Arolla horské tůry ve Švýcarských alpách

Švýcarsko – Arolla na přelomu července a srpna roku 2007.

Je ještě zimní čas, měsíc únor roku 2012, kdy se dá vzpomínat, ale i plánovat, kam v létě vyrazit. Proto je zde typ na nádhernou dovolenou, kterou jsme mohli prožít ve Švýcarsku v údolí Arolla v nadmořské výšce 2000 m, odkud jsme dělali výšlapy do okolí, ale také jsme vyráželi na denní výlety do okolních údolí nad městem Sion.

Přesun do Švýcarska byl přes Rozvadov, Norimberk, Karlsruhe, Štrasburk, Basilej a Bern. Většinou se jelo po dálnici. První zastavení pak bylo u Ženevského jezera v městě Montreux, kde kromě procházky po rozkvetlém nábřeží bylo i koupání v čisté a osvěžující vodě na konci července.

Sn3                      SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Odpoledne jsme měli povinnou zastávku ve vesnici Evoléne, která se chlubila starými dřevěnými stavbami a zastavení zde bylo opodstatněné a bylo dobře že tak bylo učiněno.

Sn4                         SAMSUNG DIGITAL CAMERA

V pozdním odpoledni jsme pak dorazili do cíle, kde bylo ubytování na chatě, která navazovala na hotel Glacier – Arolla. V údolí při horské řece, která je napájena ledovcem byl i pěkný camping.

Hned druhý den jsme si udělali jakože procházku nad chatu, ale z procházky se stal výlet až k horské chatě Cabane des Aiguilles Rouge v nadmořské výšce 2.810 m n.m. A proč se tak stalo ? Prostě na okolních lokách bylo na co koukat a každý další kousek procházky nabízel stále krásnější výhledy po okolí do údolí a na ledovec ve směru odkud jsme vyrazili.

Pak ale následoval hodně strmý sestup k jezeru Louch lac Bleu a pak horor jak se dostat po údolní silnic zpět k chatě. A to proto, že poslední autobus, tedy postbus odjel v 18.00 a my se k zastávce dostali asi 15 minut po jeho odjezdu. No nakonec jsme dojeli autostopem s lidmi, co byli ubytováni v campingu.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Sn11 SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Druhý den jsme se vydali k ledovci. I toto druhé ráno bylo úžasné sledovat východ slince. Cestou jsme si užili sledování pracovního nasazení helikoptéry, která z parkoviště vyvážela zásoby na horské chaty. Cestou pak jsme se kochali spolu s odpočívajícími ovečkami nádhernou přírodou.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

no images were found

Takže teď si to můžete prožít tu naši vzpomínku. Co k tomu dodat? Jen to, že jsme měli velké až obrovské štěstí na počasí. Tyto první tři dny bylo jen slunečno. Když to b´vyjde i vám, pak nebude co řešit a navštívení této lokality lze jen doporučit. Na google earth  si dohledáte trasu i místo. Když jsem to učinil já, tak jsme zjistil, že to časově mohlo trvat 12 hodin a38 minut a délka trasy p dálnicích byla 1.276 km.

Přeji příjemné ztrávení času nad fotogalerií pořízenou ve dnech 28.7.2007 až 31.7.2007.