Cestou do Vídně na cyklostezky při Dunaji.

Dávná touha byla splněna.

Jedeme obytným autíčkem koncem května 2011 do Vídně. Tady nocujeme v autocampu při Dunaji a po dva dny pak jezdíme po místních cyklostezkách. Jak a kudy to vám přiblíží vložené fotky a jejich galerie. Putování lze rozdělit do tří dnů. V pátek vyrážíme přes Lednici a Valtice a směřujeme do Orthu, který je od Vídně 36 km a tato cyklosteska už je propagována mezi dunajskými cyklostezkami. Zde při Dunaji nocujeme a kocháme se večerním a ranním sluncem, krásnou zelení a sledujeme velké lodě, které kolem proplouvají mezi Vídní a Bratislavou. V sobotu se přemisťujeme do Vídně do campu, který je umístěn nedaleko vídeňského metra na trase U2 a autobsové linky 91 a). Odtud pak vyrážíme do Vídně a podél kanálu až na konec ostrova s mohutnou vodní elektrárnou a zdymadlem. V neděli pak vyrážíme na opačný konec ostrova a odtud jedeme na vínečko v Greencingu. V pondělí se vraccíme přes Brno zase domů, když cestou získáváme nové techcké oprávnění na naše obytné autíčko.

DSC_0007 Lednický zámek po rekonstrukci je překrásný    DSC_0020 ruch na ulici v lednici

Takže jak to začalo v Lednici, která je každým rokem krásnější a krásnější. Hlavně zámek má ukončeny opravy fasád a je to perla mezi našemi zámky a památkami vůbec.

Z Lednice to je hodně blizpučko do Valtic, kde už dokončili opravu náměstí pod zámkem. Máme oběd v restauraci, která nabízí vždy dobrou krmi. Tentokrát třeba prvou Francouzkou cibulačku.

DSC_0037 celkový pohled přes náměstí ve Valticích    DSC_0035 Valtice a hlavní kostel u zámku

Krátká vzpomínka  do minulosti nás dovedl k myšlence podívat se na zámek v Hlohovci, prý tam je z toho nádherný hotel a zjišťujeme že pořád ještě je tohle zákoutí nádherné.

DSC_0027 Zámek v Hlohovci upravený na hotel    DSC_0032 pohled z terasy hotelu

Pak jedeme na hraniční vyhlídku s pohledy do Mikulova, na Valtice a do celého okolí v Rakousku.

DSC_0050 na kolonádě Reistna    DSC_0052 na kolonádě Reistna

Pak už jedeme Rakouskem a na mapě vidíme, že projedem místem s lázněmi a to nesmíme vynechat. Takže se jdeme podívat do lázní Bad Pirawarth.

DSC_0060 V lázních bad Pirawarth    DSC_0065 V lázních bad Pirawarth - léčba po úrazech a ochrnutí

A navečer jsme v Orthu, cíli našeho prvního dne. Zde se projdeme po městě nakoukneme na nádvoří zámku s museem o přírodě na Dunaji, a po přesunu k vodě se kocháme při procházce okolní zajímavou přírodou na břehu Dunaje.

DSC_0074 pohled na náměstíčko v Orthu    DSC_0075 Zámek v Orthu museum o přírodě na Dunaji

Pod stromy na místním parkovišti u výletní restaurace parkujeme, ale také trávíme noc. Ráno se kocháme dopravním ruchem na Dunaji a vyrážíme směr Vídeň.

DSC_0081 život na Dunaji při Orthu    DSC_0097 život na Dunaji při Orthu

DSC_0101 příroda po ránu na Dunaji při Orthu    DSC_0107 a naše nocležna pod stromy při Dunaji v Orthu