Den čtrnáctý – na ostorvě Lanzarote bez auta, jen pěšky do vily Césara Manriqua a do hlavního města ostrova – Arrecife.

Je pátek 8.2.2013 kdy vstáváme v našem novém místě pobytu v apartmán hotelu Galeon Playa, který je v lokalitě Costa Teguise. A protože máme zaplacenou snídani, dáme si pořádný nášup ve stejném složení jako na předchozím místě naší dovolené, na Gran Canarii.
No a pak vyrážíme do světa. Dostáváme na recepci mapku jak najít autobus, ale protože paní recepční nám dala mylnou informaci, obešli jsme si pláže hned kousek od nás pod velkým hotelem Teguise.

DSC_0067_16601 Lanzarote - Costa Teguise - pohled z okna hotelu Galeon Playa DSC_0069_16603 Lanzarote - Costa Teguise - na pláži Playa Jablillo

Po čase jsme se dostali téměř nazpět až k našemu hotelu, ale cestou jsme se už dostatečně pokochali krásných pohledů jak na moře, tak na promenádu a nezvyklou výsadbu kolem.

DSC_0076_16608 Lanzarote - Costa Teguise - na promenádě u pláže Bastian DSC_0088_16616 Lanzarote - Costa Teguise - procházíme parkovou úpravou nad promenádou u p

Našli jsme zastávku natolik včas, že jsme v 11.30 stihly odjezd autobusové linky ve směru na Caleta Famara. Jediní jsme vystupovali na zastávce v Cruze se Tahiche, kde stojí nedaloko od ní dům, ve kterém žil Cesar Manrique, který tvořil a žil v letech 1919 až 1992 a stal se jako rodák, architekt, malíř a sochař, významnou postavou vedle Picasa či Muroa. Také má v této vile vystavené některá jejich díla.
Náhodou jsem viděl film o tomto místě na programu CT 2 a tak jsem se těšil a byl jsem tehdy skutečně unešen, a proto jsem byl nyní připraven dát za vstupné i vysokou částku. Ale to že vstupné stálo jen 8 EUR, to bylo milé překvapení. Vše jsme si museli obejít dvakrát, jednou s focením a podruhé to samé s kamerou. Prostě nedalo se odolat. V knize o Kanárských ostrovech je to popisováno jako dům, který v roce 1968 po návratu z USA sloužil jako rodinné bydlení a on sám pak tady žil a tvořil až do roku 1988. Pak jej proměnil na museum, které sám v rámci nadační společnosti také sám založil. Větší podrobnosti si najdete na wikipedii, či pod heslem, které pod jeho jménem zadáte.
O vše ostatním mohou promluvit pořízené fotky. Je to místo, které spojuje dům pro bydlení a jeho tvorbu s rájem, který je jak nad zemí, tak v lávových bublinách, takže procházíte tunely, kolem pokojů a ložnic které nemají strop, ale otvor, kterým prorůstají vysazené stromy. Černou lávu v přírodních tvarech doplňuje bílá podlaha, schody, a barevně to doplňují květy, různě barevné kaktusy, či jiné solitéry a sochy. Je zde museum s obrazy spolu vrstevníků a samozřejmě i krásné kousky z jeho vlastní tvorby. Je to prostě nádhera, kterou by měl vidět každý, kdo na Lanzarote hodlá strávit dovolenou.

DSC_0144_16642 Lanzarote - Tahiche - Fundación César Manrique - vila a ateliér DSC_0112_16631 Lanzarote - Tahiche - Fundación César Manrique - vila a ateliér - jeho pohyblivá socha

DSC_0145_16643 Lanzarote - Tahiche - Fundación César Manrique - vila - první nádech z té krásy DSC_0125_16637 Lanzarote - Tahiche - Fundación César Manrique - vila a ateliér

DSC_0181_16654 Lanzarote - Tahiche - Fundación César Manrique - jeden z "obýváků" v lávové bublině DSC_0189_16661 Lanzarote - Tahiche - Fundación César Manrique - u bazénku v "rodinném domku"

Po dokonalém prožitku jsme se odvážně vydali na cestu do hlavního města Arrecife. Bohužel pěšky, protože se nám to jevilo značně blízko, ale pak, až jsme dospěli k vítací tabuli města, museli jsme to vzdát a nasednout do okružní autobusové linky, která nás dovezla do centra. Z historie toho k vidění moc není, ale pokud zastavíte na nábřeží hned uvidíte pevnost, kterou Cesar Manrique proměnil na příležitostnou výstavní síň. Mraky a občas sluce mezi mraky, dali tomuto místu, v daném čase, tu správnou atmosféru.

Obešli jsme několik doporučených zajímavých míst a pak si dali oddech v hotelu, který je v širokém dalekém okolí nejvyšší a asi jedinou hodně vysokou stavbou. Po vyjetí do 17 patra proskleného paláce jsme se kochali tím, jak slunce mezi mraky kouzlí obrazce pod námi, či v dáli nad sopkami tohoto ostrova.

DSC_0280_16712 Lanzarote - Arrecife - až u pevnosti DSC_0309_16730 Lanzarote - Arrecife - nejvyšší stavba na ostrově - hotel

DSC_0320_16737 Lanzarote - Arrecife - a jsem nahoře v 17 patře DSC_0323_16740 Lanzarote - Arrecife - a jsem nahoře v 17 patře - výhledy po okolí

DSC_0338_16749 Lanzarote - Arrecife - místní pláže DSC_0303_16724 Lanzarote - Arrecife - ve starém kotvišti rybářských člunů

Nakonec jsme z autobusového nádraží vyrazili na schůzku s delegátkou cestovky abychom si hned od zítřejšího dne na čtyři dny zamluvili zapůjčení auta. Takže od zítřka nás čeká setkání s ostrovem tak jak to popisuje naše knížečka o Kanárských ostrovech.

Prosím zde jsou k nahlédnutí pořízené fotky tak jak jsme trávili den na svých výpravách, texty pod nimi pak i částečně doplní naše zážitky, abychom na ně časem nezapomněli.