Druhý den s autem jedeme na severozápad ostrova.

Tak dnes je 5.března a máme druhý den půjčené auto a pojedeme na severozápad ostrova s cílem vidět Punta Hidalgo,coby nejsevernější místo kam sedá dojet i autem. Takže po 8 hodině vyrážíme a nad námi se honí mraky jako každé ráno. Vyjeli jsme hned na dálnici a sjíždíme s ní až na směrovce Tacoronte. Pak už jedeme jen klikatou a krásnou krajinou a máme zastávku na krásné vyhlídce, kde zastaví každý výletník s půjčeným autem. Je to tu nazvané Calle del Vino. Pak už sjíždíme k hladině oceánu. Zastavujeme v Bajamar, kde je hodně zajímavé koupaliště se dvěma bazény s vodou napuštěnou z vedlejšího oceánu.

dsc_0999_24984 a jsme nad plážemi a hodně zajímavými bazény, jen to slunce chybí, no je to sever ostrova dsc_1000_24985 a jsme nad plážemi a hodně zajímavými bazény, jen to slunce chybí, no je to sever ostrova

Voda je v bazénu takových 19 až 20 st.C. Krásné výhledy na okolní hory pohoří Anaga. Pak se přesouváme do Punta del Hidalgo, kde sledujeme jak ve 12-ti poschoďovém paneláku s pavlačemi se přesunují jen důchodci.

dsc_1002_24987 opuštěné lavečky, fouká a je tak akorát jako na jaře dsc_1006_24990 jeden si tady ale i plave, voda v bazénu má 20 st.C

Jsou to totiž apartmánové byty v osobním vlastnictví, Němci, Angláni a my dva na obhlídce. Ale vyjet si do 12 patra hned nad oceánem, to stálo za to. Prostě dobrý typ na to se tam jet podívat. Pak jsme se rozhodli jet do hor Anagu. Odbočili jsme na obec Tegueste. Tady jsme si vyjeli až vysoko nad obec, ale najednou se z auta začalo kouřit a byl problém zařadit jakoukoliv rychlost, prostě auto nejelo a kouřilo. Počkali jsme až trochu vychladne a pak jsme dojeli z kopce na parkoviště v obci. Tady si prošli poklidné místo, kde přes poledne zase vše zavřené, až na pekařství. Takže se opakovala siesta i pro nás nad kouskem dobrého a čerstvého pečiva. Pak jsme se dali do hor a odbočili na Cros de Carmen a tady jsme ve výšce 920m vjeli do oblaků a nic jsme neviděli.

Pak jsme začali mírně sjíždět na Chimanadu, kde jsou domy vytesané ve skále. Bylo to tam pěkné, výhledy do okolí, ale pod mlžným oparem bez slunce.

No počasí nám nevyšlo. Ale horší to bylo s cestou zpět. Opět se přehřála spojka a byl jsem rád, že jsem neuvázl v kopci plném zatáček. Až na křižovatce jsem to krátce po 15 hodině vzdal a zaslal první SMS delegátce. Ale bohužel žádný signál. Tak jsem putoval až jsem po dvou kilometrech stoupání dospěl k místu odkud zpráva odešla a taky přišla odpověď. Musíte počkat, vše zařídím, ale v půjčovně začnou pracovat až po 16 hodině. Pak přišla druhá zpráva, už vše ví, kde jste a co vám asi je. Dojedou tak za hodinu či hodinu a půl. Dojelo auto citroen bez odtahového vozu. Nám přepsal papíry, předal nový klíč od vozu. My přeložili věci a měli jen dotaz na vypořádání se ze zásobou benzínu za mé peníze nalité ráno do vozidla na plnou nádrž. Protože to bylo předem sděleno delegátce, vyjížděl s plnou a tak měl ukazatel téměř na stejné hodnotě jako já. Vznikla tedy jen ztráta času s čekáním. Po výměně auta jsme vyrazili zpět do Puerta de la Cruz. Protože jsme nezapsal stav kilometrů po převzatí vozu, zastavil jsme. Pak mě předjel vadný vůz a tak jel přede mnou, ale bylo znát, že vada s převodovkou se opakuje. Na Cruz de Carmen on zůstal stát a já odjel směr La Laguna a po dálnici až do hotelu. Poznali jsme jak to vypadá, když začne i pršet. Nad Puertem prosvítalo slunce, nad námi zataženo. Den končí. Už můžeme jen doufat, že další den s autem bude lepší a počasí taky jen lepší. Na pokoji bylo 18 st, a venku už i 19 st. No prostě sever ostrova Tenerife je sever, ale krásně zelený s vavřínovými lesy,vše zelené a žlutě rozkvetlé a hlavně šťavnaté. Tento den jsem najeli s půjčeným autem jen 137 km celkem. S tím prvním 87 a s tím druhým 48 km. Ráno jsme tankovali plnou nádrž, druhé auto dojelo s podobným stavem, takže problém s dorovnáním za nový benzin nenastal.