ze zastávky na cestě, jsme zašli jen kousek po promenádě k marketu Tropikal, kde je autobusové nádraží odkud nás musí vždy nechat nastoupit. Došli jsme počkali jen 15 minut a autobus číslo 32 nás dovezl až do Mogánu. Zpočátku zastavuje na každé zastávce a kličkuje až do Maspalomas, ale pak to vezme jedním tahem po dálnici až na konečnou v Puerto Mogánu. Je 10 hodin a vedro a jen modrá obloha a sluníčko si to pořádně vypaluje. Manželka jako první zahlédla vyhlídku, že tam jsme posledně nebyli a tak jsme se vydali k vyhlídce. Je to dobře vyznačené jako Mirador a pak už se šlape schod za schodem až nad horní hranici domečků, které jsou tady naskládané jako vlaštovčí hnízda.

DSC_3174_61896 cestou na vyhlídku nad městem Mogán DSC_3183_61905 pohled z vyhlídky nad Puerto Mogán

Na vrcholu musíme konstatovat, že to stálo za to i když jsme se vydali ze svých sil. Stínu bylo jen pramálo, ale za to ta domácí pohoda, až do kuchyně se uvidí a třeba i můžete odstavit připalující se pánev nebo tak něco. Staré místní babky jsou zdravé, protože každého, kdo jde kolem, pozdraví a on odpoví. Na jednom domečku klece s kanárky i papouškem, vše to prozpěvuje a volá „ola“. Pak ještě takové lidové azulejos a jste na vrcholu odkud vidíte celý přístav a v něm spousty jachet. Kocháme se a doplňujeme tekutinu a jde se dolů do uliček, kterým někdo dává přirovnání, že jde o Benátky na ostrově Gran Canaria. Jsou tu nějaké ty kanály, ale to co je tu tak úchvatné, to je barevnost domečků, které jsou vlastně jako jeden apartmánový hotel o dvou podlažích. Nad ulicemi oblouky a na nich barevné ambrozie .

DSC_3198_61919 barevnost květů v uličkách Puerto Mogán DSC_3214_61934 barevnost květů v uličkách Puerto Mogán

Až oči přecházejí. Ale pak tu najednou je hudební náměstí, tedy spíše náměstíčko, kolem něhož je jeden bufet vedle druhého, uprostřed altán, na něm pohupující se postarší, ale fešná „lady“ a na kabelu s mikrofonem připoutaný zpěvák. On zpívá a ona mu mixuje kapelu a tlumí zpěv, takže ten pak je naživo a zpívá jako Johny Cashe. Zpívá americké kauntry a je to paráda. A tak posedíme na dva jeho výstupy přerušené malou přestávkou. Lidi kolem v pohodě, hejbou se v rytmu, ale tančit jdou jen dva páry, zpěvák je zklamaný. Tento pár má takových 140 roků dohromady a zpěvák je od Johnyho Cashe hlasově téměř k nerozeznání. No byl to krásný zážitek, který jsme si ještě vylepšili tím, že jsme baštili pravé Canaria banány.

DSC_3209_61929 na hudebním náměstí v Puerto Mogán se zpívalo DSC_3216_61936 okolo přístavu v Puerto Mogán

Pak ještě cesta k molu odkud vyplouvají každou hodinu parníčky směr Puerto Rico a Arguineguin a když se ujistíme, že lístky se kupují na lodi, jdeme se ještě podívat na výběžek za písečnou pláží. Sledujeme jak do přístavu vjíždí lodičky no a pak už jdeme zpět, prolezeme nějaký ten obchod kde své zboží nabízí číňani a to drahé značkové pak krásné černovlasé Španělky.
Ve 14 hodin vyjíždíme lodí směr Arguineguin, kam jsme si koupili lístek. Nakonec omylem vystoupíme v Puerto Ricu a náhradou nám za tento omyl je místní park, pláž a taková neznámá pohodová atmosféra. Slunce pořád pere a tak stín palem a jiných velkých stromů je přímo blahodárný.

DSC_3348_62060 jsme v přístavu v Puerto Rico DSC_3364_62076 stíny mohutných stromů v Puerto Rico

Dobelháme se k autobusové zastávce. Tady jen chvíli posečkáme a jedeme linkou číslo 39 až na autobusové nádraží v Playa Ingléses. Pak ještě na hotel, odložit věci a jdeme si zaplavat do oceánu. Máme teploměr a je tedy doložitelná teplota vody 23 st.C, teplota vzduchu 24 st. Ta pak klesla na 23 a je cítit chladný vítr, ale když ještě jednou vlezeme do vody, zbavíme se chladu od větru a je nám ve vodě 23 st.C teplé přímo parádně a jsme plni svěžesti a nových sil a připraveni na bohatou večeři. Koukneme se na to jaké se nám podařili krásné fotky a můžeme jít v klidu spát. No ještě napíši vzpomínku na tento den. Zase to vyšlo a nemělo to chybu, až na ten omyl s vystoupením v Puerto Ricu. No a další den, první to v měsíci prosinci se necháme překvapit počasím a teprve potom se rozhodneme kam vyrazit. Vypadá to, že zajedeme do Maspalomas a pronikneme na celý den někde do krásného hotelového bazénu. Víme do kterého, ale co když to nevyjde a budeme zadrženi.